teveel voeding,help!

Discussion in 'Flesvoeding' started by mamamadelon, Jan 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    mijn zoontje van bijna 10 weken (5,5 kilo) is een hongerige baby.
    hij kreeg al 6 flessen van 150 (165 met voeding),dat was al teveel maar ik krijg het niet voor elkaar om hem minder te geven. hij krijgt al Forte van Nutrilon.
    vorige week was ook 165 niet genoeg meer,en nu geef ik hem ongeveer 170 per keer (met voeding)hij drinkt zijn flesje dan soms niet helemaal leeg.
    hij mag in principe volgens de verpakking met dit gewicht 5 flessen van 200 ml. maar toch kom ik telkens net uit op 6 flessen.

schema van vandaag:
    01.45
    05.45
    09.30
    12.45
    17.00
    22.00

wat moet ik doen? ik heb het al geprobeerd te rekken maar dan zit ik met een huilend kind ,vind ik echt heel zielig

2. stranger

stranger Fanatiek lid

Mar 28, 2006
    3,412
    0
    0
    Heeft hij de hoeveelheid die hij nu krijgt per keer echt nodig? Of is hij met minder ook tevreden?

Ik zie die voorschriften als richtlijnen namelijk en vind het ook belangrijk om naar je kindje te kijken. Sommigen kunnen inderdaad met zo'n hoeveelheid toe. Maar andere kindjes willen liever vaker kleinere beetjes.

Is het een idee om gewoon wel die 6x voeden aan te houden en dan minder in de fles te geven?

3. lkm

lkm Actief lid

Apr 3, 2007
    142
    0
    0
    ijmuiden
    wesley is ook een hongerige baby van nu 9weken en 4dagen
    hij drinkt 150mlx6 maar af en toe ook wel eens 7x 150ml
    hij krijgt friso extra het cb heeft mij gezegt dat het niet erg is dat je over de liter komt
    ik voed ook naar vraag maar mocht ie nu naar zn fles van 180 gaan dan moest ie wel eerst op de 6 flessen uitkomen
    ook de huisarts gaf mij het advies om nutriton toe te voegen aan zn fles en te voeden naar vraag
    mischien voor jouw een idee om ook nutriton te gaan gebruiken door zn flesvoeding dit maakt het wat dikker dus blijft ie langer verzadigd
    ikzelf doe 150mlx5extra en dan 3 schepjes nutriton

4. evaatje

evaatje Bekend lid

Feb 23, 2007
    872
    0
    0
    Deyna weegt 6 kilo en krijgt 5 x 200 cc. Ik zou het gewoon proberen of anders voeding vor hongerige baby's?

5. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    ik doe al 3 schepjes nutriton (johannesbroodpitmeel bedoelen jullie toch?) door zijn fles. en hij krijgt ook al voeding voor hongerige baby`s
    ik dacht altijd dat het juist niet goec was om boven de liter uit te komen.....

6. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    2,869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Ik gaf 's nachts altijd maar een halve fles als hij wakker werd.
    Misschien dat dat het proberen waard is, weet niet of hij dan blijft liggen tot de ochtend.

7. lkm

lkm Actief lid

Apr 3, 2007
    142
    0
    0
    ijmuiden
    dacht dus ook altijd dat dat niet mocht maar als de groeicurve gewoon goedblijft is het niet erg wrrd mij door het cb gezegt
    en bij wesley was het tijdelijk nu zit ie weer op de 6 flessen van 150 maar straks met de 180 zal ik er weer wat boven zitten
    zolang mn mannetje maar tevreden blijft ;)

8. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    volgens mij is het niet erg als je af en toe boven de liter uitkomt, zolang het maar niet altijd is.

Maar kun je inderdaad niet proberen om toch iets minder te geven. Of is hij dan ontroostbaar.

Ik heb bij Rick gemerkt dat hij door blijft drinken. Volgens mij kan ik af en toe 240 in zn fles doen en dan drinkt ie het nog op. Maar voor het slapen maakt het niks uit.. Dus krijgt hij gewoon lekker 180+6 schepjes van nutrilon forte.
    Hij piept vaak wel even als de fles op is, maar ik geef hem dan de speen en meestal is hij dan wel snel stil.

9. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    nou ik ben toch maar weer 6 flessen van 150 (165) gaan geven. hij is wel tev reden nu,inderdaad als hij de kans zou krijgen drinkt hij zo nog een fles op denk ik!

10. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Ik dacht dat de rede was dat je niet boven 1 liter uit mocht komen omdat het niet goed is voor de darmen. Ze kunnen die hoeveelheid melk niet aan soms. Nou lijkt het me als jouw zoontje er geen last van heeft het echt niet erg is als je soms boven die liter uitkomt hoor. Als je twijfelt zou ik gewoon ff het CB bellen ofzo :)

11. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    De reden dat je niet boven 1 liter voeding mag komen is dat het niet goed is voor de nieren. Die kunnen dat nog niet verwerken... Wel mag je de fles wat verdunnen, door er wat meer water (10-20cc) aan toe te voegen.

12. Ise

Ise VIP lid

Oct 28, 2007
    5,163
    436
    83
    iets meer water inderdaad..ik gaf trouwens ook al vrij snel 5x200. wat ik heb gemerkt, mijn zoon is een snelle eter en huilde steevast als zijn fles leeg was (volgens mij zelfs als ik hem meer dan 200 had gegeven). ik gaf hem na de fles nog even de speen. dit heeft mij toen teruggebracht naar 5x170.

13. Natasja2

Natasja2 Actief lid

Feb 16, 2007
    179
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik zit ook telkens te klooien met die voeding. Enerzijds heb ik de gedachten "als hij maar tevreden is, hij hoeft geen honger te lijden", anderzijds toch weer de gedachten "ik mag niet tever boven die richtlijn gaan zitten. En als ik nu al op de 5x200 ml ga zitten, moet hij het daar nog drie maanden mee uitzingen tot hij op de opvolgmelk overkan. Dan kan ik de komende tijd niet meer ophogen, anders gaat hij structureel over de liter per dag heen". Hij krijgt op dit moment 180 ml klaargemaakte voeding. Sinds een paar dagen merkte ik dat het niet meer voldoende voor hem was. Nu doe ik 180 ml klaargemaakte voeding en daar doe ik nog 20 ml water bij. Voor zijn gevoel krijgt hij dan 200 ml (wat hij met gemak opdrinkt), maar aan flesvoeding zit hij maar op de 180. En nu is hij weer verzadigd. Dus misschien een idee?

14. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    jij rekent er zo te zien de "nachtvoeding" ook nog bij terwijl je die er eigenlijk niet eens bij moet tellen, als je kijkt wat de kleine op de "dag" krijgt...krijgt ie 5 flessen....

als ik de tijden zie die je opschrijf ( weet niet of dat zo'n beetje standaard is) zou ik proberen de kleine wakker te maken voor de fles die je nu om 5 uur geeft, maar dan wat eerder...zeg 4 uur.....en dat hetzelfde te doen met de fles van 10 uur, want zo te zien slaapt de kleine bij jou het langst tussen 17 en 22 uur...

die kun je dan beter proberen te "verschuiven" zodat ze 's avonds later dan 22 uur nog een fles krijgt en dus ook de * 1e fles* op de "volgende" dag krijgt...dus ipv om 05.45 om 06.45....

op die manier is het straks makkelijker om de kleine van vroeger in de avond wat langer te laten slapen.....

nu slaapt ze het meest op de dag zelf terwijl het natuurlijk voor jouzelf ook het "lekkerste" is als ze die tijd 's nachts zou slapen....

succes...

gr.smoekie

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    extra water in de fles hielp hier erg goed. alicia wil ook altijd meer maar zorgde wel dat ik nooit boven de max van een liter kom en soms gaf ik gewoon alleen wat thee (venkelthee) om tijd te rekken.
    ze kreeg rond tot 3 maanden 5 flessen van 160 + 5 schepjes en 1 fles van 130 + 4 schepjes en dat kwam vooral omdat ze 2x in de nacht kwam enm zo dus nie uitkwam met minder flesjes. ik ben toen grotere flessen gaan geven en ze was even uit haar doen maar uiteindelijk werk het nu wel en zit ze aan de 5 flesjes

met 3,5 maand ben ik een half potje groente gaan bijgeven + de 5x200ml flessen en ze heeft voldoende. om 9 uur krijgt ze de laatste fles.

haar schema ongeveer is:
    5.00- 200ml
    9.00- 200ml
    13.00 - 200ml
    17.00 - 200ml
    20.00 - groente hapje
    21.00 - 200ml

dit schem is ongeveer want voed op aanvraag maar de hoeveekheid klopt wel

alicia woog met 3 maanden 5800gr en denk dat ze nu op de bijna 7 kg zit :) maar dat weet ik pas dinsdag

16. Marijntje

Marijntje Bekend lid

Nov 9, 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Kindjes zitten vrij lang op 5 x 180/6 hoor dus daar moet je niet te veel over in zitten. Je kan dan altijd nog overstappen op 4 x 210/7 (kom je ook nog onder 1 liter uit) want als je zoontje rond de 6.5 of 7 kilo gaat wegen dan kan je proberen de laatste fles te laten vervallen om 23:00 uur. Wel even in overleg met het Consultatieburo. Fleur zat met bijna 5 maanden op 2 x 210 en 2 x 180. Gewoon een beetje uitproberen hier en daar!

Succes, M

17. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    jij rekent er zo te zien de "nachtvoeding" ook nog bij terwijl je die er eigenlijk niet eens bij moet tellen, als je kijkt wat de kleine op de "dag" krijgt...krijgt ie 5 flessen....

smoekie,ik begrijp niet wat je bedoelt.
    het is toch 5 flessen verdeeld over 24 uur?

ik ben nu begonnen met toch weer grotere flessen,dat gaat beter.
    ik ben er vandaag mee begonnen. hij heeft om 19.00 een fles gehad en ga hem om 23.00/00.00 uur weer een fles geven,en probeer dan of ihj door kan slapen. probeer ik hem eerst met een speentje te sussen.
    ik ben benieuwd.

Share This Page