Teveel voeding?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door Jusi, 28 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Eerst even belangrijke informatie: Kenji is met 35w1d geboren, en heeft 1 week en 5 dagen in het ziekenhuis gelegen met een geboortegewicht van 1875 gram, en zijn ontslaggewicht was 2090 gram. Hij ging naar huis met 7 x 50 cc voeding. Wij moeten van het ziekenhuis iedere maandag zijn voeding verhogen met 5 cc, dus hij zit sinds afgelopen maandag op 7 x 55 cc voeding. Dat haalde hij toen bij lange na niet, hij had toen nog moeite met 7 x 50 cc.
    Dinsdag kwam de wijkverpleegkundige langs, en toen vertelde we dat hij niet aan de 7 x 55 kwam.
    Die vrouw vond het ook wel erg veel voor Kenji, maar zei dat ie wel minimaal 300 tot 350 cc per dag moet drinken om te groeien
    Dus mijn man en ik hebben het idee laten varen dat hij aan die 55 cc per keer moest komen.

Sinds woensdag lijkt Kenji een inhaalslag te willen maken, want bij de 1e voeding van de dag, dronk ie 70 cc ineens op! Hij lijkt nu ineens veel meer honger te hebben, maar mijn man en ik weten niet of dat wel goed is. Hij heeft sinds woensdag nog elke dag een dikke 400 cc gedronken.
    Gisteren hebben we hem laten wegen bij het consultatiebureau, en hij weegt nu 2265 gram.
    Dus die 150 tot 200 cc per kilo lichaamsgewicht, daar zit ie ruim overheen! Mogen we Kenji zoveel laten drinken, of is het juist niet verstandig? Maar wat dan, laten huilen? Wij weten het niet meer! :)

Bedankt voor het lezen en je reactie. ;)

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Hoi,

Ik zou hem die 70cc aanbieden. Als ik het goed heb zou hij nu op 7 x 60cc zitten. Dus die 10cc extra is niet erg. Let wel dat je niet te extreem ga ophogen. En blijft hij ontevreden is het een afweging om te ophogen, maar dan naar 6 voedingen te gaan. Maar ik zou het wel in overleg met het Cb doen.

Ilja

Deel Deze Pagina