Hoi Eveline, Onze kleine man drinkt de laatste week niet zo veel meer. Zijn voedingsschema ziet er nu ongeveer zo uit: 8.00 uur: 180 ml flesvoeding + 4 scheppen pap. Hier drinkt hij maar 140 160 van op (50 blijft vaak staan) 10.30 uur: Vers fruit 12.30 uur: boterham met smeerworst of smeerkaas met wat water (40 ml drinkt hij vaak) 14.30 uur: 40 ml flesvoeding (biedt wel meer aan, maar laat hij staan) 16.30 uur: Warm eten 19.30 uur: 50 100 ml flesvoeding Hij heeft nu wel 4 (!) tandjes die boven doorgekomen zijn, maar die zijn inmiddels al echt door, ik weet niet of het daar mee te maken kan hebben? Moet ik er iets in aanpassen. Ik heb ook al flesvoeding bij boterham gegeven, maar toen dronk hij ook niet veel. Moet ik al vitamine D bij gaan geven? Groetjes, Sam
Hallo Sam, Je kindje heeft eigenlijk minimaal 500-600 ml opvolgmelk per dag nodig. Wanneer je kindje minder dan 500 ml opvolgmelk drinkt, is het belangrijk om vitamine D bij te geven. Tandjes die doorkomen zorgen er vaak voor dat een kindje minder goed drinkt. Een drinkpapje en/of een toetje op basis van opvolgmelk lukt vaak wel. Groeten eveline