diarree van fruit?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Lynx, 23 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.728
    2.527
    113
    Hallo,

Ik heb deze vraag ook bij een ander topic gestelt, maar wilde ook graag antwoord van een deskundige.
    Ik zal proberen het verhaal kort te houden.

Ons dochtertje is nu bijna 19 maanden en heeft eigenlijk al haar hele leven dunne breierige of waterdunne ontlasting met stukjes. Ze heeft ook dramatisch veel last van luieruitslag (1x verkeerd voedsel en haar hele kont is rood en vol met bultjes) en inmiddels ook een hele droge huid.
    Ze reageert heel heftig op kiwi, dus dat krijgt ze al niet meer.
    Verder valt me op dat het fruit nooit echt verteerd wordt, er komen altijd weer stukjes uit, zelfs de banaan wordt een slijmerige klodder nadat ze die gegeten heeft. Krentjes worden ook niet echt verteerd. Ik heb dus het vermoeden dat een gedeelte van haar probleem ook door fruit komt. Groente eet ze niet goed, dus daar kan ze haar vitamientjes niet vandaan halen.
    Ze krijgt nog wel 460 ml peutergroeimelk.
    Verder eet ze twee bruine boterhammen op een dag (wit stopt ook niet) een peuterkoekje, 2 flessen ranja/thee/water of roosvicee.
    Haar avondeten bestaat uit eten met de pot mee (ik kook zoutloos en probeer haar geen scherpe kruiden te geven) en een kwarktoetje of yoghurt.
    Wat zou het kunnen zijn en wat kan ik er aan doen?

Alvast bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Het is lastig zo aan te geven waar je kindje precies op reageerd, de klachten kunnen te maken hebben met een reactie op fruit of lactose. Om erachter te komen wat het precies is kun je eventueel via je huisarts een verwijzing naar een dietist vragen.
    Succes met het uitzoeken.

Groetjes Eveline

Deel Deze Pagina