Mijn zoontje word 24 februari 6 maand. Hij krijgt al een maand ofzo fruit en sinds 2 weken ook groente. Zijn ritme ziet er zo uit 7/ 7.30 fles 210/7 10/10.30 fruit (ik maak het altijd zelf en hij eet bijna alles wat ik hem aanbied) 12/13 fles 210/7 15/16 fles 210/7 18 groente (ook dit maak ik zelf en hij eet per keer ongeveer 50 gram ofzo, maar dat is omdat ik dan stop, hij zou nog wel meer op kunnen denk ik) 19.30/20 fles 210/7 Hoe kan ik straks het beste overstappen op opvolg melk en hoeveel zal ik dan per keer geven? En hoeveel groente en fruit kan mijn kindje max hebben Hij woog de laatste keer bij het CB bijna 8 kilo
Hoi, Het kan even wennen zijn voor je zoontje met de overgang naar de opvolgmelk. Om de overgang wat geleidelijker te laten gaan kun je tijdelijk de nr 1 en nr 2 voeding met elkaar mengen. Je kunt half half gaan geven en even kijken hoe het gaat, of heel geleidelijk door per dag een schepje van de nr 1 te vervangen door nr 2. Beetje afhankelijk ook van hoeveel voeding je nog hebt. Van de opvolgmelk is het voldoende om 700-800 ml opvolgmelk per 24 uur te geven. Groetjes Angelique
Oke bedankt daar kan ik wel wat mee. Sinds gister heb ik van de fles van 15.30 180/6 gemaakt i.p.v 210/7 het viel me op dat hij veel laat staan. Hij eet ook hartstikke goed, dus leek me wel verstandig. Ik had nog even een vraagje over wat voor groente en fruit ik mag/ kan geven. Tot nu toe heeft hij dit gehad: Fruit: peer, appel, mango, meloen, banaan, appel/banaan, peer/banaan Groente: worteltjes, broccoli, bloemkool, sperziebonen Wat ik eigenlijk wil weten is, wat mag hij nu absoluut nog niet hebben en waar mag hij niet teveel van.
Hallo! Van fruit mag je rustig gaan beginnen met bijvoorbeeld mandarijn, sinaasappel, kiwi, ontvelde en ontpitte druiven, bessen, mango en aardbeien. Wel belangrijk om het nog niet gecombineerd te geven om te kijken hoe het gaat en om te wennen aan de specifieke smaken. Voor groente is het uitkijken voor nitraatrijke groente dit beperken tot 1 maximaal 2 keer per week. (andijvie, rode bieten, spinazie, venkel). Harde koolsoorten nog even mee wachten. Succes! groeten Femke