De afgelopen weken heb ik de borstvoeding heel langzaam afgebouwd. Op haar eerste verjaardag heeft ze voor het laatst bij mij gedronken. Ze krijgt nog steeds bv uit de fles, ik heb nog een voorraad in de diepvries. Nu is ze van slag qua slapen in de avond. Normaal gaat ze gelijk slapen na haar laatste voeding en als dat niet lukte werkte een troostslokje altijd wel. Als ik naar toe ga, gaat ze alleen maar harder huilen als ik haar niet oppak. Ik hou haar nu stevig vast in de bv houding met speen en wieg haar, dat lijkt het beste te helpen, maar lang niet altijd. Ze slaapt nu pas 23.00 ipv 19.00. Heb jij nog andere tips, of moeten we hier gewoon door heen?
hoi ze heeft het gewoon zwaar omdat haar vaste en vertrouwde avondritueel veranderd is. Dit kan een combinatie zijn met een sprongetje in de ontwikkeling waardoor ze wat onrustiger is. Je kunt een nieuw avondritueel proberen, laatste fles, tanden poetsen, slaapzak aan, in knuffelhouding bij jou nog een poosje in het schemerdonker liedjes zingen en over haar bolletje aaien. Verhaaltje vertellen, vertel ook maar dat het klaar is met de borstvoeding en waarom. je zou eventueel kunnen proberen, maar daar moet je wel voor voelen, om haar toch nog aan te leggen. er komt waarschijnlijk niet veel meer dan een paar druppels, of niets meer, maar het is het wel het vertrouwde gevoel voor haar. Met 1 keer per dag eventjes hoef je niet bang te zijn dat je je productie weer op gang brengt. Voel je hier niets voor en werkt het andere ook niet, kijk dan of je partner het tijdelijk over kan nemen. Bij een ander zal het altijd anders gaan en dat accepteert ze dan misschien makkelijker. Het is even investeren nu, maar meestal duren dit soort fases 2-3 weken! Sterkte en bij meer vragen hoor ik het graag weer. Mirjam