Zoontje 2 jaar

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Bren29, Aug 26, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mijn zoon van 2 jaar eet nu al 7 maanden geen avond eten meer.
    Als hij het alleen al ziet begint hij al te koren.
    Brood eet hij niet meer.
    We hebben al van alles geprobeerd en zitten nu erg met ons handen in het haar.
    Helpen in de keuken met tafel dekken.
    Eten opscheppen enz.
    We zijn inmiddels erg radeloos.

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

Jun 4, 2014
    537
    0
    0
    Goedemorgen,

Goed dat je even contact opneemt over je zoon Djaden. Wat vervelend dat hij zijn avondmaaltijd en brood niet meer eet.

Betrek Djaden allereerst bij het (voor)bereiden van de maaltijd. Neem hem mee met boodschappen doen en laat hem kiezen tussen twee soorten groenten. Zo bepaal jij de keuzemogelijkheid en mag Djaden de eindafweging maken. Betrek hem waar mogelijk ook in de voorbereiding van de maaltijd, zoals het wassen van de groenten.

Zorg dat je met z'n allen aan tafel zit in een rustige omgeving. Focus niet op het leeg eten van het bord en ga een gezellig gesprek aan met de tafelgenoten. Bied je kleine een bord groente aan en haal het weg als je kleine het na zo'n 20 min nog niet op heeft. Laat complimenten of standjes achterwege.

Mogelijk bevindt je kleine zich in de 'peuterpuberteit', waarin 'nee' zeggen steeds belangrijker wordt. Belangrijk daarin is om niet mee te gaan en er verder geen aandacht aan te besteden, zodat het voor je kleine minder interessant wordt om te weigeren.

Mochten bovenstaande tips niet helpen, dan adviseer ik je contact op te nemen met je huisarts.

Groet,

Paulien - Nutricia voor jou

3. Ik heb al eens eerder contact met jullie gehad en die tips voeren we allemaal al uit.
    Maar niks werkt idd.
    Laatst had hij wel weer wat gegeten en binnen 5 min spuugde hij dit weer uit.
    Dat hij baby was heeft hij reflex gehad.
    Daar zit je dan ook weer aan te denken.

4. Nutricia

Nutricia Bekend lid

Jun 4, 2014
    537
    0
    0
    Goedemiddag,

Wat goed dat je alle tips al opgevolgd had en ik begrijp dat jullie radeloos zijn! Ik wil je dan toch adviseren om contact op te nemen met je huisarts hierover, gezien het wel belangrijk is dat Djaden zijn dagelijkse portie groente binnen krijgt.

Groetjes,

Paulien - Nutricia voor jou

Share This Page