Voedingsschema kijken jullie alsjeblieft mee

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Miekiej88, 3 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Mijn dochter is nu ruim 7 mnd en helaas werkt volgend voedingsschema niet echt meer.
    Ze drinkt de afgekolfde melk uit de fles om 15.00uur niet tot nauwelijks en de borstvoeding van 20.00uur weigert ze 8 vd 10 keer.
    Ik wil er naar toe dat ik uiteindelijk alleen nog s'ochtends en s'avonds borstvoeding geef. Ik heb nog veel in de diepvries dus nog geen kunstvoeding hoeven aanbieden maar ingevroren afgekolfde melk. Dit wil ik heel graag zo behouden. De fles is nooit haar favoriet geweest dus hoop zo dat ze die uiteindelijk wel goed pakt. Ben heel erg bang dat het drama wordt en mijn productie door het weigeren ook terug zal lopen en haar niet de voeding meer kan geven die ze nodig heeft. Het komt er dus op neer dat ze om 11.00uur nog een keer goed drinkt en daarna de hele dag dus niet meer. (buiten de hapjes om)

Heel hard advies nodig want wil niet dat dit van kwaad tot erger wordt.

Mijn voedingsschema ziet er nu als volgt uit;

+-06.00-07.00 BV
    +-09.00 Fruithapje (+-130gr)
    +-11.00 BV
    +-14.00 halve boterham (hooguit gaat moeizaam).
    +-15.00 +-100cc afgekolfde melk (word meestal geweigerd)
    +-17.00/30 Warme hap (+-170gr) en yoghurt (+-75gr).
    +-20.00 BV (Word meestal geweigerd)
    +-23.00 BV indien ze slecht of niet gedronken heeft. Gaat meestal wel goed.

Wat kan ik anders doen??

2. Roty

Roty Actief lid

22 apr 2015
    449
    74
    28
    Lastig zeg dat ze niet zoveel Bv meer drinkt.
    Wat is de reden dat je op de middag een flesje afgekolfde melk geeft? Om te oefenen? Als dit zo is, je hoeft maar een paar keer per week te oefenen met het flesje.
    Hoe zijn de plas en poepluiers..? En het gewicht van je kindje, groeit ze goed?

Ze eet in de avond al best wat vind ik. Zeker ook de 75 ml yoghurt. Dit is ook vocht, dus kan me voorstellen dat ze misschien nog een beetje vol zit van het avondeten. Ik zou haar in elk geval op de avond rond 23 uur nog een voeding geven inderdaad. En ook om 20 uur aanbieden, als ze wil prima en anders niet. Dan de voeding om 23 uur.

Je zou kunnen kijken als je de boterham niet geeft op de middag of ze dan wel de melk wil. Wil ze het dan wel dan kan het zijn dat ze gewoon vol zit. En dan zou je de boterham langzaam weer kunnen introduceren, bijvoorbeeld stukjes/ korstjes in de hand. Of de boterham op een ander tijdstip.

En als jij gewoon kolft op de momenten dat ze in principe zou moeten drinken, ongeacht of ze de fles wel of niet wil. Dan schijn je niet in te hoeven zitten over je productie. Dus ook om 14 uur kolven. Over 2 maandjes schijnt je productie stabieler te zijn en dan kan je overgaan op ochtend en avondvoeding. Met afbouwen natuurlijk.

3. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik zou idd stoppen met de yoghurt, of alleen geven wanneer ze verder heel slecht heeft gegeten. Met 7 maanden is de bv echt nog het belangrijkst. Ik voedde altijd eerst en gaf dan pas die boterham, pas vanaf een maand of 10 ben ik dat andersom gaan doen als het zo uit kwam, eigenlijk deed/doe ik maar wat. Mijn dochter krijgt met net 1 jaar nog 4 keer bv overdag en helaas ook nog 2 keer snachts, maar ze is ook aan de lichte kant, mijn zoon voedde ik 3x per dag met 1 jaar, ik ging pas bij 14/15 maanden naar 2x denk ik (hij is al bijna 8, dus weet het niet meer precies).

Ik weet niet waarom je afgekolfde melk geeft, maar misschien kun je proberen het als pap te geven, als ze dat lekker vindt, hoef je dus geen fles te geven en kun je de boterham evt skippen als ze die niet zo lekker vindt. Ik vind trouwens een halve boterham veel met 7 maanden hoor.

4. BaMayo

BaMayo Lid

14 mrt 2013
    38
    0
    6
    NULL
    NULL
    Je zou van de melk en broodje, broodpap kunnen maken. (gewoon mixen)
    En ik zou de yoghurt schrappen en melk aanbieden.
    Succes

Deel Deze Pagina