Waterpokken op billen en schaamlippen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wenda, 26 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Mijn kinderen hebben de waterpokken en vooral dochter zit er onder.
    En dan ook veel op haar billen en schaamlippen. Ik smeer het nu in met sudocreme en laat haar geregeld even een tijdje zonder luier aan rondkruipen, maar ze heeft veel last:(
    Ze kan er nu ook niet van slapen.

Heeft iemand nog tips wat ik kan doen?

2. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Zemelenbadje en idd luchten. Wat naar voor haar :( Sterkte

Wenda vindt dit leuk.
  3. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Koop havermout!
    Doe dat in een washandje en knoop die goed dicht. Die leg je in het badwater. Je krijgt dan heel troebel water. Dat helpt heel goed tegen de jeuk en ze drogen er snel door in. En met die havermout brei kom je ook op plekken waar zalf niet komt. Zoals de billen en haren.
    Ik zette ze er bij jeuk 2x per dag in.

Sterkte!! Altijd zo vervelend die jeuk.

Wenda vindt dit leuk.
  4. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Dankjewel! Ik heb net havermout gehaald. Ga haar zo in bad zetten. Hopelijk voelt ze zich dan beter

Grietjenb vindt dit leuk.
  5. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Doe de havermout in een washandje en laat die even weken. Als je het washandje uitknijpt komt er een soort gelei uit de havermout die je op de huid kunt smeren. Spoel het niet af, maar laat het opdragen aan de huid. Beetje droogdeppen kan wel. Het ziet er niet uit, maar het werkt als een malle.

Wenda vindt dit leuk.
  6. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Ja dat werkt echt super! :thumup:
    Wel vies gevoel hoor dat slijmerige papje;)

Wenda vindt dit leuk.
  7. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Ja hahahah alsof je je kind met snot in staat te smeren. Maar als het enigszins werkt (lees: voorkomt dat je de hele nacht met een jammerend kind rondloopt) ben ik tot veel in staat ;)

Wenda en Grietjenb vinden dit leuk.
  8. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Havermout werkte hier inderdaad ook super!
    Zoontje had ze ook flink op z'n billen zitten. De eerste nacht was het grootste drama, de nacht erna ging een stuk beter en daarna sliep hij gewoon weer. Hier waren de eerste 1-2 dagen het vervelendst voor hem.
    En daarnaast smeerde ik hem tussendoor nog in met kidsclin, voelt een beetje koud aan. Vind misschien niet elk kind fijn, hier kon hij er wel om lachen, maar was ook al ruim 2,5 toen hij de waterpokken kreeg.

Wenda vindt dit leuk.
  9. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Havermoutbadje inderdaad en wij hadden ook een verkoelende waterpokkenzalf van dr Leenarts. De middelste had er extreem veel in het schaamgebied en de jongste had een waterpokkenexplosie rond zijn anus. Heel zielig.

Havermoutbadje deed ik sowieso elke dag. De waterpokkenzalf meerdere keren per dag. Bij de jongste luier vaker wisselen, de middelste en oudste waren al zindelijk dat scheelt ook en ze hadden het allemaal in de zomer denk dat we daar ook een voordeeltje hij hadden. Gaf wel elke avond pcm ook. De nachten vielen hier gelukkig mee.

Wenda vindt dit leuk.
  10. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Havermout in bad en kidsclin.
    De kidsclin mag denk ik niet op de vagina maar daar helpt de havermout voor. Voor de rest mag die wel op de billen enz.

Wenda vindt dit leuk.
  11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Havermout werkte hier ook het beste. Kidsclin vonden ze juist vreselijk!

Wenda vindt dit leuk.
  12. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Dankjulliewel! Ze zijn vanmiddag allebei in een badje met havermout geweest en ik heb ze ermee ingesmeerd voor ze naar bed gingen. Nu slapen ze allebei.
    Ben benieuwd hoe het vannacht gaat.

Grietjenb vindt dit leuk.
  13. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Beterschap en ik wens jullie een goede nacht toe.

Deel Deze Pagina