Ik heb bij 2 zwangerschappen veel vruchtwater gehad. Maar was niks om mij zorgen over te maken. Toen ik ging bevallen en mijn vliezen werden gebroken kwam er ook veel vruchtwater uit Maar heb kerngezonde kindjes rondlopen! Nu zwanger van de 4e en tot nu toe gewoon gemiddelde hoeveelheid vruchtwater maar dat was bij mijn 2 jongste meisjes ook zo. Pas eind van de zwangerschap had ik blijkbaar veel vruchtwater. Omdat ik bij de jongste ietsjes meer vruchtwater had dan bij de 2e moest ik een suikertest doen (YUK!!!) maar alles was prima. Het hoeft echt niet altijd wat te betekenen. Als ze afwijkingen hadden gezien bij je kindje wat de reden kan zijn voor het vele vruchtwater hadden ze dat wel gezegd. Wel een tip om niet te veel op internet naar oorzaken te gaan zoeken want dan kom je vaker nare verhalen tegen dan positieve (is mijn ervaring ) Dan kun je je zelf zo bezorgd maken terwijl er zeer waarschijnlijk niks aan de hand is. En hier lees ik ook gewoon positieve verhalen van moeders die veel vruchtwater hadden en gewoon gezonde kindjes hebben,zo ook mijn verhaal Komt vast goed!!!!!
Dank je blue water voor je geruststellende woorden Inmiddels is gebleken (ba suikertest en echo) dat alles ok is en vruchtwater valt nog binnen de norm.