Heeft iemand van jullie hier wel eens van gehoord (of misschien zelfs gedaan)? Ik vind het zo'n mooi innitiatief! Navelstrengbloed geven | Sanquin Bloedvoorziening Ps. excuus als het niet op de juiste plek op dit forum staat...
Ik zou het graag willen, het is een eenvoudige en niet invasieve maniet van doneren. Vind het alleen zo stom dat het nog maar op zo weinig plaatsen kan. Hier in het ziekenhuis is het niet mogelijk
Als het kon toen ik moest bevallen had ik er niet eens over nagedacht, ik had het meteen gedaan! Bridget Maasland was 1 van de eerste bekende Nederlanders die dit heeft gedaan en bespreekbaar heeft gemaakt.
Ik doe het niet. Ik wil de navelstreng helemaal laten uitkloppen, voordat deze wordt doorgeknipt. Dan krijgt de baby nog extra Weel goede stoffen mee. Als je navelstrengbloed wilt doneren kan dit niet.
Nooit zou ik hier voor kiezen. wij hebben onszelf aangemeld als stamceldonor en ons kindje ging bij ons voor met zoiets belangrijks! Vrije Geboorte: Het laten uitkloppen van de navelstreng
Bij onze oudste kon het niet, bij de jongste wel. Toen hebben we het dus gedaan. Overigens werd niet binnen drie minuten de navelstreng doorgeknipt hoor. Ze haddendaar bij de jongste echt niet meer haast mee dan bij de oudste vanwege de bloeddonatie. Mijn mening: een baby krijgt er niks nadeligs van als je het navelstrengbloed doneert. Terwijl je er een ander een enorm geschenk mee geeft.
Hier zijn al een heleboel topics over. Maar het uit laten kloppen van de navelstreng vind ik persoonlijk zo belangrijk dat mijn eigen kindje toch voor gaat zou er dus echt nooit voor kiezen
Jammer van die verhalen over het uit laten kloppen van de navelstreng alsof het één het ander uitsluit. Ik zou eens gaan praten met een verloskundige die dit daadwerkelijk doet.
Het is misschien niet nadelig voor de baby om het navelstrengbloed te doneren. Maar je ontzegd je kindje wel heel veel goede dingen door de navelstreng niet helemaal te laten uitkloppen. En dan bedoel ik niet 3 minuutjes wachten. Ik geef liever mijn eigen kindje een enorm geschenk.
Ik wist het bij mijn twee bevallingen niet en het is ieders eigen keuze. Ik hoop alleen voor iedereen die zó hard roept dat haar eigen kind voor gaat, nooit zoiets vreselijks als kanker bij je kindje hoeft mee te maken. Iedereen wil het beste voor haar kind maar dat geroep hier van; "mijn kind gaat voor, mijn kind gaat voor" strijkt tegen mijn haren in. Alsof jouw kind dood gaat door het niet uit laten kloppen van die navelstreng!
Maar zou je wel gebruik willen maken van stamcellen die zijn gedoneerd door andere ouders die hier wel voor hebben gekozen als jou kindje ze nodig heeft? Of ben je dan zo egoïstisch om het wel aan te nemen?
Nee dat zou ik ook niet doen. Dit heeft oa. te maken met mijn geloofsovertuiging. En hierin respecteer ik wel andere keuzes die ouders maken. Dat is uiteraard niet aan mij om daar een mening over te hebben. En ik zeg ook niet dat mijn kind boven alles gaat. Maar dat ik mijn kindje niet de gezonde eigenschappen van het navelstrengbloed wil ontzeggen. Het zijn niet voor niks de stamcellen die horen bij het kindje, van wie de stamcellen zijn. Mijn mening is dat de medische wetenschap steeds verder gaat, en daar heb ik mijn twijfels over. Maar nogmaals, dat is hoe ik het zie. Niet om te oordelen over hoe andere ouders dit zien. Maar als hier vrouwen zitten die wel denken een mening te hebben over iemand die een afwijkende mening mening heeft dan de massa, dan zal ik dat maar accepteren. Dat is het risico om anders-denkend te zijn.
Ik vind het een moeilijke keuze, volledig laten uitkloppen voor de beste start van je eigen kindje, of een ander kindje een kans op leven geven en je eigen kindje ook gewoon een goede start. Gelukkig hoef ik de keus niet te maken, want doneren kan als ik het zie alleen in het westen van t land.
En dan nog is het de vraag komt het wel terecht bij een kindje of wordt het gebruikt voor onderzoek, of zijn er toch te weinig stamcelen gevonden? (Gebeurd vaak!l)
Jeetje wat een felle reacties. Het meeste bloed wordt helemaal niet eens gebruikt, alleen opgeslagen dus waar hebben we t over
Ik had er ook over gelezen en wil het liefst in het Olvg bevallen, echter is het vu hier om de hoek. Dus het is even afwachten hoe het tzt loopt, want in het vu kan het nog niet