Even tips gevraagd. Ben vanochtend van de onderste treden van de trap naar beneden gevallen, vooral hard op mijn middenrug aan één zijkant gevallen, ook op bil en schouder aan die kant. (Schoenen verzoold, glad! :x) Voelde niets raars in mijn buik, nog geen harde buik of iets anders. Maak me dus rationeel geen zorgen, eigenlijk. Emotioneel zit het me niet lekker. Ben ook bang voor bloedverlies - heb licht voorliggende placenta nl. En heb het kindje nog niet weer gevoeld sindsdien, maar ook dat is rationeel gezien niet zo raar, kan soms uuuuren tussen zitten. Toch denk ik wel: ben bijna 26 wk, zou afschuwelijk zijn als er nu net iets misgaat, net voordat ze dan zouden gaan behandelen mocht het kindje komen of gehaald moeten worden ofzo. Wat zouden jullie doen? Toch vk bellen? Echo vragen? Iets anders? Thx voor reacties! liefs, Babel PS moet over 20 min op pad voor mijn werk en ben dan pas na de lunch weer in de lucht ofzo.
Ik zou zeker de vk bellen! Zij kan telefonisch meestal heel goed beoordelen wat te doen, dat je misschien toch langs moet komen voor een echo of dat je in de gaten houdt wanneer je je kindje weer voelt of wat dan ook. Vervelend hoor! Ik ben zelf ook van de trap gevallen toen ik zwanger was maar ik was toen gelukkig pas 5 weken zwanger. Maar je maakt je toch altijd wel erg zorgen!
Ik zou meteen even bellen hoor met de vk. Die weet je dan vast gerust te stellen. In ieder geval veel sterkte en hopelijk valt het allemaal wel mee.
Ik ben laatst ook van de trap gevallen. En mocht diezelfde dag nog langskomen om voor de zekerheid t hartje te luisteren. Ik was ook niet op mijn buik gevallen, maar vond het wel prettig te weten dat er niet iets mis was met de beeb. Ik zou dus zeker de VK bellen!
hoi ik ben een paar weken geleden ook van de trap gevallen op bips en rug een tree of 8 ongeveer. ik heb voor de zekerheid toen ook de gynacoloog gebeld , ze belde binnen 10 minuten terug. zolang ik geen bloedverlies of buikpijn kreeg was het goed. mijn placenta ligt hoog achter ik heb geen last gehad van mijn buik , wel van mijn spieren. (jij gladde zolen, ik sloffen) het schijnt trouwens dat veel zwangere vrouwen rond de 25 weken van de trap vallen ivm verschoven evenwicht door het gewicht van de buik succes met herstellen van de val spinnekop
gewoon ff bellen dan kunnen ze je gerust stellen. Want het lijkt me al s je niet belt dat je altijd met een naar gevoel blijft zitten zo van er zal toch niet iets zijn.
ik zou ook bellen! Ik ben een paar weken geleden ook van dde trap af gevallen en ik had niet gebeld.. Bij de volgende controle zei de VK dat ik toch echt had moeten bellen...
Hoi, Gewoon bellen heb ik gedaan ben eergister nacht van de trap af gevallen en het zat me toch niet lekker maar de praktijk zat vol en de vk die arts die dienst had is gewoon bij me thuis geweest. Gelukkig was alles goed.
Inderdaad, ik heb gebeld Wat lief, super bedankt voor jullie reacties. Het advies was: - letten op bloedverlies, maar ook op vruchtwaterverlies - letten op hard worden van de buik - letten op leven en ik mocht langskomen om het hartje te luisteren, alleen zit daarvoor het werk in de weg , maar dat kon ook morgen. Zolang je niet op je buik valt kun je er best op vertrouwen dat je kindje bijzonder goed beschermd ligt in het vruchtwater, in de bm en in je buik. Gelukkig heb ik geen van die verschijnselen gekregen, en leven heb ik wel weer gevoeld ondertussen. Ik word wel heel stijf langzamerhand, maar ja, das niet zo raar he. Nogmaals bedankt allemaal voor het meeleven!
volgens de arts meest voorkomende ongelukken, autoschades en trapvallen! Ik ben bij sander ook van de trap gevallen,ze gaf toen aan, altijd bellen! Ik moest dag erna op controle dus heb toen niet gebeld, maar ze zei moet je eigelijk voor de zekerheid altijd doen. omdat je buik dikker wordt is je evenwicht anders. Ik wilde de trap even stofzuigen. zuig nu geen trappen meer! vond dat ikgoed excuus heb hahah
Bij Isa was ik met 14 weken van mijn bed gevallen.. IK heb gelijk mijn gyn gebeld en mocht langskomen voor een echo..
ik ben met 33 weken ook gevallen.. Voelde eerst even niets, maar daarna weer beweging in mijn buik, dus had niet gebeld. Ze zeiden de week erop ook dat wanneer je het kindje voelt en geen veranderingen idd betreft bloed of vochtverlies is het goed... Ik had alleen de pech precies (door 1 tree) op mijn stuitje te zijn gevallen. Ik deed de zwangerschap fluitend en toen kon ik opeens niet meer zitten, auto rijden, fietsen, werken etc.. Gelukkig was het met 39 weken helemaal over en 4 dagen later bevallen...