en alle andere meiden thanx voor alle info ben nu wat ' opgelucht 'dan betaal ik het wel in 24 termijnen
Ik zou juist wel bellen. Je ontvangt nu geld waar je geen recht op hebt en wat je uiteindelijk toch terug moet betalen. Hoe langer je het laat doorlopen, des te meer je straks moet terug betalen.
ze heeft het stop gezet dus niks aan de hand ik heb ook nooit achter iets aan gebeld vulde altijd alles goed en netjes in alle veranderen en hun deden er nooit niks mee dus dan ga ik ook niet meer achter iets aan bellen ben geen belcentrale hun maken fouten keer op keer maar ze moet natuurlijk zelf weten wat ze doet ze ontvangt niks meer ze heeft het stop gezet
een tip om te voorkomen dat je steeds terug moet betalen. Ik schat ons inkomen altijd een paar duizend euro te hoog in bij het belastbaar jaarinkomen voor toeslagen. Heb dus nog nooit iets terug moeten betalen. En voor de kinderopvangtoeslag vul ik de uren voor de gastouder altijd een paar uur te laag in. Met resultaat ook nog nooit terugbetalen alleen heel veel extra een tijdje later teruggekregen. Heb ook nog nooit meegemaakt dat de gegevens die ik doorgegeven heb fout zijn verwerkt. Meestal wordt het inkomen te laag doorgegeven ( bijv een maandsalaris x12 maar met je vakantietoeslag, eindejaarsuitkering en eens een keer overuren loopt dat flink op. Tot nu toe zijn mijn wijzigingen ook altijd binnen 4 weken verwerkt.
daarom geef ik altijd 3000 euro teveel op per jaar, kost me 20 euro per maand aan toeslagen maar scheelt me bijbetalen
Je kan het in termijnen terug betalen. Mn man heeft 2 maanden teveel ontvangen &wij hebben dat gewoon betaald, maar achter op de brief staat dat het ook in termijnen kan!
Hier ook 1 die iedere keer moet terugbetalen pfff.. En het mag idd in 24 termijnen! Inkomstenbelasting maar 12 maanden,mits je een betalingsregeling hebt aangevraagd.
Ohja, en niet geheel onbelangrijk! Als je het nu stopzet zie je van je rechten af over het gehele jaar 2011, en moet je de 4 maanden die je hebt ontvangen ( altijd een maand voorruit, dus vanaf dec) moet je wel terugbetalen.
Claudia hoe bedoel je ? Moet ik nu al beginnen met betalen of hoeft dat volgend jaar pas dus na december ik begrijp het niet helemaal sory? EN WAT BEDOEL JE MET AFZIEN VAN JE RECHTEN, IK HAD NOG WEL RECHT OP ZORGTOESLAG MAAR DIE HEB IK OOK LATEN STOPZETTEN ZODAT ZE DIE EVENTUEEL KUNNEN VEREKENEN MET WAT IK VERSCHULDIGD BEN AAN ZE. OF KAN DAT NIET?
Als je je zorgoteslag stop zet heb je helemaal geen recht meer op zorgtoeslag, ook al heb je nav je inkomen wel recht. Je kan het beter laten doorlopen en je inkomen aanpassen (hoger inschatten) en als dan blijkt dat je een lager inkomen hebt gehad krijg je nog terug. Als je het stopzet krijg je helemaal niets. Dat is alleen handig als je toch geen recht hebt op zorgtoeslag omdat je inkomen boven het maximum uitkomt. Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd..
Ik bedoel dat je dan geen recht hebt, ook niet waar je normaal recht op hebt. Dus dan moet je vanaf wanneer je het stop zet terugbetalen, en er gaan ook nog 8 weken overheen. Omdat je van je rechten afziet. Voor het gehele jaar. Dus wat er nog binnenkomt nu apart zetten, en als het is gestopt, ontvang je daarna de acceptgiro voor het terugbetalen.. Dus dat is dan voor 4 maanden. Omdat je de rest apart zet. Snap je het nog een beetje?
Je moet wel eerst uittel van betaling aanvragen. Dit moet je direct doen wanneer de rekening te hoog is om in 1 keer te betelen. Dan direct een regeling proberen te treffen.
Dat is niet helemaal waar, je kunt het namelijk ook achteraf aanvragen. @TS, verrekenen kunnen ze alleen als je het door laat lopen en dan vraagt of ze dit tijdelijk stop willen zetten.. Maar je mag ook altijd betalen in termijnen hoor.
Dit lees ik op de site: 'Op elk moment van het jaar kunt u doorgeven dat u geen zorgtoeslag meer wilt ontvangen. U hebt dan alleen recht op zorgtoeslag over de voorafgaande maanden.' Misschien dat ik dat verkeerd opvat dan?
Hm ja, ik denk het. Wij hebben namelijk afgelopen jaar de zorgtoeslag stopgezet en het nu teruggevraagd over de aantal maanden.. zodat er geen fouten gemaakt konden worden wat betreft te hoogte. Wij krijgen het nu gewoon nog. Het moet trouwens dan wel ook aangevraagd worden voor april 2011.