Ja ik denk echt dat je even helemaal terug moet naar de basis, dus alleen melk en dan 5 x 180 of 6 keer 150. Welke melk...zou ik overleggen met de Friso lijn, als hij het goed doet op de comfort door het jbpm zou ik daar wel ff op blijven nog, blijft hij hongerig dan is de extra misschien een goede keuze, mits hij niet gaat spugen, dan moet je er misschien (als het kan) nutriton (=jbpm) aan toevoegen. Als je dan straks een lekker ritme hebt, misschien slaapt hij zelfs wel door, en hij voelt zich weer happy kun je voorzichtig weer beginnen met bijvoeden. Een dingetje tegelijk, dus eerst een keertje groente misschien, of eerst eens nutrix...gewoon heel kalm aan. Ik ben geen voorstander van vroeg bijvoeden, maar ook geen tegenstander. Het verschilt gewoon per kind. Jens was er aan toe en het gaat prima, Rayan van Ruby hetzelfde verhaal, maar mijn schoonzusje keek teveel naar mij en ging haar zoontje, 16 dagen jonger dan Jens, ook bijvoeden...gevolg: zware krampen, spugen, kind over de flip...ze was gewoon te vroeg. Ze keek naar wat ik deed, niet naar haar eigen kind. Dat is eigenlijk mijn boodschap: kijk naar je kind! Je hebt het nu ff geprobeerd maar tis wel duidelijk dat het niet helemaal lekker loopt, nou dan gewoon ff stoppen en over een tijdje weer eens proberen misschien gaat het dan wel goed! Heel veel succes, blijf je hier af en toe posten ben wel benieuwd hoe het gaat!
Ja, ik ben benieuwd ! Hij reageert niet met krampjes, dus wat dat betreft zouden z'n darmen het wel aan kunnen... Maar hij drinkt ineens z'n fles idd, niet goed leeg.. Morgen ff Friso bellen -x-
Van nutriton kunnen ze niet dik worden hoor! Ik zou doen zoals Randi zegt, eerst maar eens 5 x 180cc proberen en kijken waar je op uitkomt. Niet een te makkelijke speen er op en als er nog een bodempje in de fles zit als ze stopt dat niet nog een keer aanbieden.
Idd heir ook zo, onze Demi komt min. 2x op een nacht, wij zitten incl de nacht op 8 flesjes. Misschien een tip; ik probeer smiddags te slapen als Demi ook haar middagslaapje doet, zo probeer ik een beetje de oververmoeidheid te voorkomen. MIsschien voor jou ook een optie? Moet wel zeggen ik werk alleen sochtends en geen hele dagen dus daardoor kan ik dat doen.
Randi? Geef ik eens een keer een advies wat toch helemaal in jouw straatje past (tijdje stoppen met bijvoeding) geef je een ander de eer MamaMirella hoe was de nacht? En hoe gaat het nu heb je Friso al gebeld?
Hey Roelie ! Vannacht heb ik moeten rekken, want het lijkt of hij nu wel om de 2,5 á 3 uur honger heeft ! En dat is gewoon too much, wil gewoon op die 4 uur blijven... Dus ik heb net Friso gebeld , die raadde me aan om de Friso Extra te halen en die voorlopig te mengen en als het heel goed gaat kunnen we misschien helemaal overstappen... Ben benieuwd of dat gaat werken ! Hij is wel slaperig van de prikjes, verder een beetje humeurig, maar goed, heb ik ook wel eens last van! -X-
Echt NERGENS te krijgen, Friso Extra 1 ! Friso zei al dat er fouten waren met de levering, maar het moest nu opgelost zijn, morgen is helemaal alles dicht geloof ik ? -x-
Hoi Mamamirella, Ik geef ook Comfort en ik heb het een tijdje gemengd met Extra. De basismelk is hetzelfde als standaard alleen is er bij de Comfort jbpm toegevoegd en bij de Extra rijstzetmeel. Je moet er alleen wel op letten dat ze andere bereidingswijzen hebben. Ik deed altijd 80cc kokend water bij twee schepjes Comfrt, dan 100cc koud water erbij, dan vier schepjes Extra en nog twee schepjes Nutriton om het in te dikken. Later deed ik er ook nog twee schepjes Nutrix bij. Dat moest dan uiteraard wel met de papspeen. Maak je hem altijd wakker voor de laatste fles? Toen Nova nog niet doorsliep liet ik haar altijd liggen na de fles van zeven uur. Ik merkte dan vanzelf wel hoe laat ze kwam. Zo kwam ik vaak toch maar op vijf flessen uit. Ze maakte dan gewoon twee redelijk lange rukken, van zeven uur tot een uur of twee en dan weer tot de volgende ochtend. Pas toen het steeds verder ging opschuiven richting de ochtend ging ik haar wakker maken voor de laatste fles en ging ze de nacht doorslapen. Ik moet zeggen dat ik dat vaak nog vermoeiender vond als dat ze 's nachts kwam. Toen ging ik gewoon regelmatig lekker om half tien al naar bed, maar torn ze ging doorslapen moest ik tot elf uur opblijven. Ik had een waterkokertje op haar kamertje gezet zodat ik 's nachts niet het hele huis door hoefde en snel een flesje klaar had, dan lag ik er binnen een half uurtje weer in en sliepen we weer lekker verder.
Mirella, wat een strijd voor je zeg! Ik heb echt een beetje met je te doen! Ymke krijgt trouwens ook Extra, maar die weegt niet zoveel als jouw kerel en volgens mij is ze ook weer niet zo hongerig. Het doorslapen is wel weer goed gegaan toen we met extra begonnen. Ze slaapt sinds deze week zelfs tot 9 uur... Vanaf 4 weken sliep ze tot 7 uur ongeveer en met 7 of 8 weken werd ze opeens weer om 4 uur wakker. Toen dus met extra begonnen en na een week sliep ze weer door. Ze krijgt overdag nu ook extra, 3 schep extra 3 schep standaard en 6 schep nutriton. Comfort zou ook kunnen, maar zo gaat het ook. Nog even wat anders; wil niet meteen commentaar geven, maar ik heb juist het advies gekregen om geen extra water bij de fles te doen! Ymke poept maar 1 keer in de 2 dagen. Dat is op zich prima, maar met extra water zou ze luie darmen kunnen krijgen. De tip van extra water mag altijd gaat dus niet op, je weet immers nooit wie er allemaal meeleest
Ik probeer hem nu gewoon elke keer te laten slapen totdat hij zelf komt... Vannacht kwam hij om 2.00 toen is hij om 4.00 wakker geworden en bleef een beetje piepen, toen heb ik hem bij me gehouden en heb ik het "gerekt" tpt 7.00 om 11.00 weer, om 15.00 weer en hij heeft toen pas om 21.00 gegeten ! Dus ik ben benieuwd wanneer hij nu weer komt, heb ook eventjes geslapen ! Lag ook in bed, maar kon niet slapen, dus ben nu ff op de pc en ga zo weer me bedje in ! Ben benieuwd.. Ook hoe het gaat wanneer we de Friso Extra erbij hebben Thanks voor al jullie adviezen hoor! Zo helpen we elkaar allemaal weer.. -x-
over die friso extra trouwens, die is hier ook nergens meer te krijgen! Frusti! Een andere januari mama heeft een mail naar Friso gestuurd en kreeg als antwoord dat de vraag groter was geworden en dat ze hopen snel weer te kunnen leveren. Ik hoop snel, want ik moest vanmorgen mijn laatste pak al aanbreken!
Ik heb Friso gebeld en zei ook dat ik de Friso Extra erbij wilde gaan gebruiken maar dat ik het nergens kon vinden, alleen nr.2 maar ze zeiden dat er een fout was met de leveringen en dat het nu opgelost is, dus deze week nog moet het weer in de schappen liggen ! Ik heb het bij een nieuw winkelcentrum in de DA de Friso Extra gezien, maar die was vandaag niet open... Ik had hem gelijk mee moeten nemen ook ! STOMMM -x-x-x-
Kwam ff spieken hoe het met MamaMirella ging Fijn om te lezen dat het de goede kant op lijkt te gaan, en leuk dat je zoveel tips krijgt van andere moeders die de Extra gebruiken! Zeker dingen zoals het mengen van Comfort en Extra daar weet ik gewoon weinig van, wat leuk dat we elkaar zo kunnen helpen! Ik ben er ff een weekje niet (nieuwe baan, drukdrukdruk) maar ik hoop dat je straks lekker kan doorslapen en dat je mannetje zich weer happy voelt en in een lekker ritme komt zodat je op een later tijdstip weer eens aan bijvoeden kan denken! Succes!
Van doorslapen komt steeds minder Elke nacht komt hij om 4.00 ongeveer, gewoon onrustig ! Maar niet eens voor de voeding, want hij had om 21.00 gegeten en kwam om 2.00 weer voor een voeding, dan kan hij om 4.00 toch geen honger hebben ? Roelie, werkze, tot volgende week ! -x-
Ik leef met je mee meid.. Ik heb ook een flinke kerel (6,5 kg) van Damani's leeftijd.. Helaas heb ik hier heel weinig keuze uit fv dus nu krijgt hij een voeding die zacht is voor zijn maagje en darmpjes maar waarvan hij dus ook niet zo vol lijkt te zitten.... Wij kunnen er dus ook 's nachts nog uit en ik ben ondertussen ook zo verschrikkelijk moe.. Als hij honger krijgt om 5 uur / half 6 dan is hij naderhand ook helemaal wakker dus krijgen we hem ook niet altijd terug gelegd in bed... Ik kan je verder niet helpen want ik heb geen idee wat er aan voeding te krijgen is in NL... ik zit alleen af te tellen tot de 4 maanden want dan kan ik hem een dikkere opvolgmelk gaan geven.. Groentenhapjes begin ik pas over een maand of 2 aan ivm allergien in de familie.. Maar ik wilde je even veel sterkte wensen en ik weet hoe het is... Ik zit 's nachts ook met een speentje te rekken naast een bedje... En als hij om 2 uur een voeding heeft gehad dan kan hij inderdaad niet om 4 uur weer honger hebben, lijkt me wel heel snel..
Pff.. Dus we kunnen elkaar een hand geven ! Ik heb zelfs al Nutrix geprobeerd, maar zelfs dát hielp voor een blauwe maandag, vanavond weer voorzichtig proberen ! Maar het is heel erg vermoeiend.. 's middags slapen gaat vaak moeilijk ! -x-
Ik zat vannacht ook zowat te brullen van vermoedheid hoor met die kleine op schoot... Ik had van 6 uur 's avonds tot 12 uur 's nachts gewerkt, thuis gekomen, Elian flesje gegeven en ik was voor mijn gevoel echt net in slaap toen het al weer 5 uur was en hij weer wakker werd. Vriendlief doet al heel veel en werkt veel meer dan mij dus die wilde ik echt even laten liggen.. En 's middags slapen.. bedoel je voor jezelf of voor Damani? Ik merk zelf dat ik echt de rust niet heb om zelf eventjes te gaan liggen omdat als hij slaapt ik dan denk: mooi, kan ik gelijk even dit doen, dat doen, enz enz... Voel me zo'n lamstraal als ik 's middags op bed ga liggen... En 's avonds ben ik blij als ik even wat tijd met mijn vriend heb dus ga ik weer te laat slapen... Nou laten we duimen dat het vannacht weer beter gaat voor onze kereltjes... Ooit zullen ze wel door gaan slapen.. En als ze straks 15 zijn krijgen we ze hun bed niet meer uit
Dan heb ik nog het "geluk" dat mijn man savonds tot in de nacht werkt, zodat ik me niet schuldig hoeft te voelen als ik vroeg op bed ga.... Een maand geleden ofzo voelde ik me heel energiek en wakker zodra ze dr eigen meldde snachts. Nu kan ik mn ogen er vaak maar moeilijk bij open houden, merk ik. Dus hoe langer het duurt (in dagen/weken) hoe moeilijker/zwaarder het lijkt te worden. Als Demi 2 uur na een vorige voeding komt, geef ik haar ook geen flesje, hoor. Vaak als ik dr even troost, slaapt ze dan vrij snel ook wel weer om dan nog 2 uur later weer te komen bv. En dan krijgt ze wel weer een flesje. Maar 2 uur tussentijd is mij ook veeeeeeeeeels te kort, daar doe ik ook neit aan. Nutrix deed hier ook niets, ze kwam keurig 3uur later weer. Ow en jammer dat je niet smiddags even kunt dutten, dat kan schelen. Ik moet zeggen dat ik het ook niet alle dagen doe hoor. Ook ik kom in de verleiding om juist in de tijd dat ze slaapt dingen te doen waar ik anders neit aan toekom. Maar af en toe moet ik er gewoon aan toegeven omdat ik het anders neit meer trek.