Teveel ? :|

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door MamaMirella, 29 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hier zijn we ook een beetje aan het goochelen met de voedingstijden. Truusje komt nu vaak ´s nachts rond 4 uur weer.. best wel irritant, want eerst sliep ze wel door. T is ook echt een hongerlapje nu en neigt ook naar de 6 voedingen. Misschien is het de leeftijd, dat ze nu een flinke groeispurt aan het maken zijn?

Ik heb inmiddels wel geleerd, dat ik haar echt moet wakker maken voor een laatste voeding tussen 23 en 00 uur. Dan slaapt ze meestal wel door tot de ene keer 5 de andere keer 7 uur..
    Ook overdag niet langer dan 4 uur tussen de voedingen laten helpt, dan maakt ze´s nachts makkelijker die lange ruk aan slaap.

De flessen van 180/6 (hier 2x 90/3 ivm nutriton en afkoelen) drinkt ze veelal tot de laatste druppel leeg. Heb wel een paar keer 2x10ml water toegevoegd, soms gaat de fles dan leeg, soms ook niet. Gisteren één keertje 210/7 aangeboden om te kijken wat ze dan doet, maar dan laat ze toch 30ml staan. Ze zit dan toch precies op ongeveer 200ml per voeding. Als ze nu ´s nachts komt, geef ik toch maar een voeding, maar dan met 180/4, want als ze om 5 uur komt, kom ik die dag wel op 6 voedingen uit, en geef iklater op de dag nog een keer 180/4, zodat we niet op veel te veel voeding uitkomen.

Maar goed, dat was gisteren het geval. Was ze om 05.00 uur gekomen, en ik had haar al weer om 08.00 uur verwacht,komt ze pas om 10 uur.. En zo kwamen we wel weer op 5 voedingen..

Ik heb getwijfeld over bijvoeden, en heb al wel een pak biobiom (molenaars kindermeel) besteld voor als ze echt nog hongeriger wordt, maar eigenlijk wordt het bijvoeden voorlopig voor ons afgeraden omdat ze allergieen heeft. Ik probeer nog maar even wat te goochelen met water als ze dus voor een 6e voeding komt..

Tsja. Denk je net dat je wat regelmaat hebt, wordt alles weer anders. Maar da´s waarschijnlijk de komende 18 jaar zo :p

2. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    @MariekeV : Voor mezelf, ik denk als hij slaapt, zo ff opruimen, stofzuigen, broodje eten enz...
    Hij slaapt overdag hooguit 1 á 2 uurtjes per keer en dan is hij weer 1 á 2 uurtjes wakker, dus voor je het weet is dat allemaal voorbij! In het huishouden heb ik ook niet echt steun... Dus ja, ik MOET wel, ik kan niet tegen rommel !

-x-

3. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Oh en vanavond gewoon om 23.00 z'n voeding gegeven en naar bed gegaan !
    3.30 kwam hij weer, advies opgevolgd van het cb. 110cc water 3 scheppen voeding (20cc extra water) ! Nou, na 2 uur HONGERRRR !
    Heb gerekt tot 6.00 meer lukte gewoon niet, zijn maagje knorde echt..

Echt een rotnacht als je weer moet werken...
    Wat moet ik nou, hij is 7,5 kilo dus het is ook niet zo gek dat hij hongerig is, volgens mij heeft hij er gewoon niet genoeg aan !
    Klopt het dat 1000ml max is, ook al heb je een groot kind ?

-x-

4. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    1000 ml is volgens "standaard" idd de max, maar zoals er kinderen zijn die met veel minder toekomen, zo is het natuurlijk ook bij kinderen die "meer" nodig hebben...

denk dat het voor jou al heel anders zal worden als je friso extra straks gebruikt, en dat je een heel ander kindje terug krijgt...

denk zelfs dat als je een tijdje friso extra geeft, en je kindje een "beter" ritme heeft, je weer "terug" kan naar de normale voeding omdat dat "ritme" er straks gewoon helemaal inzit...

Zoë heeft ook extra gehad, en voor de nacht kreeg ze alleen maar extra in de fles, en dat ging hartstikke goed, ook zij zat vaak over die liter en daarmee schepjes heen...

nu is ze weer "terug" bij standaard slaapt nog steeds door, en is bovenal een zeer zeer tevreden kind die je echt nooit "hoort"...

heel veel succes meid..

gr.smoekie

5. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Dan hebben we vannacht om dezelfde tijd opgezeten... Elian laatste voeding om half 11. Wij om half 12 ons bed in. Had het gevoel dat ik net sliep (ik slaap heel slecht in) maar toen was hij weer wakker, was het 3 uur. Speentje gegeven en er een kwartier naastgezeten (gelukkig staat zijn bedje naast ons bed), hij heeft even weer een uurtje geslapen. Ik was net weer zelf in slaap, komt tie weer. Toen tot half 5 speentje vast zitten houden, hij wil wel weer slapen maar slaat iedere keer zijn speen uit zijn mond.. Uiteindelijk weer in slaap gevallen, net een half uurtje geslapen, roept hij om half 6 weer.. toen was ik zo moe dat ik mijn vriend wakker heb gemaakt en die is er met hem uitgegaan voor de fles...

Anyway.. ik werk nog maar amper ivm lang ouderschapsverlof hier. Hoe trek je dat om de volgende dag weer te werken na zo'n nacht? Veel koffie? ;)
    Maar serieus, kan je vriend echt niet een keer zijn bed uit? :(

6. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Hey Smoek !

Thanks voor je antwoord! :)
    Hopelijk heb je gelijk... Mengde jij ook de comfort met extra, ik dacht er ook aan om de laatste voeding helemaal te doen !

*duimduim*

En MariekeV, Ook toevallig !
    Hihi, nou ik heb nu de extra dus ben benieuwd!
    En m'n vriend gaat echt zelden 't bed uit...
    En als hij gaat vraagt hij nog dingen... Dus kan ik het beter zelf doen hihi..

-x-

7. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik had geen comfort maar standaard die ik mengde met extra maar van wat ik begrepen heb kun je de comfort wel mengen met de extra enkel moet je eerst de comfort volgens de bereidingswijze maken, en daarna de melk met de extra en dat bij elkaar doen....

ik gaf de extra als laatste voeding en dat is altijd heel goed gegaan, toen de extra een keertje op was en ze het moest doen met standaard en daarop "gewoon" sliep als anders ben ik gewoon standaard blijven gebruiken en heb geen nieuwe hoeven te kopen, want het ging gewoon zoals altijd....

succes meid.
    gr.smoekie

8. MariekeV

MariekeV Fanatiek lid

28 mei 2007
    1.189
    0
    0
    Ambulant Jongerenwerker /jeugd hulp verlener.
    Stockholm
    Nou ik duim voor je dat het werkt met de extra! Ben stikum wel een beetje jaloers omdat er zoveel verschillende fv te vinden zijn in NL... ;)

Anders maak je gewoon een instructie /troubleshoot lijstje voor je vriend dat je op de keukendeur hangt.. met als eerste en laatste instructie dat hij het niet moet wagen om je wakker te maken! :D

9. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Grappig Smoekie, dat jij al helemaal over bent op standaard. Met Ymke ben ik bijna helemaal op extra juist. Ik deed eerst alleen de nachtfles helemaal extra, maar nu ook de ochtendfles. Ze slaapt ook tot 9 uur, dus logisch dat je dan hongerig bent. Geeft veel meer rust die fles helemaal extra.

De overige flesjes heeft ze wel genoeg aan standaard, maar die meng ik nog. 4 standaard, 2 extra. Als ik het gevoel heb dat onrust tussen 2 flesjes een ritme wordt dan doe ik wat meer extra. Geeft zoveel rust!

10. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Ik heb ook een tijdje de nachtvoeding alleen Extra gegeven. Het voordeel daarvan vond ik dat ik gewoon een thermosflesje heet water boven neer kon zetten.
    Ik deed er dan nog wel Nutriton door.
    Later had ik een waterkokertje boven gezet omdat ik het idee had dat ze van alleen de Extra toch wel wat onrustig was.(krampjes?) Toen mengde ik de Comfort en de Extra.
    Op een gegeven moment sliep ze zo goed door dat ik het geprobeerd heb om alleen Comfort te geven voor de nacht en dat ging goed.
    Ik denk dat je het zelf wel merkt wanneer dat kan. Ik geef nu wel Nutrix door de laatste fles, dus dat zal ook wel schelen.

11. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Hey, die kleine slaapt bij mijn moeder vanavond, dus ze houd me op de hoogte ! :D
    Ben errrrg benieuwd, hier lekker zelf doorslapen ;)

En kan je dus ook Nutrix bij de Extra toevoegen ?
    Want dat gebruikte ik eerst en zelfs dat hielp niet echt..
    Ik hou het eerst ff op de Extra, daarna zien we wel weer ;)

En Smoek, ik doe dus 90cc Gekookt -> 3 scheppen Comfort, 90 cc koud erbij , en dan 3 scheppen Extra...

Ben erg benieuwd! De laatste fles heb ik gezegd tegen mijn moeder dat ze ff moet proberen 4 scheppen Extra 2 Comfort, durf nog niet helemaal de fles Extra te doen..!

-x-x-x-

12. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Ja maar dat is dus eigenlijk puur toeval geweest, omdat ze toen zonder die extra ook de nacht doorsliep, en ook de dag erna “normaal” verliep zonder de extra…

Denk dat het voor kindjes gewoon ook zoeken is naar een “ritme’ en dat extra daar goed aan bijdraagt…dat als ze die eenmaal hebben (die klok zeg maar) dat het dan niet eens meer uitmaakt, maar goed dat weet ik natuurlijk niet, hier was het in ieder geval niet meer nodig…

En zolang het bij jullie goed “werkt” mooi toch… :D

Mamamireile,
    Je zou misschien wel Nutrix kunnen toevoegen maar denk niet dat het “nut’ heeft…het “werkzame” van Nutrix geef je haar al in de zin van de Extra…..

Zoals je het nu maakt is het volgens mij wel goed, heb wel vaker gelezen dat men de friso lijn heeft gebeld en dat het heel goed kon dat mengen maar dat ze enkel de comfort op de “normale” manier moesten bereiden en dan samenvoegen met de ander…

Succes meid..

Gr.smoekie

13. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik ga eens proberen of ze de nachtlfes ook met wat minder extra af kan. Vanmorgen sliep ze tot 09:15. Best lang...

14. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    als ik Zoë niet zelf zou pakken zou ze ook langer slapen, maar wil er zelf niet langer dan 10 op de top 11 uur tussen houden dus pak ik haar zelf zo rond een uur of 7-8 ligt er maar net aan hoe laat ze de fles heeft gehad...

gr.smoekie

15. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Hey Smoek, Hij kwam gewoon na 4,5 uur hoor ! :|
    Ik denk dat ik vanavond een volledige fles Extra geef met 2 schepjes Nutrix, om het te verdikken, ben benieuwd!

Offtopic: Het is momenteel best warm, ook in huis...
    Hij ligt in de slaapzak zonder sokjes en broekje, alleen romper en pyamashirtje... Maar omdat hij het liefst op z'n zij ligt met z'n knuf ligt hij ook nog onder z'n deken, want zelf kan hij nog niet echt blijven liggen geloof ik... Toch proberen zonder deken nu ? Of kan dat wel ?

-x-x-x-

16. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    je moet ook niet vergeten dat zoals wij een "ingebouwde klok" hebben, die kinderen dat ook hebben, en dat doorbreek je ook niet direct...het hoeft vaak maar 1 keer te gebeuren dat ze wat later wakker worden, of dat je de avondfles iets verschuift dat het "ritme" dan ff in de war is, en het vaak weer heel anders wordt...

tenminste dat zag ik wel altijd bij mijn kinderen terug...veranderde de "dag" gewoon wat meer (schuiven) endat merkte ik 's nachts ook terug...

weet natuurlijk niet of je nutriton hebt, maar dat zou je beter kunnen gebruiken om het te verdikken, heb je het niet, is nutrix natuurlijk wel goed maar enkel om het te verdikken kun je beter jbpm gebruiken, anders krijgt ze "en" de extra, en nog eens "extra" in de zin van nutrix...

hoop dat het beter gaat meid.

wbt dat slapen, meid het is hartstikke lekker, tis niet koud niks, als jij de kleine zonder dekentje wil laten slapen, laat je de kleine toch zonder deken, eventueel pyjamabroekje er bij aan trekken...Zoë ligt altijd boven haar deken, die "kruipt" omhoog zeg maar, die ligt enkel in bed met haar rompertje en pyjamatje zonder sokken natuurlijk....is meer dan genoeg hoor...

gr.smoekie

17. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Hey Smoek...

Ik word er langzamerhand gek van..
    Hij krijgt dus 200ml (180+6) en toch wil hij na 3 uur alweer eten, dan maar rekken en rekken, dan zitten we met een boos kind !
    Ook de Extra wil niet echt wat inbrengen !

Vannacht volledige fles extra met Nutriton toen heb ik het kunnen rekken tot 5 uurtjes slaap, en daarna weer een fles extra met Nutriton, en weer 5 uurtjes slaap. (met tussendoor troosten en een speentje)

Hij heeft gewoon écht honger...
    Nou las ik dat 3/4 van de kindjes met 3 á 4 maanden zo 7 á 8 uur slapen !
    En 1/4 slaapt nog niet door... PFF ! Ik zit net bij die ene kwart ! Maar ik weet zeker dat hij gewoon veel honger heeft...

Weet het soms niet meer, met die 210+7 was hij verzadigd en heel de dag vrolijk , nu is hij veel aan het huilen na een uur of 3... :(
    Baal ervan, heb ook al een mail naar een Osteopaat gestuurd, misschien kan hij ons helpen ?

-x-x-x-

18. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    mamamirella,

Ik weet precies wat het is meid ! Ik heb (had) ook zo`n hongerlap. Zij krijgt sinds ze 2 weken oud is voeding voor hongerige baby`s. Het is een ramp om elke voeding te moeten rekken. Maar er zit soms niets anders op. Mijn dochtertje groeide ontzettend hard en soms kwam ik net boven de liter uit. Dit vond het Cb geen probleem als moest ik wel proberen onder de liter te blijven, maar dat lukte niet altijd.
    Doorslapen doet mijn dochter overigens nog steeds niet (op een enkele keer na dan)

Ik zou zeggen ga helemaal over op Friso extra met eventueel nutriton (krijgt mijn dochter ook) Je bereikt er weinig door om te gaan mengen. In Comfort zit ook Nutriton.

Heel veel succes meid, en op een dag is ie niet meer hongerig, hier werd het met 5 maanden een stuk minder omdat ze een aardig hapje groente en fruit eet.

19. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Hey meid,

Thanks voor je advies, ik maak ff mijn pakken op (comfort) Maar ik snap gewoon niet dat het eerst zo goed ging... En nu heeft hij gewoon veel honger !
    Ik kijk het ff aan, de ene keer gaat het goed, de andere keer heeft hij sneller honger, iedere dag is verschillend haha, ben benieuwd vannacht !

-x-

20. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Hij gaat ook meer bewegen, dit kost ook extra energie.

Deel Deze Pagina