Tevreden zijn met je zelf, hoe doe je dat?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanjuul, 8 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Dus als blessure het toelaat weer sporten en goed eten en dan bedoel ik eiwit/ koolhydraten in de gaten houden ook qua balans en niet te weinig eten, das een bekende valkuil.

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    Ja trouw vier keer per week;)

3. Khlo

Khlo Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook nog wat flinker dan voor de zwangerschap, maar eerlijk? Ik houd veel te veel van lekker eten, een wijntje, een toastje... Dus ik ben misschien wel nog wat flink, maar hey ik heb de 2 kinderen gebaard en ik zit nu in de tropenjaren met 2 kleine kids. Ik kan nog steeds genoeg leuke kleren kopen bij normale winkels dus ja mij maakt t niet zoveel uit. Al die tijd die ik vroeger sportte breng ik nu liever door met de kinderen en mijn man. Dan maar wat dikker ;).

4. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.279
    1.418
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hier ook hoor, ik was vroeger altijd aan de dunne kant met 53 kg en 1,64m. Nu ben ik 10 kilo zwaarder en heb een echt zwembandje. Mijn BMI is nog steeds goed maar ik heb wel dat zwembandje.

Het helpt ook niet mee dat ik nu al in de overgang zit dus is mijn stofwisseling ook trager geworden en krijg ik de kilo's erbij op de verkeerde plekken (zoals mannen dat krijgen omdat het oestrogeen uit mijn lichaam verdwijnt).

Ik heb een tijdje bijgehouden wat ik op een dag eet en het verbaasde mij hoe makkelijk je over die 2000 calorieen per dag komt. Ik weet nu wanneer ik daar overheen kom en hou daar rekening mee. Dan eet ik de volgende dag wat minder of snaai 's avonds niet meer (wat ik heeeeeeeeeel erg moeilijk vind).

Ik doe niet aan de lijn maar let wel een beetje op en nu zit ik al ruim een half jaar op 63 kilo. Ik val niet af maar kom ook niet aan.

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.235
    6.095
    113
    Benoem en benadruk je positieve punten.

En tja, ik accepteer mijn lichaam nu gewoon hoe het is, ik weet niet hoe ik dat doe eigenlijk:(.
    Ik heb dan geen extra kilo's tov voor de zwangerschappen, maar het heeft duidelijk z'n sporen achter gelaten (oma velletje en 2 stalactieten ipv stalagmieten :D) ja ik ben geen 18 meer en ik heb 3 kinderen gebaard. Ik heb een gezond lijf, ik kom overal waar ik zijn wil, m'n vent vind me nog steeds mooi, wat wil ik nog meer?

Ik bedenk me maar hoe ik later terug wil kijken op m'n leven (als nog rimpeliger besje) en dat is in ieder geval niet dat ik me een hele tijd druk heb lopen maken over hoe ik eruit zie.

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Moeilijk he. Ik ben ook nog een kilo of 5 te zwaar maar de laatste kilo's gaan zo moeizaam. Toch voel ik me echt niet lekker bij deze extra kilo's dus ik wil ze er toch af, ook als ik daar veel voor moet laten..
    Ik voel me gewoon veel beter bij 5 kilo minder.

7. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ik snap het wel. Zit er zelf ook een beetje in. Moet er wel bij zeggen ik heb geen last van m'n schildklier en ben nog nooit op dieet geweest. Vroeger woog ik 52 kilo bij een lengte van 1:67. Heb zelfs nog een paar jaar rond de 48 geschommeld, dat ik dus te mager was. Nu ga ik richting de 70.... Nog steeds geen overgewicht maar veels te veel naar m'n zin. Dus ja, ik ben meer gaan bewegen, minder gaan snoepen. Maar ga toch echt niet helemaal niks meer snoepen. Het moet wel een beetje leuk blijven, en dan maar een buikje. Ben tenslotte geen 20 meer!

8. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Het accepteren en laten gaan is lastig, maar wel te doen.
    Sinds ik het wel prima vind zo voel ik me stukken lekkerder in mijn vel. En ben kilo's afgevallen, zomaar zonder daar iets voor te laten. Ik ben een emotie-eter en door me rot te voelen over mijn lijf at ik onbewust meer en slechter.

Gooi die weegschaal de deur uit of zet hem op zolder. Voorkom dat je nog langer gefixeerd bent op een getal. Dat getal zegt niet hoe jij je moet voelen, dat kan je lijf je prima zelf vertellen.

Accepteer dat je geen 24 meer bent :) De jaren waarin je lijf zo veranderd is, ben je zelf ook veranderd. Dat moet je niet los van elkaar zien.

Focus op de mooie dingen. Trek mooie kleren aan. Zie de mooie dingen bij andere vrouwen en zoek dan ook de minder mooie eens op. De mooie hebben toch (bijna) altijd de overhand?

9. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Dat is nou een vraag die ik mezelf ook stel de laatste weken!

Altijd had ik een redelijk goed gewicht 68 kilo bij 1.67, nu vanaf september bezig geweest om af te vallen ik wilde graag weer naar de 65 (het liefst 62 zoals ik 10 jaar geleden was) nu heb ik juist door dat ik ging op letten wat ik eet, meer trek gekregen in lekker eten dan voor die tijd! En ben ik zelfs aangekomen :x:x, ik heb chocolade nu helemaal verbannen uit huis en haal standaard bij de wekelijkse boodschappen komkommers en wortelen. Ik wil weer gaan lopen op de ochtenden dat ik alleen thuis ben dus dat kan 3x per week.
    En voor de rest maar accepteren dat ik wat steviger ben geworden en misschien dat als ik niet meer bewust ga lijnen wel ga afvallen.

10. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Tevreden zijn... tjah als ik niet tevreden ben doe ik er wat aan. En niet omdat het moet voor het "ideaalbeeld" nee omdat ik gelukkig wil zijn in mijn vel. En ik ben gelukkig zonder buik en extra kilo's

Hoe ik dat doe?? Mezelf een schop onder mijn kont geven en niet miepen ;)

11. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Gisteren heb ik bij de plastisch chirurg gehoord dat mijn verminking (aangeboren) niet gecorrigeerd gaat worden. Wordt niet vergoed en hij durft het niet aan. Het betreft mijn borsten, best belangrijk onderdeel van je zelfbeeld. Daarnaast heb ik mega huidoverschot door gewichtsverlies.
    Maar ik ben wel tevreden met mijn uiterlijk. Waarom... Ik weet het eigenlijk niet. Het is het me niet waard om me rot over te voelen, het is maar mijn uiterlijk. Dat van die verminking heb ik bewust los moeten laten omdat ik anders boos en verdrietig bléef. Maar hoe je dat dan bewust doet.. Dat is lastig..

12. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Ik strijd ook al jaren tegen de extra kilo's. Uiteindelijk heb ik mijn lichaam geaccepteerd hoe die is. Natuurlijk zie ik mijn buik, dikke heupen, maar agh ik ben gezond en heb een super lief gezin.

Ik ben ook gestopt met zware oefeningen en doe nu oefeningen die ik wel leuk vind. (zoals dansen!). Ik maak nu ook foto's van wat ik eet en wat ik doe. Hierdoor heb je een betere houvast. Kleinere borden en frisdrank weglaten (dit was voor mij super moeilijk, nu ben ik eraan gewend). Pas kleine dingetjes aan en blijf vooral genieten. Je kunt heel snel afvallen door shakes,dieet,krachttraining, maar uit eigen ervaring kom je dat volgend jaar het dubbele weer aan (zoals bij mij).

Ik doe het nu wat rustiger aan en ben al tevreden als ik in één maand 2 tot 3 kilo afval. Ik lijd dan geen honger, en zit lekker in mijn vel.

Deel Deze Pagina