Texel: Landal of Roompot?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door trulyhappy, 14 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. trulyhappy

trulyhappy Bekend lid

1 jun 2013
    540
    304
    63
    Dag dames,

Even een vraag:

We willen in september met ons meisje (dan 1 jaar en 8 maanden) naar Texel. Nu twijfelen we tussen Roompot (kustpark Texel) en Landal (Sluftervallei of Beach Park Texel)....

Wat zijn jullie ervaringen...? Waarom hebben jullie voor een park gekozen? waarom juist niet? en wat viel mee/ tegen?

Ik hoor het graag,

groetjes!!

2. Indy1986

Indy1986 Niet meer actief

Ik lees graag even mee!

3. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.486
    113
    Wij zijn in sept 2013 bij Roompot geweest, was destijds een aanbieding (zaten in een kleine iets verouderde stacaravan) vond het een mooi park, met zwembad en overal wel speeltuintjes. wel een stukje lopen naar het dorpje, je kunt ook fietsen huren/meenemen of met de auto gaan.

je hebt trouwens ook nog de krim, is ook een populair park...om het nog moeilijker te maken met je keuze!

4. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik zou bij roompot iig niet het goedkoopste huisje/stacaravan huren. Slecht onderhouden, toilet stonk (ook na meerdere keren schoonmaken), en geen vaatwasser. Het zwembad zit bij de prijs in en is lichtelijk verouderd naar mijn mening, maar ons leasekind (toen net 2jaar) heeft zich er prima vermaakt!

Je kan ook het zwembad in als betalende bezoeker hoor.

Sluftervallei ligt als enige niet in of bij het plaatsje "De Koog" maar volgens mij meer bij de cocksdorp, daar is iig niets te beleven, de koog is veel leuker.

De krim is ook erg leuk, maar naar mijn mening weggegooid geld (duurder!) Als het kindje nog zo klein is. Vanaf een jaar of 5-6 zou de krim een meerwaarde kunnen hebben denk ik.

5. trulyhappy

trulyhappy Bekend lid

1 jun 2013
    540
    304
    63
    thanx dames, de Krim had ik idd ook gezien, maar ook al weer -voorlopig- uit mijn hoofd gezet....!

Ik hoop op nog meer reacties :)

6. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Wij zijn met onze zoon van toen 1,5 naar de Krim en vonden het geweldig, binnenspeeltuin, buitenspeeltuin, zwembad, super lekker buffet restaurant.

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    wij zijn vorig jaar naar een goedkoper huisje van roompot geweest. nooit meer.
    echt verouderde zooi. bedden lagen voor geen meter, kraakten als een gek. het stonk in het huisje verschrikkelijk naar kattenpis.
    zwembad zou tropisch zijn maar we kwamen er klappertandend uit. we hadden toen een baby mee maar na 10 minuten was die al weer uit het water. zo koud. en inderdaad, erg verouderd.

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij gaan altijd naar Dennenoord! Ben normaal gesproken fan van Landal maar voor Texel komen we toch altijd weer op Dennenoord uit :)

9. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Mijn dochter is gek op de minidisco van Roompot, met Koos Konijn!
    Misschien heeft Landal ook wel zoiets, dat weet ik niet. Maar bij Roompot is het animatieprogramma ook doordeweeks in het laagseizoen aanwezig, daar was ik erg over verbaasd.

Voor mij inmiddels een reden om ook de volgende keer weer voor Roompot te kiezen (slim bedacht qua marketing), zo leuk om haar dolenthousiast te zien. Koos is echt haar idool geworden (nog bóven Dora :D). Ik dacht zelf eigenlijk dat mijn dochter nog wel te jong was om bijvoorbeeld met het knutselen mee te doen (toen ook gecorrigeerd 1 jaar 8 mnd), ze kwam net boven de tafel uit, of de dansjes, maar ze vond het geweldig.

Daarnaast vond ze de glijbanen/speeltuintjes en het zwembad geweldig, maar dat heb je op ieder park.

10. trulyhappy

trulyhappy Bekend lid

1 jun 2013
    540
    304
    63
    Dennenoord.... zal eens gaan kijken!!

Als ik het dus goed samenvat is Roompot verouderd, maar heeft Roompot ook Koos Konijn en een leuk animatieprogramma..
    Enne.. Kiwi... wat een leuke foto van je dochter!! Was jullie huisje niet verouderd? welk type huisje zat je toen( als je dat nog weet natuurlijk)....

11. QueenC

QueenC Fanatiek lid

16 jan 2015
    1.246
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welk park was dat?

12. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.486
    113
    landal heeft bollo de beer en ook kinderanimatie.

het park waar damay het over heeft is denk ik kustpark texel. onze stacaravan was ook wel verouderd (stonk gelukkig niet). En idd het zwembad is aan de koude kant, maar dat is tegenwoordig vaak bij zwembaden om de kosten te drukken.

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hier ook een slechte ervaring met een zwembad van Roompot. Wel niet op Texel, maar in Zeeland. Subtropisch zwemparadijs noemden ze het. Laat dat Paradijs maar weg, oude roestige meuk. En subtropisch? Het water was gewoon ijskoud! Aiden was toen nog een baby. Na hooguit 10 minuutjes zag Aiden blauw en rilde hij. Wij zijn toen gelijk uit het "zwemparadijs" vertrokken.
    Gingen normaliter altijd naar Landal. En daar gaan we voortaan altijd weer naartoe.

Wij zijn met een familieweekend naar een Landalpark geweest op Texel in het laagseizoen, maar ik weer zo even niet meer welk park. Toen was ik hoogzwanger van Aiden. Groot zwembad (geen apart peuterbad meende ik) en lekker warm. Het was op dat moment rustig op dat park trouwens. Hadden soms dat hele zwembad voor ons alleen! Huisjes waren ook dik in orde.

14. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Wij zijn afgelopen weekend naar de Roompot geweest!
    Een nieuw 6-pers huisje! Erg mooi huisje!!

Wel wat klein voor 6 pers, maar wij waren ook maar met z'n 3en!
    Enige "nadeel" is dat ze nog erg open liggen. De beplanting is ook nog helemaal nieuw.

Ons is het prima bevallen en wij gaan zeker nog eens terug :)

15. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Oh jee, hier schrik ik van :( wij gaan zeer binnenkort een midweek naar Roompot Texel. In zo'n chalet.

Zijn er ook mensen die wel positieve ervaringen hebben?

En weet iemand of je ook ter plekke, tegen bijbetaling, nog een ander huisje kunt nemen?

16. trulyhappy

trulyhappy Bekend lid

1 jun 2013
    540
    304
    63
    Username... Ik was ook voornemens om die chalet te gaan boeken, maar door deze topic twijfel ik enorm.... Begrijp dat jij ook hier van schrikt....

Sterker nog... deze topic heeft alleen maar vragen opgeleverd tot nu toe ipv antwoorden :D (maar ik ben wel blij met alle reacties hoor!

17. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht

Is dit toevallig zo'n nieuw huisje (schilpbanck / buitengors) waar nog geen foto's van zijn? We hebben op de gok deze voor de zomer gehuurd en ben wel benieuwd hoe ze zijn.

18. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Ja, klopt!! Die zijn het! Wij hebben ze ook op de gok geboekt, omdat er idd geen foto's bij staan. Maar ik dacht.... als ze nieuw zijn zal het vast wel mooi zijn!

Ik ben helaas zo dom geweest om geen foto's van binnen te maken, alleen van buiten ;)

Maar ze zijn prima!! Al vonden wij ze voor 6 pers wel klein!

19. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Ik vind over het algemeen Roompot ook niks. Landal wel.
    Landal heeft Bollo beer en soms puck en pelle.

20. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Over een week kan ik je vertellen hoe het is, dan zijn we er namelijk.

Edit: heb zojuist gebeld met Roompot. Als er problemen zijn meteen aangeven. Dan zoekt men, indien nodig, een andere accommodatie voor je. Mochten we echt ongelukkig worden in ons chalet dan kunnen we tegen bijbetaling naar een ander soort huisje. Niet ideaal maar het stelde mij wel gerust. Hoe dan ook gaan we een lekker weekje hebben :)

We zijn eerder op het park geweest in een ander huisje en dat is echt heel goed bevallen. Is ongeveer 5 jaar geleden.

Deel Deze Pagina