Frankrijk route

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by hugbear, Jul 19, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. hugbear

hugbear Actief lid

Sep 26, 2008
    306
    0
    0
    Enschede
    Hoi allemaal. wij gaan eind augustus naar Frankrijk en wel naar Toreilles. In totaal is dat vanaf ons huis zo'n 1400 km rijden.

Nu zitten we dus te tobben hoe we dit gaan aanpakken met onze zoon van dan 14 maand.

We hebben twee opties:

De nacht van donderdag op vrijdag weg gaan en dan de vrijdag een hotelletje pakken en zaterdagochtend de rest reizen.

Of we gaan de donderdagochtend al weg en pakken dan in de middag op de helft (ongeveer bij Lyon) een hotelletje en blijven daar overnachten, hetzelfde weer voor de vrijdag en dan zaterdag het kleine stukje nog reizen.

Hebben jullie reiservaringen en tips?

Groetjes hugbear 8)

2. Lelymupske

Lelymupske Bekend lid

Jun 24, 2010
    932
    0
    0
    Lelystad
    lange reis voor de boeg :)
    wij hebben de reis van lelystad naar Escala (spanje, costa brava) gemaakt toen onze zoon 8 weken was. wij zijn toen vrijdag ochtend om 5 uur vertrokken. rond 6 uur zijn we bij lyon gestopt om te overnachten. (goedkoop formule 1 hotel.. prima te doen) en daarna weer vertrokken . rond 4 uur waren we in spanje..
    je doet er met de kleine wat langer over omdat je meer stopt.. je kleine moet veel drinken..
    zorg dat je met de pauzes wat doet waar de kleine moe van word.. neem een bal mee of zo..
    wij gaan ook dit jaar weer naar spanje.. ik heb alvast een portable dvd speler gekocht.. zodat hij film kan kijken.. (hij is inmiddels 2)
    en een voetbal voor de pauzes..

3. Lelymupske

Lelymupske Bekend lid

Jun 24, 2010
    932
    0
    0
    Lelystad
    oh.. en zorg voor genoeg snacks in de auto

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ligt aan hoe jullie rijden. Ik bedoel; zijn jullie asfaltvreters, houden jullie ervan, hebben jullie een comfortabele wagen?

Wij doen Zuid-Frankrijk altijd in 2 dagen, lekker op het gemakkie. Liefst nog wat binnendoorweggetjes ook. Veel stoppen onderweg (om de 1,5 uur het liefst) en lekker picknicken.

Wij houden niet van 's nachts rijden en niet van vroeg weg. 8 uur vinden wij vroeg zat.

Wij stoppen meestal in de buurt van Lyon, gewoon even op internet zo'n goedkoop hotelletje scoren. Vraag of ze een babybedje hebben!

5. ha meiden...

Ik weet niet of ik een linkje hier neer mag zetten..
    Daarom als je interesse hebt, mijn ouders hebben een vakantie boerderij in Frankrijk. In de Limousin. Waar je ook kan overnachten!
    En uiteraard ook vakantie kan vieren.
    Voor kleine babytjes is er ook ruimte. En spullen.
    En een zwembad om even lekker af te koelen!
    Stuur me maar een berichtje als je wilt weten waar het is :)

6. Lelymupske

Lelymupske Bekend lid

Jun 24, 2010
    932
    0
    0
    Lelystad
    oehh.. altijd handig :)

7. Bd81

Bd81 Fanatiek lid

Jun 5, 2007
    2,754
    1
    0
    Niet te veel plannen gewoon kijken hoe het gaat. WIj zijn net terug uit zuid frankrijk. Heenweg in 2x gedaan. Eerste dag 8 uur gereden, dag erna nog 2 uurtjes. Hadden niets geboekt zodat je gewoon kan kijken hoe het gaat. Genoeg hotels langs de snelweg die prima zijn voor een nachtje weg (zaten nu zelfs in een hotel met een zwembad!).
    Terugreis om 10u weggereden en om 20.00u thuis, inclusief pauzes en eten. Ging super. Moet wel zeggen; zonder dvd speler hadden we dat niet gered hoor :)
    Mijn tip: plan 2 dagen voor de heenweg dan zie je hoe het gaat, op de terugweg kan je het dan in 1 of 2 dagen doen. Gewoon kijken hoe het allemaal loopt. Veel plezier!

Share This Page