Corpus

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Koraal82, 27 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.277
    1.440
    113
    Wij willen in de zomer een aantal dingen rondom Leiden gaan bezoeken. Mijn zus wil graag met haar kids naar Corpus (8 en 10 jaar). Mijn kids zijn tegen die tijd 5 en 7. Nu las ik op de site dat je pas vanaf 6 jaar naar binnen mag en dat het vanaf 8 jaar wordt aangeraden.
    Mijn oudste is altijd erg geïnteresseerd in het menselijk lichaam dus ik wilde hem wel meenemen. Maar ik wist niet goed waarom ze vanaf 8 jaar adviseren. Is het omdat het eng is of te moeilijk anders? Ben er zelf nooit geweest dus heb niet echt een idee. Met mijn kleinste ga ik sowieso dan iets anders doen.

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Wij zijn 2 wkn terug geweest.

Het 1e stuk loop je door het menselijk lichaam en daar vertellen ze dan wat over per lichaamsdeel. Voor jongere kinderen kan ik mij zo voorstellen dat ze het niet begrijpen.
    De voortplanting leggen ze bijvoorbeeld ook uit..
    Na dit deel volgt een deel met interactief wat meer spelletjes (veel digitaal), veel over gezondheid/ziektes/voeding etc.

Geen dagvullend programma maar leuk voor paar uurtjes voor kinderen die intresse hebben in menselijk lichaam.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Onder de zes mag je niet naar binnen. Met zes is het prima, als ze interesse hebben in het menselijk lichaam. Misschien begrijpen ze nog niet alles, maar dat houd je toch.

Wij zijn twee jaar terug op de zesde verjaardag van de jongste geweest. Ze vroeg er toen al bijna een jaar om. :D Ze vond het heel erg leuk en interessant, heeft het er nog steeds wel eens over (ze wil nu nog een keer ;)).

Koraal82 vindt dit leuk.
  4. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Een familielid van mij werkt bij Corpus. Het ligt echt aan het kind. Er zijn kinderen die het doodeng vinden (het niet-definieerbare), claustrofobisch zijn etc. Maar er zitten ook volwassenen bij (minstens dagelijks) die de reis door het lichaam halverwege moeten verlaten ivm misselijkheid of flauwvallen.

Ik weet 100%zeker dat mijn zoon van 4 het prima zou aankunnen. Ik vond het ook echt niet eng/ claustrofobisch of wat dan ook.

Koraal82 vindt dit leuk.
  5. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.277
    1.440
    113
    Vinden mensen het eng/claustro. omdat het smal is waar je loopt of omdat je zo genaamd in een lichaam zit? Mijn oudste is niet zo een held....ik denk dat hij het reuze interessant vindt maar zal ff kijken of ik evt een filmpje kan vinden ter voorbereiding....

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.133
    8.867
    113
    Mijn jongste is ook geen held, maar ze wilde dit heel graag en is geen moment angstig geweest. Denk dat het vooraf vaak niet echt te voorspellen is hoe een kind (of volwassene) reageert?

7. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    nee het is niet smal.. ik heb geen idee waarom het is natuurlijk vrij ‘donker’ en er zijn geen ramen in het lichaam (dus tijdens de ‘reis’ van 50 minuten). Ook heb je op een paar plekken een 3d bril op, kunnen sommige mensen ook niet tegen

Deel Deze Pagina