Rondreis Italië - hotels?

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Kaboutermeis, Mar 13, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Wij - ik en partner - plannen dit jaar in juni een rondreis door Noord-Italië.

We vertrekken aan het Lago Maggiore (net over de grens met Zwitserland - we rijden daar eerst naartoe vanuit België).
    Daarna richting Milaan, Genua, toren van Pisa, Lucca, Firenze, mogelijk daarna nog richting Siena, mogelijk Bologna, eventueel nog Ravenna (of Rimini) en als eindpunt 3 dagen Venetië.

We doen dit met de wagen op hopelijk iets van een 14 dagen.

Ik ben alleen als een speld in een hooiberg aan 't zoeken naar leuke, maar betaalbare hotels of b&b's op onze route.
    Iemand toevallig ideeën of ervaringen?

We zijn normaal van 't type "we gooien de tent wel ergens uit voor een week". Maar aangezien we nu zowat dagelijks van stad / regio gaan wisselen en bovendien geen woord Italiaans spreken, wil ik wel graag een paar overnachtingen vastleggen op voorhand.

2. Jenn78

Jenn78 Actief lid

Oct 11, 2014
    332
    2
    18
    Waarschijnlijk wijkt dit iets teveel van jullie route af maar wil m je toch even tippen. In Soave staat een fantastisch B&B genaamd Locanda ai Capitelli. Goede kamers, een fantastisch ontbijt en prima service van de eigenaren die werkelijk alles voor je doen. Venetië ligt op 95 km. en is prima bereikbaar met de trein vanuit naastgelegen dorp. Eigenaar bracht ons naar station en haalde ons ook weer op. Kosten van de trein, € 14,= en dat was een retour:D. Verder steden als Verona, Vicenza en Padova in de buurt. Ik vond Verona trouwens leuker als Venetië en had aan 1 dag Venetië meer dan genoeg. Eigenaren van B&B spreken gebrekkig Engels maar met handen en voeten kom je een heel eind. Hieronder de site van Booking waar je wat recensies kunt lezen. Wij hadden via booking geboekt maar hij tipte ons de volgende keer gewoon rechtstreeks te mailen. Zijn site is Locanda ai Capitelli - Locanda ai Capitelli - Prenotazione stanze Soave Verona. Succes met je verdere zoektocht en veel plezier in Italie!

Booking.com: Locanda ai Capitelli - Soave, Italië

3. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

Apr 16, 2013
    4,184
    1
    0
    Venetië heeft een bijzondere betekenis voor ons twee.
    We zijn dit najaar 10 jaar samen en we zeggen al sinds we zo'n 3 jaar samen zijn "als we 10 jaar samen zijn gaan we een weekend naar Venetië".
    Mijn partner wil ook persé Milaan zien en ik wil eigenlijk al lang rondtrekken in (Noord-)Italië. Zodoende dus de rondreis met een dag of 3 Venetië :).

Ik ben zelf 12 à 13 jaar geleden 4 dagen in Verona geweest met de tent. En ik wil "ooit" nog es richting Gardameer. Dus ik onthou hem voor dan :).

Op diezelfde trip 12 jaar geleden heb ik overigens ook al een halve / drie kwart dag Venetië gedaan. Ik rem mijn partner al af, want wat hem betreft zou hij een week naar Venetië en Murano (eiland ernaast) gaan ;).

4. Jj14

Jj14 Actief lid

Mar 22, 2013
    187
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Kijk ook eens naar agriturismo.... Een soort van B&B

Share This Page