Waar op vakantie?

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Juneau, Jan 19, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Juneau

Juneau Bekend lid

Jan 18, 2016
    608
    0
    16
    Hallo,

Wij willen aanstaande zomer (in juli/augustus) met z'n drieën (vriend, dochtertje en ik) op vakantie naar een mooie bestemming voor 2 a 3 weken. Mijn dochtertje zal tegen die tijd bijna 1 jaar zijn. Wij zijn echter beiden rijbewijsloos, dus we zoeken vakantiebestemmingen waar het huren van een auto niet noodzakelijk is en (vrijwel) alles gewoon bereikbaar is met het OV en/of waar de taxi betaalbaar is.

Wij zaten eerst te denken aan Dubai (taxi is heel goedkoop daar en bus- en metrosysteem heel goed geregeld), maar dat blijkt veel te heet te zijn in de maanden juli/augustus, dus dat valt helaas af. Daarnaast leek Santorini ons ook heel mooi, maar ik moet nog even uitzoeken of je daar een huurauto nodig hebt om het eiland te verkennen. Iemand die daar toevallig is geweest en mij dat kan vertellen?

Enfin, ik ben dus op zoek naar vakantiebestemmingen waar je heerlijk vakantie kunt vieren (het liefst mooie stranden + waar je een beetje cultuur kunt snuiven) EN waar je dus geen huurauto voor nodig hebt om overal te komen. Wie kent dergelijke steden, streken, eilanden etc? Alvast bedankt!

2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Poeh met jullie wensen kun je eigenlijk overal terecht. Griekse eilanden, Mallorca, Cyprus, Canarische eilanden etc
    Santorini is prachtig maar wel erg klein voor 2-3 weken.

Dubai past nou niet echt bij jullie wensen.
    Cultuur snuiven is in dit hypermoderne staatje nou niet echt veel.. je zou ook aan Sicilië kunnen denken.
    Hoever wil je vliegen? Anders Mexico of Bali?

Een huurauto is op de meeste bestemmingen niet noodzakelijk. Ov is vaak goed te doen

3. Juneau

Juneau Bekend lid

Jan 18, 2016
    608
    0
    16
    Ja, denk je? Tot nu toe ben ik veel interessante plaatsen tegengekomen waar een huurauto toch echt een must is. Juist bij die Griekse eilanden lees ik veel over beperkte bussen en dure taxi's. Maar kan ook zijn dat ik verkeerd zoek.

Ver vliegen is voor ons geen probleem! Bali is inderdaad ook een heel goed idee! Weet je toevallig of dat wel te doen is met een 1-jarig kind?

4. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,747
    1,073
    113
    Bali zelf is prima te doen met grotere kinderen.
    De luchtvochtigheid is er wel erg hoog, hier moet je wel tegen kunnen.
    Verder is het lang vliegen met vaak een tussenlanding. Daarnaast het tijdsverschil nog. Het kan dus wel maar voor mij waren dit redenen om het met zoon nog niet te doen. (We zijn er met huwelijksreis geweest)

5. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,516
    36,476
    113
    Thailand misschien? Bangkok zelf is supergoed te bereizen met de skytrain, naar de eilanden kun je vliegen of met de bus. Wij gingen van bangkok naar koh chang met de bus voor 3 euro (heel luxe bus, duurde 6 uur). Wel een tijd vliegen, maar minder ver dan bali en veelal zonder overstap.

Share This Page