Welke verduisterende plissegordijnen bij kunststofkozijnen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Micera, 4 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    #1 Micera, 4 nov 2015
    Laatst bewerkt: 4 nov 2015
    Binnenkort worden in ons toekomstige huis overal kunststofkozijnen geplaatst. Boven bij de slaapkamers ben ik me nu aan het oriënteren op raamdecoratie. Ik wil het graag zo donker mogelijk kunnen maken in de slaapkamer, dus echt zo goed als lichtdicht of zeer sterk verduisterend. Deze slaapkamer ramen zijn allemaal draai-kiep, en openen dus naar binnen toe. Een standaard verduisterend rolgordijn hangt daarom niet mooi bij een open raam.

Nu lees ik ook steeds vaker de optie van verduisterende plissegordijnen. Soms zelfs dubbele, met een dag en nacht functie.

Ik ben benieuwd of jullie hier al ervaring mee hebben, en hoe dit bevalt? Hebben jullie een plissegordijn met een frame, of is hij vastgeklemd aan het kozijn met speciale klemsteunen? Gaat dat met beide goed? En een verduisterend plissegordijn in een lichte kleur (wit/creme/ecru), is dat ook echt donker, of komt er nog veel licht doorheen?

Nog tips, waar ik deze het beste kan kopen voor een schappelijke prijs?

Kom maar op :p

2. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Wij hebben voor onze ramen duettes verduisterend. En zijn hier super tevreden. De kamer is ook echt donker. Voordeel van duettes is dat je geen spandraden ziet. Bij de plisse zie je dit wel en daar komt licht door heen. Ander voordeel vind ik dat de achterkant van de duettes wit zijn.

Hoe het bij draaikiep-ramen gaat weet ik (nog) niet. Wij hebben ze besteld voor onze dakkapel (kunststof) en deze zullen bevestigd worden met clips.

Deel Deze Pagina