ervaringen schuldsanering

Discussie in 'De lounge' gestart door skatjuh87, 8 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

Ik ben op zoek naar mensen die ervaringen hebben met de schuldsanering, uit eigen hand of van anderen.

Wat moesten jullie laten en hoe werden dingen verder geregeld ?

Liefs

2. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    ik wil je wel wat vertellen erover maar dat doe ik dan liever via mail. Dus je kan je mail pbén. En dan kunnen we misschien op msn of dan via mail verder praten.

3. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Een vriendin van mij zit er in en het loopt nu bijna af.

Haar inkomen krijgt ze niet zelf, dit wordt overgemaakt naar de schuldhulpverlener. Die verrekent alles met de schulden die ze heeft.
    Ze krijgt zelf 50 euro per week en daar moet ze dan haar boodschappen etc van doen.
    Over een paar maanden loopt haar schuldsanering af. Dan krijgt ze haar inkomen weer zelf.

Tja het is pittig, er blijft weinig over om iets leuks van te doen.
    Zo had ze absoluut geen geld om een kraamcadeautje voor mijn zoontje te kopen en dat vond ze heel erg. Nu weet ik dat ze in die sanering zit, dus ik kan daar begrip voor opbrengen, maar ze heeft regelmatig situaties waarin ze smoesjes moet bedenken, omdat ze nu eenmaal niet iedereen wil uitleggen dat ze geen geld heeft.

Aan de andere kant gaf het haar ook zoveel rust, want ze durfde haar post bijna niet meer open te maken door al die herinneringen die ze had.

4. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    ik zou je willen vertellen, maar dan liever via msn of per mail
    msn is dan nog wa persoonlijker
    ik zal mijn msn adres per pb sturen,
    kan je me aanmelden
    dat praat wat persoonlijker

groetjes joanitat

5. skatjuh87

skatjuh87 Niet meer actief

ik kan me goed voorstellen dat het erg moeilijk is, maar wel fijn dat ze er ook rust in weet te vinden. Post open maken is soms echt een zware taak, dat begrijp ik maar al te goed.

50 euro per week is niet heel veel, maar beter dan niks natuurlijk. Is ze alleenstaand en heeft ze kinderen? ( als je dit niet wil vertellen ook goed hoor, maar dan kan ik mijn situatie ermee vergelijken eventueel )

Liefs

6. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

ikzelf zou ook graag ervaringen horen.. pb maar...

7. caroline16

caroline16 Niet meer actief

wij zijn er net uit.. dus degene die meer willen weten, PB me maar! ;)

8. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Je mag me pb'en, ik weet er alles van en wil je er alles over vertellen, maar niet hier ;)

9. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Wij zitten er sinds april 2010 in dus mensen die iets willen weten pb maar.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Schoonfamilie van mij hebben tot begin 2009 in de schuldsanering gezeten, 3 jaar lang ivm een grote fout in hun eigen bedrijf. Ze zijn hun eigen huis uit gezet en stonden met 3 kinderen en hoogzwanger op straat, hebben toen een woning toegewezen gekregen. Ze kregen 50 euro + 10 euro per kind per week geloof ik uit mn hoofd en daar moesten ze alles van betalen zoals boodschappen, benzine, sigaretten ( Ja, hij bleef roken! ) en dingen als kadootjes, kleren etc. Hun salaris werd bij de bewindvoerder gestort, die betaalde de vaste lasten en wat er overbleef lostte de schuld af. Ze hebben het zeker niet ruim gehad maar om eerlijk te zijn heeft een van de 2 er een zwart baantje bij gehad voor zo nu en dan dus dan hadden ze iets contant in handen. Helaas hebben ze er weinig van geleerd want ze zijn er nu bijna 2 jaar uit en hebben weer schulden...

Een vriendin van me is sinds deze maand vrijwillig bij een bewindvoerder, haar man heeft nl schulden gemaakt. Hij is ZZP'er en heeft het geld wat hij aan de belastingdienst moest terugbetalen niet opgespaard maar uitgegeven. Zij krijgt nu 50 euro per week zakgeld en de rest houd de bewindvoerder bij. Ze zijn met zn 2en.

Deel Deze Pagina