Textielverf ervaringen?

Discussie in 'De lounge' gestart door nicole18, 3 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.495
    1.092
    113
    Heeft er iemand ervaring met textiel verf van dylon of een ander merk?
    Ik heb een stapel hydrofielen liggen die ik niet meer mooi wit krijg, dus bedacht om ze een kleurtje te geven voor baby nr 2.
     
  2. mamavane

    mamavane Bekend lid

    27 jan 2011
    687
    21
    18
    Ik denk dat dat prima kan hoor! Heb ik gedaan met oude witte rompertjes, roze geverfd met dylon in de wasmachine. Was best mooi geworden dus zo konden ze nog prima een ronde mee
     
  3. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.461
    10.662
    113
    Gaat prima.
     
  4. NavyCrimson91

    NavyCrimson91 Niet meer actief

    Gewoon voor die pakjes voor in de wasmachine? Dat kan prima denk ik!
    Wij hebben ooit ons kleed voor over de bank blauw geverfd in de wasmachine.

    En niet geschoten is altijd mis ;)
     
  5. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.023
    113
    Hydrofiels kunnen prima. Mogelijk blijft het naaigaren wel wit omdat die van een ander materiaal zijn, maar dat staat denk ik wel erg leuk.
    Heb zelf eens een witte broek oranje geverfd en met de witte stiksels zag het er stoer uit.

    Ik heb zelf vorig jaar mijn Koeka-boxkleed met Dylon-verf geverfd. Ik ben er nog steeds erg blij mee en krijg er leuke reacties op.

    En zeg nou zelf, wat is het ergste wat er kan gebeuren met je 'niet-zo-witte hydrofiels'?
    Als je ze niet verft, doe je ze misschien weg, omdat ze niet meer wit zijn.
    Als je ze wel verft en het is niets, kun je ze alsnog weg doen.
    Of het is hartstikke leuk en ze kunnen nog een ronde mee.

    Ben wel benieuwd naar het resultaat, (foto;)).
     
  6. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.495
    1.092
    113
    dankje allemaal! over een week krijg ik verlof, dan ga ik uit uitproberen en zal ik een foto plaatsen!
     
  7. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Kan het geen kwaad voor je wasmachine of de was erna? Denk erover om dr witte speeltent roze te maken. Maar durf niet zo goed
     
  8. Marijn

    Marijn Fanatiek lid

    22 aug 2007
    1.551
    25
    48
    Wasmachine is wel een boutklus daarna om alle randen en rubbers weer vrij te krijgen van die kleurendrab...als je dat niet doet heb je daarna vlekken op al je wasgoed. Het zal op katoen goed pakken, maar alle kunststof pakt niks, dus vaak ook de garens niet, maar bij hydrofielennzal dat niet gek staan.
     
  9. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.153
    2.238
    113
    Vrouw
    Het kan vaak ook gewoon in een emmer of de wasbak... Heb wel eens eea zwart geverfd, maar dat was ook snel weer vaal geworden. Heb nu nog een zakje fuchsiaroze liggen voor 'ooit'..
     
  10. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.461
    10.662
    113
    Ik zou het ook gewoon in een emmer of teil doen. Zeker die hydrofieldoeken kan je goed daarin verven. Zit je ook niet met kleursel in je wasmachine.
     
  11. Torretjeee

    Torretjeee Niet meer actief

    Ik kleur heel vaak met dylon in de wasmachine. Nooit problemen met vieze rubbers gehad. Laatst heb ik nog witte katoenen gordijnen bij de kringloop gekocht en olijfgroen gemaakt (voor de babykamer). De gordijnen in de huiskamer ook geverfd die zijn niet van katoen dus de kleur pakte anders uit maar ondanks dat toch tevreden. Ook koop ik wel eens zwarte verf gooi ik de zwarte was erbij. Zo wordt alle verwassen zwarte kleding weer mooi zwart :). Wel daarna even naspoelen de wasmachine en daarna nog een donkere was draaien voor de de witte was erin doet.
     
    Youtan vindt dit leuk.
  12. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Kan prima. Zo heb ik de hydrofiele luiers een keer lichtblauw geverfd. Wasmachine of emmer wil allebei goed. Even de rubbers schoonmaken met een doekje erna en zelf draai ik voor de zekerheid nog een leeg 90 graden programma (toch goed voor je machine).
     
  13. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Ik verf regelmatig met dylon in de wasmachine. Als zwart wat valig wordt dan Dylon ik.
    Witte zomerjurkjes met vlekjes krijgen een mooi kleurtje (china blue).
    Nu een oudere winterjas zwart gemaakt, was donkergroen, perfect. Nog nooit last gehad vsn vieze rubbers.
    Je moet sowieso na het verven de geverfde was nog een keer wassen. Daarna doe ik altijd eerst een donkere was.
     

Deel Deze Pagina