Sinds eind April hebben wij katten, een moederpoes met haar jong. Het zijn echt schatjes, een heerlijk stel. Het jong is nu net 7 maanden. Hij is nog een echt mama's kindje, nog steeds drinken bij mama en samen wassen en slapen. Maar donderen doen ze ook op hun tijd. Maar wonder boven wonder, geen gekrab aan meubels, deuren bank stoel of wat dan ook. Ze luisteren echt belachelijk goed Of ik ben een goede opvoeder In iedergeval komt morgen de kerstboom in huis. Normaal hebben we een boom tot aan het plafond, dus +3 meter. Dat durf ik nu niet direct aan, dus we nemen een kleinere boom die we op een tafel of houten slee zetten. Als ik hem ga versieren zorg ik dat de katten niet in dezelfde ruimte zijn. Is het verstandig om ze eerst even los te laten op de kale boom mochten ze er in willen klimmen,of juist niet? En direct laten weten dat het verboden terrein is. Ik ga niet beginnen aan onbreekbare ballen etc, ik hang gewoon er in wat ik altijd doe. Ik las over gedroogde sinaasappel schijfjes.. die kan je drogen in de oven en dan in de boom hangen. Katten schijnen het een rot lucht te vinden. Maar kan ik ook verse schijven in de boom hangen?? Bij ons brand de pelletkachel (houtkachel) elke dag, drogen ze dan snel genoeg of zouden ze gaan rotten... Iemand anders nog tips, buiten consequent nee zeggen en weghalen
hier 3 katten en nooit problemen gehad hoor, degene die hier de problemen gaf was destijds mijn herdershond-pup. die haalde de eerste 2 jaar de ballen uit de onderste takken. Die pakte ze heel voorzichtig in zijn bek en trok ze er heel rustig weer uit.
Ah kijk, dus zo kan het ook! Schiet mij nu ook ineens te binnen onze middelste van 15, heeft toen hij 1.5 jaar was het ook gepresteerd een bal uit de boom te halen, en stuk te bijten Heel z'n mondje vol met glas...wel allemaal goed gekomen gelukkig Misschien valt het met onze katten ook wel mee
hier nu trouwens onze hond dit jaar voor het eerst (zij is 3) benieuwd wat zij gaat doen....Mijn tante, waar ze vandaan komt, had nooit een boom....
hahaha, was er al bang voor..... sorry. Komt omdat we het over katten en honden hebben en dan begin jij ineens over onze middelste. Hahaha.
Ben benieuwd hoe het gaat dan, ze is het niet gewend dan, dus misschien kijkt ze er ook gewoon niet van op.
Geen idee. het is nogal een angstig aangelegde hond. zal me dus ook niet verbazen dat ze de boom uit de weg gaat. Heb nog geen eens een idee waar ik die hele boom moet laten. We hebben een nieuw bankstel en dus onze kamer anders ingedeeld. Ik heb niet eens zo de ruimte (en ook nog eens een inimini piepkleine woonkamer (ca 11 m2)
Ik heb al jaren katten. En bij ons sneuvelt er gemiddeld 1 bal per jaar door de katten. Dus nog nooit een kat in een boom gehad, maar er wordt af en toe een mep tegen een bal aan gegeven. Meestal blijft hij hangen en soms niet, hahaha. Ik ben dit jaar vooral bang voor mijn jongste zoon
Mijn kat is bang voor de boom Mijn vorige kat niet, die nam gewoon een aanloop en sprong hem gewoon omver. Het enige daarin wat werkte was de boom vast tapen aan de grond met duct tape
Mijn kat (10) ligt gerust in de kerstboom te slapen en slaat ook nog regelmatig vallen uit de boom om er vervolgens mee te gaan lopen voetballen... dus hier hebben we wel onbreekbare ballen. Nu hebben we ook een pup van bijna 9 weken, vrees dat we behalve de ballen dit jaar dus ook de slingers overal en nergens kunnen terug vinden.
Hier plastic kerstballen. Onze twee katten vinden het altijd nodig om in de nacht er 1 uit te meppen en er vervolgens mee te gaan voetballen. ( het is overigens altijd de zelfde kerstbal) sindsdien laten we die maar de gehele kerst periode op de grond liggen.
Hier ook een kitten van 9 maanden (alhoewel... met haar forse formaat en gewicht van bijna 4 kilo amper nog een kitten te noem ) die nog heeeerlijk dondert, over de banken heen rent als ze haar gekje buitje heeft en alles aanvalt wat beweegt, hou ik me hart vast zometeen. En naast deze doerak heb ik ook nog een dreumes van bijna 23 maanden die lampjes en ballen zeeeeer interessant vind... Her gaat bij ons dit jaar nog een hele uitdaging worden ben ik bang, maar we moeten het maar gaan afwachten
Hier zetten we de kerstboom altijd eerst een week kaal op. De oudste kat vind het heerlijk om erin te spelen. Na een week is de grootste lol eraf en dan gaan de onbreekbare ballen erin. Ik maak me nu ook "zorgen" om mijn dochter van bijna 7 maanden. Die vind alles wat geen speelgoed is interessant.
Hier 2 katten die de boom totaal niet interessant vinden. Nr3 is helaas aangereden dit jaar maar hij kon er niet vanaf blijven.
Onze kat heeft nog nooit aan of in de kerstboom gezeten. Hij ligt er wel altijd onder, op een sneeuwkleedje. Hij is elk jaar verdrietig als de kerstboom weer weg is..