Ineens bloeding 13 april positieve ovulatietest

Discussion in 'Zwanger worden' started by Roxy1994, Apr 16, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roxy1994

Roxy1994 Fanatiek lid

Nov 30, 2018
    2,669
    1,603
    113
    Female
    hoi meiden,

even een vraagje, ik heb 13 april een knaller van een ovulatietest gehad. De teststreep was donkerder dan de controle streep. deze test is nu weer afgenomen. Nu ineens 3 dagen later, had ik al de hele dag wat zeurderige buikpijn en nu dus heeel lichtroze bloedverlies? te vroeg voor een innesteling dat weet ik hahah. Maar wat kan dit dan wel zijn? Een ovu bloeding? Maar kan dat ook krampen geven?
    Had de 12e en 13e van april dus echt ovu pijn. dat was ook weer afgenomen

edit: heb op 12 en 13 april seks gehad, hebben wij dan nog kans op een zwangerschap als dit de ovulatie bloeding was?

2. Noor93

Noor93 Lid

Dec 12, 2022
    80
    52
    18
    Female
    Dat bloed kan best van de ovulatie zijn, volgens de gyneacoloog heeft dat oa te maken met hoe het eitje springt en door hormoonschommelingen. Bij mij begint dat standaard een paar dagen na de ovulatie. Maakte me er ook zorgen om, maar volgens de arts is dat niet nodig :)

Als je de 13e een knaller hebt gehad, springt over het algemeen je eitje +/`- een dag later en dat eitje kan ook weer 1-2 dagen leven. Sperma leeft gemiddeld een dag of 3-5, dus qua timing zou je goed moeten zitten!

3. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

Apr 28, 2020
    1,485
    955
    113
    Female
    Noord-holland
    Op 13 april een positieve test is op 14 uiterlijk 15 april de ovulatie. Heb je nog door getest na de 13de?. Misschien bleef de piek langer aanhouden want dan zou het betekenen dat je op de 14de ook nog een positieve test had en dan zou de bloeding van vandaag dus wel kunnen passen bij een ovu bloeding.
    Zaadcellen kunnen paar dagen overleven in het lichaam dus je kansen zijn zeker niet verkeken.

4. JupitR

JupitR VIP lid

May 13, 2020
    6,770
    7,333
    113
    Female
    Bloedingen in de luteale fase zijn regelmatig hormonaal. Dus kan een gevolg zijn van een disbalans tussen oestrogeen en progesteron. Mogelijk steeg progesteron harder of juist minder hard dan gebruikelijk oid. Hopelijk is het raak ♡

5. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

Jan 11, 2019
    12,258
    12,633
    113
    Female
    Hopelijk is het een goed teken!

Share This Page