Thailand 2025

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door mama2bengeltjes, 6 nov 2024.

1. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.822
    5.957
    113
    Vrouw
    Ik zou even een consult inplannen bij de ggd of travelclinic
    Welke vaccinaties jij nodig hebt is van meerdere zaken afhankelijk en kan weer iets anders zijn dan wat je buurman nodig heeft (bij wijze van spreken).

lieke vindt dit leuk.
  2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.822
    5.957
    113
    Vrouw
    Punt is wel met rabies dat het een behoorlijke onderneming is, als je niet bent gevaccineerd

mamameer vindt dit leuk.
  3. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.536
    14.055
    113
    Vrouw
    [/QUOTE]
    Dank je wel voor je tips!

Ga in elk geval voor die tijd ook maar even de grap app downloaden.

4. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.536
    14.055
    113
    Vrouw
    Ik zou zeker weten vaccineren, op zo'n reis valt dat bedrag gelukkig in het niets.
    Het belangrijkste (mits je als kind zijnde het rijksvaccinatieprogramma hebt doorlopen) zijn de hepatitis A en dtp. Maar mocht je al eerder gevaccineerd zijn voor op reis, dan is er een kans dat je deze al hebt gehad en dat ze wellicht nog geldig zijn.
    Verder hangt het af van jouw gezondheidsituatie, waar je precies naar toe gaat, hoe lang, en wat je gaat doen. Want het advies kan voor iedereen anders zijn.
    Als je een afspraak maakt, dan zoekt men dat helemaal voor je uit.

5. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.536
    14.055
    113
    Vrouw
    Klopt, maar tegenwoordig zit dat niet meer in de 'standaard vaccinatie adviezen' omdat er vaak een tekort is aan dit vaccin.
    Overigens is ons gehele gezin bewust wel voor rabiës gevaccineerd. Vanuit Thailand zou je anders voor de marig naar Maleisië moeten...

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.822
    5.957
    113
    Vrouw
    Klopt mijn collega is gebeten en het was een heel gedoe….

7. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.202
    534
    113
    Wij zijn vorig jaar naar Costa Rica geweest en hebben toen laten vaccineren via thuisvaccinatie. Nl en dat beviel goed.

Ik vind het ook lastig met de tickets wat nu een goede prijs is? Nu zie ik ze rond de 1200 euro maar wat is nu een goede prijs? €800,- of gaan we ze daar zeker niet voor vinden?

8. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.683
    515
    113
    1200 zou ik al best heel blij mee zijn…

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.822
    5.957
    113
    Vrouw
    Wanneer wil je vliegen?

10. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.536
    14.055
    113
    Vrouw
    Wij vliegen voor bijna €800 via emirates, inclusief ruimbagage. Maar dat is wel buiten de schoolvakanties.
    Geen idee of er luchtvaartmaatschappijen met black Friday acties komen? Want misschien is dat het wachten wel waard? @Zoe123 weet jij dat toevallig of jouw werkgever daar aan doet?

11. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.822
    5.957
    113
    Vrouw
    Het is altijd lastig die tarieven.
    Voor 800 euro zal het zeker niet lukken in onze zomervakantie, ook niet met Emirates
    Wellicht dat je via Skyscanner nog een samenraapsel vind van chinese airlines en dan 40 uur onderweg bent met overstappen van 9 uur. Daar zou ik nooit aan beginnen met kinderen en sowieso: altijd boeken bij de luchtvaartmaatschappij zelf.
    KLM doet die werelddeal weken maar daar zit Bangkok in de zomervakantie niet tussen.
    Die vluchten verkopen zichzelf.
    Afgelopen zomer ook echt elke dag tot de nok toe gevuld.

12. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.086
    314
    83
    Wij vlogen vorig jaar vanaf Düsseldorf, misschien is Düsseldorf of Brussel nog een optie?
    Wij zijn toch ook weer aan het kijken, maar tickets toch 200 a 300 pp duurder dan vorig jaar. valt me vies tegen ):

13. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.202
    534
    113
    Oke, dan ga ik er morgen toch nog een keer echt induiken en de knoop maar door hakken denk ik.
    Hoorde van de week ergens dat ze verwachten dat hotels en tickets volgend jaar in elk geval duurder gaan worden dus dan dat toch ook maar gokken.

Hoe stippelen jullie de reis verder uit?
    Ik ben aan het kijken bij reisorganisaties hoe die reizen en dan zelf kijken om het los te boeken. Costa Rica was een georganiseerde reis dus hoefde nergens over na te denken verder..

14. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.683
    515
    113
    Ja ik weet het ook niet zo goed.. wij zijn gebonden aan schoolvak (midden).. 5 tickets maar wonen in midden vh land dus Duitsland niet echt optie..

15. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.683
    515
    113
    Misschien weet iemand hier een mooi ‘standaard’ rondje voor gezinnen? Wij willen liefst geen binnenlandse vluchten vanwege het milieu en een nachttrein passen wij ook voor denk ik dus blijven denk ik wat zuidelijker…
    Alhoewel ik ook hoor dat het noorden het mooist is.. en willen iig eindigen met weekje strand en in totaal 3 weken gaan..
    Misschien is er een blog van een gezin ofzo?

16. cw26

cw26 Fanatiek lid

6 mrt 2015
    1.086
    314
    83
    Maat wij wonen boven Amsterdam... het loonde vorig jaar om 2.5 uur te rijden ipv een half uur het scheelde ons 3 a 400 per ticket

Wat ik vorig jaar heb gedaan, is de online reisgidsen uit pluizen, daar de hoogtepunten uit halen. Wij hebben niet de hotels geboekt uit de reisgidsen maar via booking juist kleinere hostels geboekt.
    Je zou telkens privé chauffeurs kunnen benaderen om je van a naar b te brengen.
    Als je echt haar het noorden of zuiden wil, denk ik dat je wel aan een vliegtuig moet denken, de afstanden zijn in Thailand veel groter dan hier in nl.

Wij hebben veel info van de Facebook site Thailand forum tips. Daar staan veel goeie tips op.

17. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.822
    5.957
    113
    Vrouw
    #37 Zoe123, 10 nov 2024
    Laatst bewerkt: 10 nov 2024
    Wanneer wil je reizen?
    Want Thailand kent diversiteit qua regenseizoen
    Als je de nachttrein boekt en kiest voor een 1e klas coupé, is reizen met de trein echt prima te doen!

18. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.822
    5.957
    113
    Vrouw
    De bekendste is dan wel Co van Kessel
    Maar er zijn meerdere aanbieders
    ABC, The other side of Bangkok, Just Nok bike tours…
    Ik heb ondertussen een keer of 7 een tour gedaan, er is ook veel keuze qua route en tijd.
    Elke keer is het toch weer leerzaam. De gidsen vertellen veel, dingen die je zelf helemaal nooit zou weten.
    Een overnachting op het water is wel echt heel mooi
    Wij hebben ook een nacht safari gedaan, dat was ook zeker de moeite
    Voor de route Surat Thani-Khao Sok kan ik een chauffeur aanraden: Alex +66993689989 (gewoon via Whatsapp)
    Hele prettige veilig reizende chauffeur
    Stukken goedkoper is gewoon een busje pakken bij de airport.

19. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.822
    5.957
    113
    Vrouw
    #39 Zoe123, 10 nov 2024
    Laatst bewerkt: 10 nov 2024
    Voor alle lezers die in de zomervakantie gaan.
    Het standaardrondje voor de eerste keer Thailand in deze periode is veelal Bangkok, dan vaak iets naar het noorden (Chiang Mai, Sukothai of Kanchanaburi)
    Dan naar het zuiden, Khao Sok en de eilanden (Samui, Phangan of Koh Tao).
    Ik snap het want gezien het regenseizoen is kiezen voor bijvoorbeeld Koh Chang of omgeving Krabi echt een gok.

Maar toch wil ik een tip geven.
    Veel mensen vliegen vanuit het zuiden terug naar Bangkok, via Koh Samui of Surat Thani
    Maar daarmee wordt een prachtig stuk Thailand overgeslagen

Vanaf de eilanden boek je de Lompraya Ferry-bus combinatie.
    (De ferry naar Chumpon en dan een paar uur met de VIP bus, zeer comfortabel reizen)
    De Thaise Riviera, met als hoofdplaats Hua Hin (die zelf oversla, mij trekt het niet)
    Net daarna liggen de nationale parken
    Sam Roi Yot en Kuiburi NP
    Het is zooooo zonde om deze over te slaan.
    Google maar eens.
    Je kan er geweldige excursies doen, in Kuiburi NP leeft een grote populatie wilde olifanten
    Zeker ook voor jongere kinderen echt een aanrader
    Zie foto 2 en 3.

Een leuk hotel (en ook weer zeer geschikt voor kinderen) is Dolphin Bay resort
    https://www.dolphinbayresort.com/
    Zij kunnen ook het vervoer regelen voor het laatste stukje van de reis naar Bangkok (ongeveer 3,5 met een busje, je bent er zo). 300 baht pp

Een gids die ik echt kan aanraden is https://www.sirisafarikuiburi.com/
    Heel enthousiast en kundig. Je kan ook alleen met de jeep en gids van het park zelf maar wij vonden met haar echt een enorme plus.
    Wel op tijd boeken

Voor het boeken van treintickets: beter niet via 12Go
    Zij zijn een tussenpersoon
    Boek via de Thaise spoorwegen
    https://l.facebook.com/l.php?u=https://dticket.railway.co.th/DTicketPublicWeb/home/Home&h=AT0MY-fhRB8Aw9GxUv0ckhCxk4i3HRDj62jda5gvLLjQFderbKZnqYyOo6DFAfeh8Y-TRDFZZlXRdBBHzVMfX7M4llzwF0GaHIxl586HB5TlxP5qzVEKejqfULBc6WRRnHu4q8BM_fq0g4Y&s=1
    Ik kies altijd voor 1e klas.

Voor mensen die een olifanten opvang willen bezoeken.
    Kies voor een opvang die volledig HANDS-OFF is. Niet badderen, niet voeren, niet aanraken.
    Observe only en geloof me dat is meeeer dan genoeg. Waarom zou een mens een olifant aan moeten raken?
    Badderen met olifanten….een olifant heeft geen hulp nodig om zichzelf “schoon” te houden, het is een trucje die elke dag herhaald moet worden, elke dag vreemde handen
    op het lijf van een wild dier. Het is niets meer dan een veredelde circus attractie, hoe de eigenaren er ook een mooi verhaal van maken. En het probleem zit vaak in wat je niet ziet…
    Je wil het liever niet weten maar ter info: Google maar eens op elephant/the crush
    Dan snap je hoe het komt dat deze dieren het laten gebeuren

Een mooi lijstje van Handsoff opvang :
    https://www.worldanimalprotection.nl/nieuws/6-tips-voor-het-uitzoeken-van-een-goede-olifantenopvang/

Somboon Legacy Foundation
    Elephant Nature Park
    BEES (Burm and Emily’s Elephant Sanctuary)
    ChangChill
    Boon Lotts Elephant Sanctuary
    Tree tops Elephant Reserve
    Following Giants Krabi/Koh Lanta
    Spirit Elephant Sanctuary
    Ik heb meerdere van dit lijstje bezocht, afgelopen zomer Following Giants Krabi en het was weer geweldig. Zie eerste foto

Als je zie ziet komt echt het besef: waarom zou je met een olifant willen badderen…

Bijgevoegde bestanden:

MotherPrincess vindt dit leuk.
  20. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.683
    515
    113
    kan jij niet jullie schema delen en aangeven wat je echt zou aanraden en wat B.V. beetje tegenviel?

Deel Deze Pagina