O en laat je niet verleiden tot een ritje olifant. 9 van de 10 zijn als jong gestolen bij de moeder vandaan. Moeder dood geschoten. Een deel van de opvang-instanties zijn echt wel goed, maar dat zie je niet aam de buitenkant. Huur een auto en doe een ritje golden triangle. Schitterend! Koop je tickets online of via officieel loket. Idem voor hotel ed. Op het stationair oa Bangkok proberen hordes mannen je voor belachelijke prijzen tochtjes/tickets/kamers aan te smeren.
Dat is wel kort, maar inderdaad, misschien aan het einde nog wat dagen? Wij zaten een week in Bangkok (sliepen een paar dagen bij familie) en nog hebben we zoveel nog niet kunnen zien en dien.
Gedeeltelijk mee eens maar dan wel risico’s incalculeren. 2 vriendinnen hebben 2 jaar geleden vastgezeten op Samui. Een andere vriendin 4 jaar geleden. Nog 2 vriendinnen op een eiland...weet even de naam niet meer. Dus hou dat in gedachten.
Ik ben nog maar 6x in Thailand geweest : Februari nog op koh chang. Erg leuk eiland. Jungletocht in khao Yai, met JJ Is echt een aanrader. Als je geluk hebt zie je zelfs wilde olifanten. In Bangkok is fiets huren erg leuk. Bij above 11 kan je heerlijk "betaalbaar" eten en genieten op rooftop bar. (mail wel even van te voren voor plekje) Bekijk bijlage 619585
Kan ze al goed Engels? In Bangkok is een imax film theater in Paragon shopping mall bij Siam Square is echt mega!!! Kost geen drol en ik vond dat echt een belevenis! Khao Yai park, daar heb ik gibbons, veel makaken, neushoornvogels, slangen en wilde olifanten gezien. Je kunt een tour doen van 1 dag met gids. Wij gingen er met de bus heen. Er zijn in de buurt van Khao San road allerlei touristenbureau’s die tickets voor je regelen. Scheelt weer een trip naar het busstation of treinstation. Eerste klas tickets kocht ik ook zo eigenlijk. Airco met slapen is koud in de trein, dus neem lekker warme dingen mee dan. Voor haar zou ik een benedenbed doen, je wiebelt wel en er is geen rand, alleen 2 banden. (Tenminste 6 jaar geleden). Khao sok inderdaad. Ik vond de kant van Krabi heel mooi met die karststenen rotsen, is wel touristisch, koh phi phi, railey nachtbussen naar het zuiden zijn ook prima hoor, als je een wat luxere neemt. Je wordt een soort postpakketje met sticker en bij overstappen loodsen ze je naar een andere bus Verstand op nul en het over je heen laten komen haha. Chang mai ben ik lang geleden geweest. Niet op een olifant rijden hoor, dat is zo zielig. Ik wist het niet, wel gedaan. Hij had een wond in zijn hoofd van dat pikding. ;( Ik vond qua natuur Khao Yai en Khao Sok mooier! Lop Buri vond ik leuk, maar weet niet hoe het nu is. Stad met tempels helemaal overgenomen door makaken. Kun je met de trein heen. Wat super lekker is om te eten en geen kwaad kan van eetstalletjes is sticky rice met mango jammie! Met kokosmelk, lekker zoet! In Bangkok kun je bij Khao San in de buurt hotel boeken (wel even vragen met raam) met een zwembad op het dak. Dat vond kk met jetlag en acclimatiseren in die hitte wel echt lekker. Jullie lekker even liggen en lezen na ochendje grand palace ofzo en dochter lekker zwemmen. Het is daar vaak erg rustig en mooi uitzicht op grand palace etc. Dang Derm of D en D inn. Geen luxe hotel, maar prima vond ik het! Je kunt ook voor heel weinig geld de rivier op en dan bij Grand palace, What Po en die tempel aan de overkant uitstappen. Dat vond ik erg leuk om te doen en even lekker afkoelen op de rivier. Tuktuk is een leuke evaringen, maar betaal ze meer en zeg dat je direct naar je bestemming wilt, anders moet je mee voor commissie naar winkeltjes etc. Ze zeggen ook at Grand Palace gesloten is en willen je dan mee nemen naar andere attracties. Dat is niet waar! Je moet wel lange kleding aan naar Grand palace. Sorry voor alle info. Als ik eenmaal begin Ik ben er vaker geweest. Heeeeeel veel plezier!!!