Twijfel; op vakantie baby 6maanden?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Lovess, 16 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovess

Lovess Actief lid

28 apr 2013
    223
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij zijn enorm aan het twijfelen of en waar naar toe we op vakantie gaan..

In september hebben wij 2 weken vrij..
    Het liefst willen we naar de zon dus zaten we te denken aan Mallorca, heeft iemand hier ervaring mee? Doen we onze zoon (6maanden) hier een plezier mee of halen we ons een hoop 'ellende' op de hals en komen we ipv uitgerust juist gestresst thuis ;)?

En het vliegen is dat te doen? Is een hotel handig of juist een appartement?

Alle ervaringen en tips welkom want we moeten knopen doorhakken :D

2. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Wij hebben onze dochter toen ze 6 maanden was meegenomen naar Griekenland. 2,5 uur vliegen viel enorm mee. Ze heeft een flesje gedronken, gespeeld een dutje gedaan en lekker rondgekeken. We vlogen midden in de nacht op de heen weg. En de terugvlucht was om 9.00 's ochtends. We hadden een buggy en een draagzak mee en dat was ideaal. Neem wat speeltjes mee. Yogolino drinkontbijtjes zijn handig en kun je meteen geven als flesje. Zo hoef je nergens op te wachten. Een etui waar je een luier, billendoekjes en een hydrofiel in kunt doen zijn ook erg fijn. Zo hoef je niet de hele luiertas door het vliegtuig mee te tillen.
    We hadden een appartement en slapen ging prima. We zijn steeds met haar uiteten geweest.
    De vakantie is ons zo goed bevallen dat we met 9 maanden nog eens zijn gaan vliegen. Ook dit maal was het heerlijk. We hadden zelfs het geluk dat we op de heen- en terugreis een gratis stoel voor onze dochter hadden. Lekker de ruimte met zijn drieën.
    Vliegen met een baby viel me echt enorm mee. Het lijkt me juist moeilijker als ze volgend jaar 1,5 is en wil lopen, maar wie weet valt dat ook enorm mee.

3. sjak

sjak Niet meer actief

Toen mijn dochter 4 maanden was zijn we twee weken naar Lanzarote geweest en het was superrelaxed! Lekker weer, zwemmen, alles rustig aan.
    Ik vind een appartement veel fijner, een aparte slaapkamer waar je kindje kan slapen en zelf kan je in de living zitten of lekker op het terras. Wij hadden zelfs een benedenappartement waar we lekker in de tuin konden zitten en omstebeurt een duik konden nemen.
    Wij hadden wel de wagen bij ons (wagenbak) waar ze heerlijk in sliep, dus wij waren ook niet eens gebonden aan tijden en gingen 's avonds lekker uit eten.
    Draagdoek is zeker makkelijk op het vliegveld als je geen buggy hebt dan. Vliegen ging ook prima. Ik had wel een eigen thermosfles met warm water bij me zodat ik niet afhankijk was van stewardessen.

4. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.472
    3.929
    113
    Vrouw
    Gewoon gaan! Je kunt van te voren heel veel scenario's bedenken, wat als dit of wat als dat... Gewoon even voor jezelf bedenken wat hij nou echt nodig heeft (papa, mama, bed en voeding), en kan dat op vakantie? Ja, dus gaan :)
    Hier met ruim 3 maanden (Oostenrijk, 11 uur rijden) en met 8 maanden (Kroatië, 20 uur rijden in 2 dagen) op vakantie geweest, en dat was echt heerlijk.

Ik zou wel voor een appartement kiezen, zodat je meerdere kamers hebt.

Veel plezier! :)

5. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Wij zijn vorige jaar naar Menorca geweest met onze dochter van 6 maanden. We hebben een heerlijke vakantie gehad. Vliegen ging goed, ze vond het leuk om in het zwembad te spelen, in de babyfloat of op schoot aan de rand van het zwembad naar andere mensen kijken.
    We hadden een 2-kamer appartement, op een kamer slapen ging goed, ze is een makkelijke slaper (in bed) dat scheelt natuurlijk wel. Wel is ze een kind dat op haar best is in haar eigen ritme, dus dat hebben we zoveel mogelijk aangehouden. We hadden halfpension, dat vond ik makkelijk, zeker omdat ze redelijk op tijd naar bed moest.
    Wij kwamen uitgerust thuis :D en onze dochter heeft er ook van genoten, dat konden we goed merken.
    Dit jaar zijn we weer gegaan (1,5 jaar), ook dat was heel leuk, maar vorige jaar vond ik veel relaxter (moesten we er nog niet achter aan rennen ;)).

6. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.196
    4.501
    113
    Hier met 7 maanden een week naar tenerife geweest, alles ging super, vliegen was voor de kleine slapen, een 3kamer appartement lekker veel ruimte en een keuken zodat je savonds niet perse uit eten hoeft en je mini gewoon naar bed kan, auto erbij gehuurd (via eliza was here) al met al een super week! Met 11 maanden naar griekenland ging ook super... Net als bij de andere meiden die hebben gepost, dus niet bang zijn maar boeken!

7. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Of je nu hier zit of daar?

8. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

absoluut gaan nu! Wij hebben vorig jaar een heerlijke vakantie gehad met dl van 5maanden toen. Dit jaar was een hel juist met een te sterke eigen wil, alles zelf willen doen (en ook los worden gelaten in het zwembad) en net kunnen lopen en overal willen gaan wat jij niet wilt. Nu zul je een heerlijke vakantie hebben, volgend jaar zul je geen seconde stil kunnen zitten. Nu gaan dus!

9. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Dit! Wij zijn met 6 maanden en met 1,5 jaar naar de canarische eilanden geweest. Eerste jaar ging het prima tweede jaar was het niet heel relaxed. Nu dus lekker een huisje.
    Zou inderdaad wel voor een appartement (met airco indien warm land) gaan. Wij vonden en hotel kamer met zijn drie toch niet zo handig

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Reizen is prima te doen met een baby, zeker zulke korte vluchten. Gewoon gaan en genieten, straks tussen de 1-3 jaar wordt het een stuk vervelender. ;)

11. tuc

tuc Niet meer actief

Ja joh hoe kleiner hoe makkelijker. Vorig jaar was onze zoon 4 maanden toen wij naar het gardameer zijn gereden met de auto en daar met beide kinderen in een tent gekampeerd.

Deel Deze Pagina