Vaccinatie hpv

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Tuttebella, 25 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Echt zo zorgelijk... ik vrees dat pas nádat het mis is gegaan en we een gigantische mazelenuitbraak krijgen mensen hun verstand weer gaan gebruiken ofzo.

    Hier krijgt ze gewoon het volledige vaccinatieprogramma en ik heb mezelf tijdens de zwangerschap nog laten inenten tegen kinkhoest (conform advies WHO).
     
    DastyQueen, consider, Manque en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Dat denk ik ook en vind dat zó dom.

    Hier alles volgens het vaccinatie programma. Ook de hpv.
     
    SDonya en nizzie86 vinden dit leuk.
  3. Lieke1989

    Lieke1989 Niet meer actief

    Hier krijgen ze het ook niet. En ik zou ze tegen die tijd ook duidelijk uitleg geven waarom. (Radar heeft dit toendertijd uitgezocht waarbij bleek dat bij de onderzoeken naar de blijwerkingen veel weggezet werd als toeval ipv goed onderzoek uitvoeren)
    Ik zou het geld dat ze nu voor voorlichting willen gebruiken eerder voor vroegere uitstrijkjes gebruikt zien worden aangezien dat hier pas vanf 30 jaar gebeurd. Veel landen gebeurd dat al van 15 a 20 jaar.
     
    lies276, DastyQueen, jessy77 en 13 anderen vinden dit leuk.
  4. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik ben ook voor eerdere uitstrijkjes! In mijn vriendinnengroep van 8 ben ik serieus de enige waarbij het uitstrijkje helemaal niets liet zien. Dus niet eens hpv. Bij de rest allemaal wel hpv en bij 4 ook pap en sin in diverse gradaties.

    Maar uitstrijkjes zijn enkel gericht op behandelen en niet op voorkomen. Dus wat mij betreft is het én én. Vaccineren én eerder uitstrijkjes.
     
  5. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Eerdere uitstrijkjes zijn geen bescherming. Je bent alsnog altijd (te) laat. Met vaccinatie voorklein je de kans dat je uberhaupt een fout uitstrijkje krijgt.

    Ik weet waar ik het over heb. Ik heb zelf een operatie moeten ondergaan wegens een slecht uitstrijkje en bioptie (CIN III). Ik had geen keuze, omdat de vaccinatie voor mij nog niet bestond toen ik de juiste leeftijd had.

    Bescherm je dochters tegen de hel die vrouwen zoals ik hebben moeten doorstaan en denk niet dat alleen vroege uitstrijkjes voldoende zijn.
     
    MaMa, SophieSoHappy, Athina en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Hier exact hetzelfde verhaal. In mijn tijd bestond de vaccinatie ook nog niet. Ik ben geopereerd aan CIN III en ik zou echt niet willen dat mijn dochters hetzelfde overkomt. Hier krijgen ze beide alle vaccinaties.
     
    DastyQueen, Fennec en Flamingooo vinden dit leuk.
  7. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Maar als je vanaf dat je seksueel actief bent elke 2 jaar een uitstrijkje krijgt zal je er altijd op tijd bij zijn toch? Ik ben voor vaccineren maar dit vaccin is nog zo nieuw, ik weet het niet... Heb nog een paar jaar ;)
     
    DastyQueen, suus1983 en Lieke1989 vinden dit leuk.
  8. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.953
    15.258
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wij hebben de HPV ook niet laten zetten en dit in overleg met onze 12 jarige dochter. Wellicht laten we hem op een ander moment nog zetten maar nu voelt het gewoon niet goed en daarom deze bewuste keuze gemaakt. Ik verwacht ook niet dat ze op korte termijn al sexueel actief zal zijn dus nu geen enkele noodzaak om iets te laten inspuiten waarvan de meningen nogal omstreden zijn. Alle andere vaccinaties hebben ze overigens wel gewoon gekregen dus ik ben geen activist oid maar denk wel even na over de voors en tegens.
     
    lies276, Madelie, bosi333 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. bianca1374

    bianca1374 Fanatiek lid

    5 mrt 2012
    1.221
    74
    48
    Hier hebben mijn dochters de hpv niet gehad. De andere injecties wel. Maar deze voelde niet goed, te weinig bekend over de gevolgen op langere termijn en je hoort teveel dat meisjes er klachten door krijgen. Voor ons was dit een weloverwogen beslissing.
     
    Evanesco, Anouk2005 en Lieke1989 vinden dit leuk.
  10. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    Wat voor klachten dan?
     
  11. Tuttebella

    Tuttebella Niet meer actief

    En vind t ook wel grappig ‘overleggen met m’n 12 jarige’. Ja want die kan ook echt de gevolgen overzien:rolleyes::|
     
    Kerstster, Jetje1, Phloxx en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Als je eenmaal een fout uitstrijkje hebt is de enige optie een behandeling/operatie. En de "behandeling" is geen pilletje of cremetje smeren. De behandeling is al een ingrijpend iets waarbij een stukje baarmoedermond wordt weggehaald. Je kunt als je eenmaal HPV hebt er niks meer aan doen. Het moet vanzelf weggaan of het gaat niet weg en veroorzaakt kanker/onrustige celdelingen.

    Het is een beetje als seks zonder condoom en dan na elke keer seks een SOA test doen. Je voorkomt er geen SOA mee, je constateert het alleen maar.
     
    SDonya, DastyQueen en MaMa vinden dit leuk.
  13. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Nou ik snap het wel, als je 12 jarige dochter nog niets van jongens wil weten en je zo'n band met haar hebt dat ze alles met je wil delen, dan kan je er ook nog mee wachten, totdat er meer ervaringen zijn met de vaccinatie. Ik heb een nichtje van bijna 15 maar die heeft helemaal geen interesse in jongens, dus die vaccinatie is ook nog niet nodig.
    Dus dit gaat dan niet zozeer over de vaccinatie wel of niet laten zetten, maar wanneer.
     
    lies276 vindt dit leuk.
  14. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ja dat snap ik, ik weet niet hoe vervelend die behandelingen zijn, vanaf welke leeftijd ze nodig zullen zijn en hoe groot de kans is dat je er je hele leven last van blijft houden (dat het terugkomt). Genoeg vrouwen die nooit een slecht uitstrijkje zullen krijgen. Daarom ben ik nog wat afwachtend, omdat het ook allemaal zo nieuw is.
     
  15. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    De behandelingen zijn erg vervelend. Google maar op lisexcisie en conisatie (in principe de enige twee behandelingen).

    Er zijn ook genoeg vrouwen die nooit een SOA krijgen. Zeg je ook tegen je dochter dat ze geen condooms hoeft te gebruiken? Zo moet je hier ook naar kijken. Je verkleint de kans dat ze kanker krijgt.

    Er zijn ook een heleboel meisjes die geen bijwerkingen van de vaccinatie hebben...

    Als je te lang wacht heeft de vaccinatie geen zin meer. Ik zou echt nog eens goed nadenken erover. Eventueel even op internet de verhalen van vrouwen zoals ik zoeken die daadwerkelijk een slechte uitslag hebben gekregen en behandelingen hebben moeten ondergaan. Ik ben weken uit de running geweest. Heb er echt psychisch ook een gigantische klap van gehad. Wij waren bezig met proberen een kindje te krijgen en toen kwam dit ineens naar boven. Onder algehele narcose geopereerd. Dagenlang met nabloedingen gelopen. Het is echt een hel. Bescherm alsjeblieft je kind hiertegen.
     
    Betsy, SDonya, DastyQueen en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.889
    16.248
    113
    Ik heb die vaccinatie niet gekregen, mijn moeder wilde dat absoluut niet terwijl ze toch echt pro vaccinatie is.
     
  17. Klinker83

    Klinker83 Actief lid

    20 nov 2017
    487
    629
    93
    Vrouw
    @Fennec vervelend dat je zo’n heftige ervaring hiermee hebt. Ik ben ook 2 x behandeld voor hpv, maar bij mij is het gewoon weggelaserd. Ook niet echt aangenaam, maar nu niet echt traumatisch of zo. Ik zou mijn dochter wel laten inenten omdat ik niet begrijp waarom je je kind zoiets zou laten ondergaan als het te vermijden valt...
     
  18. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Maar je weet toch nooit wanneer ze seksueel actief worden? Ik snap ook wel dat je er geen rekening mee houd dat het op haar 13e gebeurd, maar dat kan wel, en dan is het al te laat. Pubers vertellen echt niet alles waar ze mee bezig zijn, ook niet als je een goede band hebt.
    En daarbij, het maar gewoon een prikje zoals alle andere vaccinaties. Waarom is deze dan zo bijzonder dat je er mee moet wachten? Het is niet daarna maar zoveel jaar werkzaam, hoeft niet herhaald te worden etc.

    Ik heb zelf nooit een slecht uitstrijkje gehad trouwens. Maar ga mijn dochter zeker weten laten inenten hiertegen. Ik denk ook dat baarmoederhals kanker steeds meer zal voorkomen als je niet inent. Onze moeders (en ik toevallig zelf ook) waren nog aardig braaf als het op aantal wisselende contacten aankomt. Maar tegenwoordig is het heel normaal om toch meerdere bedpartners en wisselende contacten te hebben. Dus aantal HPV besmettingen zal naar mijn idee flink toenemen.
     
    DastyQueen, Fennec, nizzie86 en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina