Vader geeft pasgeboren dochtertje borstvoeding

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by Micera, Jul 4, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Micera

Micera Fanatiek lid

Jun 23, 2013
    3,296
    547
    113
    Ik vond dit toch wel een bijzonder nieuwsbericht en de moeite waard om te delen.
    https://www.ed.nl/buitenland/vader-geeft-pasgeboren-dochter-als-eerste-borstvoeding-ik-deed-wat-iedere-vader-zou-doen~a13e1315/

Vader geeft pasgeboren dochter als eerste borstvoeding: 'Ik deed wat iedere vader zou doen'

De geboorte van Rosalie Neubauer was wel heel bijzonder: het was niet de kersverse moeder maar de trotse vader die de kans kreeg hun dochter als eerste te voeden. Hij legde zijn kleine meisje na een zware bevalling aan zijn eigen borst.

April en Maxamillian Neubauer zijn de trotse ouders van de kleine Rosalie. De bevalling was bijzonder zwaar, doordat April tijdens de bevalling last had van een hoge bloeddruk en zwangerschapsvergiftiging. Uiteindelijk kwam Rosalie ter wereld via een keizersnee.

Huid-op-huid moment
    Na de bevalling werd April direct zelf behandeld, waardoor ze niet de kans kreeg haar dochter vast te houden. In plaats daarvan werd Rosalie in de armen van Maxamillian gelegd. ,,De zuster gaf me ons prachtige kleine meisje, ik ging zitten en deed mijn shirt uit voor een huid-op-huid moment'', vertelde de trotse vader aan de BBC.

,,De zuster zei dat we haar wat melk moesten geven, en haar op een vinger moesten laten zuigen, zodat ze een beetje kon wennen. Daarna vroeg ze of ik misschien een neptepel op wilde plakken, om haar echt zelf te voeden. Ik hou wel van een grap en wil alles een keer proberen, dus waarom niet?''

Haar laten wennen
    Door een slangetje dat vast zat aan de nep-tepel, kon de kleine Rosalie gevoed worden. Maxamillian: ,,Ik deed wat iedere vader zou doen. Ik voelde een band zodra ik mijn meisje zag. Ik kreeg de kans haar vast te houden en haar te laten wennen aan borstvoeding.''

2. tuc

tuc Niet meer actief

Hmm tja, ik zal wel raar zijn. Maar ik heb dus niks met dit soort dingen. Ik vind het vreemd en totaal onnodig.

bosi333, HappyRabbits, mol81 and 2 others like this.
  3. giebel

giebel Fanatiek lid

Aug 26, 2011
    2,566
    601
    113
    Huid op huid snap ik wel maar nepborst terwijl de echte in een paar uur waarschijnlijk beschikbaar is snap ik ook niet echt

4. Robijn89

Robijn89 VIP lid

Feb 1, 2015
    8,129
    5,048
    113
    Female
    Dan ben ik ook raar :roflmao: snap het nut er niet van.

tuc likes this.
  5. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Dit kan ik ook niet snappen.

Daarbij "wennen aan borstvoeding"?

De moeder heeft vast niet meteen na de bevalling gekolft zodat ze dat konden geven. Denk dat de baby kunstvoeding gehad heeft. Dan zie ik het nut helemaal niet.

6. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,304
    2,586
    113
    Je kunt het beter kunst-neptepel- op- de borst- voeding kunnen noemen.

Weinig bijzonders aan dat vader huid op huid contact heeft met de baby.

7. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,202
    10,810
    113
    Als dat ding qua drinktechniek meer op de borst lijkt dan een flesje, dan vind ik het wel een goede! Uit de borst drinken is een kunst die ze snel verleren.

wishfulthinking and Roos12 like this.
  8. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Ik vind dit ook echt vreemd, gaat ook nergens over toch?

tuc likes this.
  9. Mery

Mery Bekend lid

May 24, 2017
    697
    278
    63
    Female
    Ik dacht dat het nog ingewikkelder zou worden dan de nep tiet.De titel doet anders denken.Ik dacht dat die vader echt melk ging produceren ofzo.Gek verhaal zeg..

10. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    4,274
    3,239
    113
    Female
    Ik vind het juist wel mooi. In het eerste uur na geboorte kun je je baby het beste laten ‘zoeken’ naar de tepel om de borstvoeding bij kind en moeder op te starten. Het is helemaal niet duidelijk of het kindje kunstvoeding kreeg (dat is in veel ziekenhuizen veranderd naar donormelk). Nu heeft kindje al de eerste oefening gehad en eerste melk gedronken, waardoor de borstvoeding bij mama ook een betere kans van slagen heeft.

Ach er had wat mij betreft geen heel nieuwsbericht aan gewijd hoeven worden maar de kern van het verhaal is in mijn optiek toch niks mis mee.

Riene, Zoe123, Oceanna and 2 others like this.
  11. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Ik vind het juist heel mooi. Wou dat mijn man zo had gelegen met de jongste terwijl ik op de OK lag. Hier kreeg ze meteen een flesje, vond ik echt niet fijn. Het is ook helemaal niet ‘totaal onnodig’. Een babytje die lekker bij moeder ligt is toch ook niet ‘totaal onnodig’?

Oceanna and kleinepien like this.
  12. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

Jul 5, 2016
    4,698
    4,306
    113
    noord holland
    Ik las in een andere link ook dat de moeder ook juist vantevoren bang was dat als het medisch allemaal wat langer ging duren de baby al de fles zou krijgen en dat het dan allemaal niet goed zou gaan lukken met de bv. En dat de verpleegkundige dit hierdoor voorstelde aan de vader en dat hij daar wel voor in stond, zoiets.
    Klinkt dan al weer heel anders :roflmao:.

Oceanna and kleinepien like this.
  13. joepy

joepy Fanatiek lid

Oct 12, 2017
    1,443
    952
    113
    Female
    Ik vind het ook gek dadelijk wil kindje telkens bij papa drinken , Maar ik kan wel zeuren maar eigenlijk is deze vader gewoon een lieve vader aan het zijn :)

14. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,818
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik vind het mooi.. huid op huid contact - wennen aan borstvoeding, zoeken etc (inderdaad, mogelijk met donormelk?) mooi.. hoewel ik me inderdaad wel afvraag hoe het qua geurherkenning bij de mama gaat straks. Hoe snel de baby het eerste geurtje 'onthoud' zeg maar...

15. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

Mar 1, 2013
    1,363
    1,416
    113
    Female
    Oost-Groningen
    Ik had dit na mijn vorige bevalling liever gehad dan dat ze meteen een flesje hadden gegeven omdat ik nog op de ok lag, eerlijk gezegd.
    En dan ben ik niet eens een enge diehard longterm maffia- borstvoedster. :D

16. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Met dat geurtje zal het wel meevallen. De eerste 2 voedingen van de oudste heb ik ook niet kunnen doen maar toch heeft ze 28 maanden borstvoeding gedronken.

Athina and Oceanna like this.
  17. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Qua geurherkenning heb ik dan liever lekker de geur van papa, dan geen enkele geur of bv een flesje van een verpleegster zoals in ons geval...

Oceanna likes this.
  18. NdNk

NdNk Fanatiek lid

Mar 8, 2012
    2,321
    1,421
    113
    Female
    Dit dus. Voor een goede start van de borstvoeding is het het beste om de baby binnen een uur aan te leggen.
    Omdat moeder dit niet kan is het juist mooi dat vader dit doet.

Zoe123, Jackie87 and Oceanna like this.
  19. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

Oct 12, 2015
    3,438
    1,423
    113
    Female
    Juist super mooi dat dit er is en het kindje lekker borstvoeding kan krijgen. Voor diegene die het totaal onnodig vinden. Jullie hebben dan ook zelf niet het eerste uur huid op huid gelegen en bv gegeven maar gelijk een fles erin?

Zoe123 likes this.
  20. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,819
    5,954
    113
    Female
    Hahahaha hoe kom je daar nou bij?
    Vader heeft toch geen melk producerende borst?
    Een mensen baby is een zoogdier, borstvoeding hoort bij ons, dus baby weet echt wel waar de borst is en wat daarmee moet gebeuren....

Oceanna likes this.

Share This Page