Thalia/Thalina en Camilo/Camilio

Discussie in 'Babynamen' gestart door Janneke21, 26 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Hallo! :)
    Ik ben pas sindskort zwanger, maar aangezien ik een aantal maanden geleden dacht dat ik zwanger was waren mijn vriend en ik toen al voor de gein hard namen aan het verzinnen.

Ik wil voor het meisje Thalia of Thalina, maar ik kan nog niet kiezen, de naam voluit wordt dan Thalia Neline Terezinha 'achternaam'.
    Voor een jongen vinden we iets dat op Camilo lijkt erg mooi, mijn vriend wil liever camilio.. ik twijfel.

Is Thalina trouwens niet een luchtvaartmaatschappij? Bedenk ik me net :)

Mijn vriend is braziliaans en die wil net als ik niet echt nederlandse namen. Maar ik heb ook een hekel aan van die hele ingewikkelde zelfbedachte namen.. Ondertussen heb ik deze 4 namen al zovaak genoemd dat ze normaal klinken. Kunnen jullie ze makkelijk uitspreken? Welke vindt je mooier? Oh voor de jongen weet ik alleen dat ik de naam Jacob of Olivier er als 2e of 3e naam in wil hebben. En nog een 2e braziliaanse naam vanuit mijn vriend zijn familie.

Het kindje krijgt voorlopig trouwens een oerhollandse achternaam ;)

Dusss.. als je moet kiezen, welke naam voor een jongen en welke voor een meisje? En zijn ze niet te moeilijk of te 'vaag'?
    Mooi blijft een mening natuurlijk, maar is toch altijd wel leuk wat anderen er van vinden.

2. mama05

mama05 Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.142
    0
    0
    overrijsel
    hallo

vind het leuke aparte namen!
    Ik vind zelf voor een meisje thalina mooi en die naam Camilio vind ik ook zeer mooi!

zou bij deze namen houden als ik jou was :)

succes er mee

3. Ntombi

Ntombi Actief lid

8 jun 2007
    426
    0
    0
    thuisblijf mama
    Nijkerk
    Ik vind Thalia en Camilio erg mooie namen.
    Vind sowieso de drie meiden namen erg mooi.
    Ik zou het zo houden.

4. Ntombi

Ntombi Actief lid

8 jun 2007
    426
    0
    0
    thuisblijf mama
    Nijkerk
    Trouwens de luchtvaartmaatschappij is volgens mij Alitalia.

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik vind Thalia mooier dan Thalina, zeker met die andere namen erbij. Hier vind je de verschillende betekenissen van de naam: http://nl.wikipedia.org/wiki/Thalia

Camilo of Camilio ben ik niet echt weg van. Ik vind dan bijv. Camille veel mooier.

6. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Is stem voor Thalia en Camilio!

Supermooie namen, dat is dan weer het voordeel van een braziliaanse papa, die kindjes kunnen van die mooie namen hebben, mijn spierwitte kindjes later zullen dat niet hebben...staat zo stom! :)

7. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Kan best! Mijn kindje krijgt ook een 'exotische' naam (Russisch) omdat papa Rus is.
    Thalia vind ik trouwens ook leuker dan Thalina.

8. Danabelle

Danabelle Fanatiek lid

3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Ik vind de namen persoonlijk wel 'te moeilijk en te vaag'. Thalia is bovendien een discotheek hier in de regio, dus dat zou ik nooit kiezen ;) Als je de namen wat eenvoudiger zou willen, zou je Thaline en Camiel kunnen overwegen. En als je gewoon uit de namen wilt kiezen, dan zou ik Thalina en Camilo kiezen.

9. Jade11

Jade11 Bekend lid

21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    ik zat bij een thalia in de klas, hele mooie naam.
    voor die andere ga ik voor camilo

10. HelmaSerdar

HelmaSerdar Actief lid

18 jul 2008
    179
    0
    0
    Juffrouw PSZ
    Zevenbergen
    Ik persoonlijk vind Thalia heel erg mooi
    Ik ben ook zwanger en de papa is turks dus wij zijn ook naar bijzondere namen op zoek
    Op z'n turks heb je ook deze naam alleen dan schrijf je het zo Talia. Staat ook op ons lijstje eerlijk gezegt

Voor een jongen vind ik zelf Camilo het leukste
    En ook bij deze naam hebben wij een turkse variant en dat is Kamil net iets anders maar het lijkt erop

Haha vind dit wel toevallig maar zeker erg goede keuze!

Groetjes HElma

11. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Dat is wel grappig dan inderdaad, ik vind Kamil en Talia ook erg leuk!
    Thalia en Camilo zullen het waarschijnlijk wel worden. Tenminste.. nog heel wat maanden te gaan dus wie weet ;)
    Ik ben nog niet 100% tevreden over Camilo, ik zit ook al te denken aan meer iets van Camil, maar dat lijkt zoveel op Camel :p En er blijft dan weinig braziliaans over.. dus dat vind ik ook minder... Jongensnamen ga ik binnenkort weer eens opnieuw op zoek. Dat als het een meisje wordt dat het Thalia wordt weet ik wel al bijna zeker. Ik blijf maar terugkomen op die naam, ook de griekse geschiedenis achter die naam spreekt me erg aan.

Weet iemand nog leuke braziliaanse jongensnamen?

12. Ntombi

Ntombi Actief lid

8 jun 2007
    426
    0
    0
    thuisblijf mama
    Nijkerk
    Op de site Familyberry.com kun je allerlei soorten namen terug vinden. Zo ook Braziliaanse jongensnamen.

13. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik vind de namen zoals in het topic beschreven, persoonlijk niet mooi.

Deel Deze Pagina