Hoi Meiden, Ik ga nu de 14de week in en ben nog steeds erg moe. Wanneer neemt de placenta het dan eigenlijk over zodat de vermoeiheid minder wordt en hebben jullie hier ervaring mee of moet ik echt nog even geduldig zijn? Ik wil zo graag gaan sporten maar ik trek mijn fulltime baan nu nauwelijks en kan het dus echt niet opbrengen om na het werk nog iets aan sport te doen....pffff....zzzzzzzzzzzzz.... Of verschilt het per persoon? Ik hoop echt dat het voorbij gaat en dat ik kan gaan genieten van de zwangerschap. Alvast bedankt, Marijn
Hahaha ik wacht daar ook nogsteeds op... Zonder gekheid ik denk dat de meeste wel eerder moe zijn gedurende de hele zwangerschap. Tuurlijk heb ik wel eens dagen dat het beter gaat maar het merendeel van de tijd ben ik gewoon moe en ben blij als ik de gewone dingen gedaan krijg die moeten worden gedaan. Sporten ed. heb ik echt geen puf voor. Als m´n beeb straks een paar maanden is begin ik daar weer mee maar tot die tijd besteed ik de tijd die ik daaraan kwijt ben liever in bed.
Ik ben bijna 8 weken en ik ben te moe om mijn boek ''veilig zwanger'' te lezen. Ik had me er zo op verheugd om dat boek te kopen ne lekker op de bank te gaan zitten met ene kopje thee en lekker lezen.. Maar ik heb daar geen puf voor... Fulltime werken maakt me helemaal kapot PFFFF Succes Denk toch dat het per persoon verschilt.
Nou hier nog zo een , ik was moe bleef moe en waarschijnlijk blijf ik moe, maar in april als de kleine er is heeft de VK mij beloofd dat ik mijn oude energie weer terug ga krijgen maar goed ook dan met de nachtvoedingen enzo denk ik. mij was ook beloofd dat de misselijkheid met 14 weken over was tot op heden dus niet. luister naar je lichaam is mijn advies ik ben er vaker in de zwangerschap tegen ingegaan en het hielp met niet.
Ik wacht er ook nog steeds op. Is zo verschillend, de 1 heeft helemaal geen last, de ander de volledige zwangerschap en anderen ergens er tussenin. Je doet er weinig aan. Slaap en rust als je behoefte hebt, gezond eten en wachten tot de tijd voorbij gaat.
Hoi, Ja, vanaf 6 weken werd ik ook ineens heeeel moe tot ongeveer 10 weken. Mijn ogen gingen echt al om half 8 savonds dicht....balen... Nu is het toch al iets beter maar dat stralende, en 'je gaat je energiek voelen in maand 4,5,en 6' wat mijn moeder mij belooft, dat moet ik echt nog zien! Een andere generatie zeker! Marijn
mijn moeder zei gekscherend dat ze zwangeren van nu maar slaven vond... Zij kon in haar tijd lekker even gaan liggen als ze moe was. Velen van onze generatie zullen dat niet kunnen vanwege werk. Daar hebben onze moeders destijds zo hard voor gevochten, hahaha! Misschien krijg je straks iets meer energie! Ik was met name de eerste 12-13 weken erg moe, daarna kreeg ik meer energie en sinds de kerst is het weer minder met de energie. Bijna volgens het boekje.... Sterkte
Ik ben nu 39 weken en ik wacht ook nog steeds op die "energie" dag. Helaas heb sinds t begin van de zwangerschap niet veel energie gehad en heel snel moe geweest. Nu op t einde vind ik t helemaal erg worden, slapen doe ik bijna niet omdat me ukkie lekker actief is snachts en is ie dan eindelijk rustig dan word ik wel weer wakker van de maagzuur. Overdag wat uurtjes inhalen zit er ook niet in want ik kom gewoon niet in slaap. Dus eerlijk gezegd heb ik t wel helemaal gehad met die zwangerschap en kijk ik uit naar de dag dat me ukkie zich komt melden Het is allemaal gelukkig wel aan t rommelen, nu moet alles nog even goed doorgezet worden Groetjes Miranda
Er is hoop, want ik ben op het moment fitter dan ooit! Ik ben zelfs afgelopen weekend wezen stappen tot 4 uur 's nachts en het was geweldig. Na een vermoeide periode kan ik nu weer alles aan, dus houd moed dames! Groetjes, Anakin.
Ik ben niet echt meer moe. Moet wel 10 uur slapen elke nacht! Sinds week 16 denk ik. Maar ik werk op het moment niet. Heb wel wat dagen ingevallen, maar dat viel toch tegen! Pffff.
Ik slaap het liefst 14 uur per dag. Ik heb ook op mijn werk afgesproken dat ik gewoon kom als het gaat, gaat het een dagje niet dan bel ik af, maar lang neit iedereen heeft die luxe.
hier nog iemand die wacht op energie. de vk zei tegen mij dat het bij mijn zwangerschap hoort. de 1 is misselijk en de ander moe.
Dan kan ik mn zegeningen tellen: en moe en misselijk. Maar ik reageer altijd vrij heftig op hormonen. Tijdens mn pubertijd ook zo'n periode van oververmoeidheid gehad. En de pil is ook niet aan mij besteed. Zei pas iemand tegen me: dan wordt jouw overgang ook wat. Sjips man, daar had ik nog niet eens over nagedacht. Eerst maar eens bevallen.
Tot mijn 17 de week ben ik doodmoe geweest.(deed niks anders dan slapen) Dan een paar weekjes ging het heel goed En sinds een week of 2 ben ik terug heel moe. Ik doe van 's morgens 8 uur tot 16.00 uur heel veel en dan ben ik echt op! Ik denk niet dat het nu nog beter gaat worden. Sommige blijven heel de zwangerschap moe en andere zoals een vriendin van mij had nergens last van!
Ik ben ook nog steeds moe. En dan ook heel erg moe! Als ik van bed af kom heb ik het gevoel dat ik nog niet geslapen heb. Ik werk nog wel gewoon (en heb me ook nog niet hoeven ziek te melden, klop klop klop) maar daarnaast doe ik heel weinig. Soms hangt de was dan ook 3 dagen op zolder en blijft de afwas een paar dagen staan. Ook is het 3 weken geleden dat ik stofgezogen heb. Maar dat vind ik nu even niet zo erg. Ik wil gewoon blijven werken (ze weten het op mijn werk ook nog niet trouwens) en daarnaast wil ik slapen, hangen, zitten etc... Hopelijk voel ik me straks toch wel iets minder moe.... maar we zien wel hoor. Het is voor een goed doel!
Ik heb tot nu toe 2 (!) goede weken gehad. Week 28 en 29 om precies te zijn. Toen sloeg de vermoeidheid weer toe. Het verschilt per vrouw maar bij de meeste vrouwen schijnt het met 16 weken echt eventjes over te zijn met de moeheid. Sterkte!
ik ben ook nog steeds moe. in de loop van de dag gaat het wel een beetje maar je moet me niet om 10uur 's morgens proberen wakker te maken dat gaat niet lukken nou slaap ik de laatste tijd 's nachts ook niet goed.