Thalys of het vliegtuig?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Warboel, 15 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Begin juli gaan wij naar Cote d'Azur, of het Gardameer.

Nu is het met de tweede al besloten dat het dan een vliegreis wordt (ik kan niet zo heel goed tegen hele lange autoritten), maar voor de eerste twijfel ik nog een beetje.

Ik heb namelijk gelezen dat de zon-Thalys er slechts 6 uur over doet om in Cote D'Azur aan te komen. Iets wat je met vliegen (1.5 uur vliegen, inchecken, naar Amsterdam rijden etc.) ook al snel kwijt bent, maar dan kan ik 'veilig' aan de grond blijven. Ik ben namelijk echt geen held en heb nog nooit gevlogen. Het enige wat tussen mij en een zonvakantie instaat is dus eigenlijk de reis er naartoe. Onzin natuurlijk!

Wat zouden jullie doen?

2. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Thalys klinkt ook goed. Want zoals je zegt met vliegen ben je ook veel tijd kwijt. En in vliegtuig zit je stil in trein kun je rond lopen en meer plek voor bijv kleuren.

Aan de andere kant is op Schiphol veel te doen winkeltjes Ed .en 1,5 uur valt mee in vliegtuig. Kan me de "vliegangst" best voorstellen. Maar gaat vaker goed dan fout hoor ;)

Je hebt hier dus niet veel aan hihi. Maar miss zelf eens alle voirs en tegens opschrijven?

3. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Ik zou ook voor de Thalys gaan. Dan zie je nog wat van de omgeving, mooi :)

4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.616
    1.156
    113
    ik zou kijken waar je het meeste met mee kunt nemen? hoeveel mag je in de trein meenemen en hoeveel in het vliegtuig?
    en waar stopt de trein en het vliegtuig en hoever zit je dan nog van je bestemming af?

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

1,5 uur vliegen is met een kind relaxter denk ik. 6 uur in de trein is best lang, en daar kun je wel af en toe rondlopen, maar niet echt je gang gaan. 1,5 uur in het vliegtuig is easy, en dan kun je verder gewoon op het vliegveld rondlopen etc.

6. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Je doet er 6 uur over vanuit Parijs. Vergis je niet!
    Vanuit Nederland ben je sowieso 9 uur onderweg naar zuid frankrijk met de zon-thalys.
    Je moet het zelf weten, maar zo snel gaat dat dus niet... je wint maar 3 uur ten opzichte van de lange autorit die je zo vervelend vindt.

7. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.745
    1.065
    113
    Ik zou vliegen. 9uur in een trein lijkt me niks tegenover maar 1,5u vliegen.
    maar goed ik vlieg bijna alle vakanties en vind het ideaal.

8. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Hmmm... Ja als het 9 uur is dan is vliegen alsnog een heel stuk sneller. Pfff... toch maar eens over die angst heen dan?

9. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer

Toch als je op de website kijkt van die zon-Thalys, dan vertrek je bijvoorbeeld om 8.03 uit Rotterdam en ben je om 14.08 in Aix-en -Provence of om 14.24 in Marseille. Dus wel maar 6 uur vanuit Nederland....
    Overigens gaat de trein alleen op zaterdagen.

10. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Wat gek! Als ik rotterdam- nice intik dan krijg ik reistijden variërend van 8.58 tm 17 uur. Dan doe jij het beter :cool:

@Warboel: ik zou als ik jou was een vlucht boeken vanaf Eindhoven of Rotterdam. Dat zijn heerlijke kleine vliegvelden die veel laagdrempeliger zijn dan Schiphol. Ik word ook altijd nerveus van Schiphol en dan vooral van het feit dat je daar ruim 2 uur van te voren aanwezig moet zijn. Wij wonen zelf in Rdam en lopen meestal 40 minuten voor vertrek ons "eigen" vliegveld op hier op 15 min rijden. Dat geeft al veel minder een gevoel van stress!
    Daarnaast snap ik je vliegangst wel hoor. Ik moet donderdag naar Nice vliegen en ik kan daar nu al van wakker liggen. Dat heb ik pas sinds de MH17 en Germanwings. We worden gewoon steeds banger en banger gemaakt door al die enge dingen die gebeuren. Maar ik laat me er niet door tegenhouden anders kom ik nergens meer. Dus hup, ik doe een oxazepammetje erin en gaan :D

11. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Dat is helemaal waar hoor! Dat is ook wel een beetje wat de drempel om te vliegen heeft verhoogd. Naast mijn originele angststoornis en dergelijke :p. Ik ben niet zo een 'stressbestendig' typ, haha. En ik betwijfel of ik vliegen sowieso ooit 'lekker' ga vinden.

Wel leuk dat je in Rotterdam woont! Ik woon heel dichtbij zestienhoven, dus als ik vanuit Rotterdam kan vliegen. Dan is de keuze snel gemaakt! :p

12. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    De Thalys reist wel erg relaxed vind ik en als je vanuit Rotterdam in 6 uurtjes in het zuiden bent zou ik dat echt wel overwegen.
    Ik zou wel echt ook een stoel voor je zoontje nemen dan, kindjes tot 4 jaar mogen gratis met de Thalys reizen. Ik ben afgelopen winter met mijn zoon van toen 3 naar Parijs gegaan en hij had geen eigen stoel, voor 2,5 uur wel te doen maar voor 6 uur zou ik dat persoonlijk echt niet zien zitten.

13. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Vliegen is heel relaxed hoor. Ik heb vorig jaar voor het eerst gevlogen, in maart, naar Ijsland. Wel een klein beetje turbulentie gehad bij de kustlijn, maar dat is heel normaal. Als je dat weet schrik je er ook niet van.
    Aan de andere kant is de Thalys ook wel fijn. Ik zou naar de prijs en gemak van vervoer naar bestemming kijken. Hoe kom je van station/vliegveld naar de eindbestemming? Wat wil je doen met eten/drinken? Tijdens vliegen mag je niet veel aan vloeistoffen meenemen, maar je kunt het wel achter de douane kopen en meenemen. In de thalys vind ik het altijd zo'n gedoe met de koffers in het rek plaatsen en dat soort dingen. Bovendien is het een lange zit terwijl je op een luchthaven wat meer bewegingsvrijheid hebt en maar 2uur hoeft te zitten (incl. boarden/taxien)

14. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ik denk dat jij bij de gewone Thalys hebt geleken, Betty Barclay.
    Dit is de zon-Thalys;
    Zon-Thalys: een goed begin van de vakantie
    In de zomermaanden vertrekt Zon-Thalys elke zaterdag rechtstreeks vanaf Amsterdam Centraal naar Valence, Avignon, Aix-en-Provence en Marseille. Vanuit daar kunt u doorreizen naar het prachtige Alpengebied of de bekende kustplaatsen van Zuid-Frankrijk.

Alleen deze route geeft aan 6 uur van Rotterdam naar Zuid-Frankrijk, alleen op zaterdagen in juli en augustus.

15. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik zou lekker met de Thalys gaan. In mijn ogen ruimer, gewoon eigen eten en drinken mee, lekker naar buiten staren en niet 90 minuten (+ het wachten op het vliegveld vooraf ;)) in m'n broek piesen.

Naar NL zitten we tussen de twaalf en veertien uur en ik vind de laatste uurtjes pas vervelend worden.

16. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Dat klopt inderdaad! Daar had ik ook gekeken. 6.30 minuten van Rotterdam Airport naar Marseille.

Nu mik ik op (ik moet even wachten op de beschikbaarheid) Saint Tropez die kant op. Maar dat is dan nog anderhalf uur rijden met een (huur)auto.

Deel Deze Pagina