thalys ontruimd op Rotterdam cs vanwege verdacht persoon op wc

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Polletjepiek, 18 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Waarom je in de wc opsluiten, da's toch dom?
    Dan was ie er met een boete ofzo vanaf gekomen, nu heeft zich nogal wat op de hals gehaald.

2. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Kan het niet een combinatie van dingen. Gewoon een jonge verwarde man die geen kaartje had en in paniek raakte?

3. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Beetje vreemd verhaal, waarom zou je je in een wc verstoppen. Meestal heb je dan geen kaartje inderdaad. En misschien is hij ook verward. We zullen het horen, maar twijfel of hij iets kwaads in gedachten had.

Er is nu ook een verdacht pakketje gevonden in een trein in Antwerpen naar Amsterdam. Vaag

4. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    ja inderdaad vaag. maarja we zullen het wel horen neem ik aan :)

5. stressbal

stressbal Niet meer actief

#25 stressbal, 18 sep 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 sep 2015
    Nou zolang het dreigingsniveau 88% is vind ik die angst toch best gegrond.

Zolang er nog steeds bepaalde hoge pieten bedreigd worden en zijn hele straat idem Door IS vind ik de angst ook onwijs gegrond.

( oh en voor alle duidelijkheid nee dit hoor en zie je niet op t nieuws. ) Dus dit is niet de media die angst zaait.

Edit daarbij betaal ik liever een keer voor niks als achteraf gel*l hadden ze maar ingegrepen;)

6. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik heb natuurlijk geen inside info maar dit heeft er toch wel alle schijn van dat het anders opgelost had kunnen worden. Oké achteraf praten is gemakkelijk maar er werd al gelijk naar buiten gebracht dat de man waarschijnlijk niet gewapend was. Waarom dan dit machtsvertoon?
    Dit is precies wat het effect van terrorisme is en het doel; Angst voor alles en iedereen.

Ik weet niet over welke hoge pieten je het hebt. Maar die hoog geblondeerde is naar mijn mening 'politiek' gezien een gevaar voor onze samenleving. Ik kan wel uitleggen waarom maar dan ben ik nog wel even aan het typen. Maar bij hem gegeerd duidelijk de angst ipv het verstand. Wat misschien niet eens zo'n heel gek gegeven is als je al jaaaren in een bubbel leeft.

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar wat is een dreigingsniveau van 88%? Hoe werkt die schaal? Bij 100% ligt die bom voor je deur?

8. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Nou, in de tijd dat ik dagelijks met de trein reisde (jaar of 12 geleden) was het vrij gebruikelijk dat een zwart rijder naar de wc vlucht als die hoort dat de constructeur eraan komt.
    Zo vreemd is dat nou ook weer niet, heb het tig keer gezien.

Ik zou ook niet weten of ik dan er nog eruit durf als ik merk wat voor chaos en militair vertoon ineens voor mijn wc deurtje ontstaan is.
    Hij zal iig nooit meer zwart rijden

9. stressbal

stressbal Niet meer actief

Dat er dus 88% kans is op een terroristische aanslag. Ik vind dat best hoog.

@anna nee niet die hoogblonde meneer want dat zal me aan MN reet roesten hahaha

10. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou volgens mij viel het allemaal wel mee.

11. sydneys

sydneys Niet meer actief

12. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Deel station Antwerpen ontruimd om verdacht pakketje | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

13. sydneys

sydneys Niet meer actief

Thanks. Raar dat dit niet op Belgische websites staat. Heb verschillende Belgische kranten en nieuwszenders afgezocht.

14. nessa88

nessa88 Bekend lid

3 sep 2010
    891
    57
    28
    Den Haag
    Gelukkig bleek het uiteindelijk dus niets te zijn. Maar naar mijn mening hebben ze goed gehandeld. Het is een internationale trein en het was ook voor hun een vaag verhaal. Dat je geen wapens gezien hebt zegt niet dat ze er ook niet zijn. Voor hetzelfde geld had hij een bom gehad of wat dan ook.

In dit geval ist een verwarde man en zal er vast nog wat meer achter het verhaal zitten. Maar dat wisten zij ook niet toen ze er aan begonnen. Waren ze niet gekomen en was het fout gegaan dan had heel nederland daar weer schande van gesproken. Want waar is de politie als je ze nodig hebt.

We leven nou eenmaal helaas in den samenleving waar de dreiging tot een aanslag hoog is. En dan krijg je dus dit soort situaties waarin een man die misschien aleen verward is tijdelijk voor terorist aangezien word.

Hopelijk komen ze er snel achter wat er mis met hem was dat hij doelbewust zo lang de politie tegengewerkt heeft en kunnen ze hem de juiste hulp aanbieden.

15. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Ik vind het ook apart dat ze nog steeds zijn identiteit niet hebben kunnen vaststellen.

Deel Deze Pagina