THC olie bij slapeloosheid

Discussie in 'De lounge' gestart door Linnidee, 23 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Ik ben heel benieuwd, ik geef wel een update na de eerste nacht ;)

Martini en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  2. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Nou.. vannacht begonnen met 1 druppel maar werd nog steeds 3 keer wakker. Ik ga vanavond 2 druppels proberen, wie weet werkt het dan beter.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Hoe is inmiddels de ervaring?

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Al eens een slaaponderzoek gedaan? Allicht dat er een apneu onder hangt ofzo, dan is je lijf in de stress en kan t ook wel ff duren voordat je daar weer vanaf bent.

Ik zou niet snel naar THC overstappen, helemaal niet via de post. Dan nog liever zelf (leren) maken.

Passieflora, of een zakje met wat hopbellen schijnt ook goed te helpen. Melatonine tabletten ook iets wat je niet zomaar ff inzet, zonder keiharde discipline maakt t ook meer kapot dan dat t goed doet.

Ik slaap echt ontzettend slecht in, ben ook een nachtuil dus toen dochter hier een slaapstoornis indook door dr medicatie waar we 1.5 jaar feest van hadden stond hier heeeeeeel vaak Bob Ross op, hielp ook wel :D

Athina, Neuzeke en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Mijn vader is dat gaan doen ivm een familielid met kanker en mijn pijn en zakelijk oogpunt. Zo een 7 jaar geleden alweer toen hij zelf nog goed was. Hij kwam voor zijn werk elk jaar op een beurs in Barcelona gericht op growshops en coffeeshops. Daar bleek toen al snel dat dat stukje thc en cdb olie een snelgroeiend iets op de markt was. Via wat mensen op die beurs is hij informatie en apparatuur gaan inwinnen en is het zelf gaan produceren als 1 van de eersten in Nederland. Voor het familielid mocht het niet baten, al heeft hij nog ruim 4 mooie jaren gehad terwijl de dokters hem 6 maanden gevan bij de diagnose, wij geloven allemaal dat dit zeker meespeelde. Voor mijn pijn en slapen helpt het ook alleen heb ik te veel last van de bijwerkingen die zijn zo heftig dat het niet opweegt tegen de voordelen. En qua productie voor de handel verkoopt het als een tierelier. Net als de Snoepjes, bonbons, paracetamol met cdb enz enz enz. Je kan het zo gek niet bedenken. Dit was wel een gat in de markt.

Asil vindt dit leuk.
  6. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Dan ken je de producent en weet je dat die goede intenties met je voor heeft. Probleem bij gat in de markt is dat je ook wordt bedonderd waar je bij staat. Is t dan aangelengd met olijfolie of zonnebloemolie, so be it. Netjes is t niet maar je gaat er niet van omvallen. Mja, je kan er van alles ingooien en als "eindklant" moet je maar hopen dat diegene de beste intenties met je voorheeft.

7. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Ik weet behoorlijk wat af van de productie van geneesmiddelen en daar is de controle zeer scherp. Het gehalte en onzuiverheden moeten voldoen aan strenge eisen. Dat houdt ook in dat je tijdens de productie veel onder controle moet houden.

Ik kan me werkelijk niet voorstellen dat de producten die thuis, bij een kennis of bij een fabrikant gemaakt worden, ook voldoen aan deze eisen. Je weet gewoon niet wat je binnenkrijgt. Dat heeft er niets mee te maken dat anderen wellicht iets anders erin stoppen, of misschien niets erin stoppen, maar in het uitgangsmateriaal en tijdens het maken ontstaan nu eenmaal bijproducten. In alle gevallen is dat zo. En ook het gehalte wordt niet gecontroleerd. De ene keer zal er nauwelijks iets in zitten en de volgende keer sta je stijf van de drugs bij wijze van spreken.

Die wildgroei is echt zorgelijk. Daarbij heb je ook nog het risico dat interactie met andere geneesmiddelen nog niet bekend is.

chrystel73 vindt dit leuk.
  8. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Wij maken het zelf. Mijn vriend heeft ADHD en RLS. Voor meer info mag je me een PB sturen.

9. GossipGirlxoxo

Absoluut ik zou het ook niet van een website bestellen denk ik. Die door vader zijn bedrijf word geproduceert word trouwens alleen in een stenen shop verkocht niet online. Mensen kunnen daar ook uitleg krijgen over wat er exact inzit enz.

Vero0504 vindt dit leuk.
  10. GossipGirlxoxo

Ik kan niet voor anderen spreken maar dat is zeker niet altijd waar. Ik weet dat mijn vader dat wel bij elk flesje deed juist voor het familielid met kanker was dit van groot belang. Ging overigens ook in overleg met zijn artsenteam omdat het ook moest kunnen naast de chemotherapie, bestraling en alle andere medicatie van hem.

11. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Dat klopt, zowel indica als sativa soorten hebben een andere werking. Dan heb je nog te maken met hoeveel % van het 1 en hoeveel % van het ander er in zit.

Wiet, voor medicinaal gebruik is complexer dan roken voor plezier. Als je eenmaal weet voor welke "klachten" je het wilt gebruiken kun je ook de juiste soort met de juiste balans voor jezelf vinden.

Vroeger blowde je vooral om het blowen. Naarmate je ouder word en in het geval van mijn vriend is het doelgericht en medicinaal.

De olie die wij maken heeft geen toevoegingen behalve kokosolie. Kokosolie werkt zuiverend.
    er gaat ook sojalecitine in. Dus alles zo zuiver mogelijk. Je kunt het zo sterk maken als dat je zelf wilt.

Maar ik ben het wel eens met wat er eerder gezegd is. Het aanpakken en onderzoeken van de slapeloosheid is belangrijker dan zelfmedicatie door olie.
    Als je goede THC olie op de zwarte markt koopt ben je voor 10ml al snel tussen de 100 en 300 euro kwijt. Als dit niet is wat je hebt betaald dan betwijfel ik de sterkte en de bron.
    Als je het zelf maakt en kleine hoevelheden gebruikt kun je met bovenstaand bedrag wel een half jaar of een jaar voor uit.

12. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.182
    6.580
    113
    Heb je het verkeerde bold gemaakt?

Want het gehalte kun je alleen goed bepalen in een geaccrediteerd lab.

Deel Deze Pagina