Hallo, Ik wil graag een tattoo laten zetten ter herinnering aan mijn vader. Hij is een maand geleden overleden. Het idee is om deze op de binnenkant van mijn bovenarm te laten zetten. Ik heb wel een paar ideeën, maar ben er nog niet helemaal uit. Het is belangrijk dat zijn vingerafdruk erin verwerkt wordt en ook nog een tekst. Geen heel verhaal, maar een korte zin. Ook wil ik er iets in verwerken van “vrij zijn”. Zoiets heb ik tot nu toe in gedachten, maar als jullie nog mooie ideeën hebben, zou dat meer dan welkom zijn.
Allereerst gecondoleerd en sterkte. Heb je niet iets handgeschreven van hem? Zijn handtekening of een stukje tekst die je in de tattoo kan verwerken? Dan heb je z’n handschrift bij je, vind ik wel een mooi idee.
Gecondoleerd. Mooie ideeën heb je. Je kunt ook naar een goede tatoeëerder gaan en vragen of hij, naar aanleiding van jouw ideeën, een ontwerp kan maken.
Gecondoleerd! En heel veel sterkte. Iemand die ik ken heeft in de tattoo de as van de overledene laten verwerken. Dat kan je overwegen als je dat een fijn idee vind.
De bovenste vind ik heel mooi. Ik wil ook nog graag een tattoo ter herinnering aan mijn broer en moeder. Ik wil graag hun naam in hun handschrift (mijn moeder dan als 'mam'). En een orchidee en een calla. Aantal voorbeelden:
Mijn man heeft een orchidee laten plaatsen ter nagedachtenis aan onze miskraam. (geboortebloem) Vingerafdruk vind ik ook heel mooi en als je google vingerafdruk & tattoo vind je ook mooie ontwerpen.
Als eerste gecondoleerd en sterkte gewenst. Ik heb een zelfde soort tatoeage zelf laten ontwerpen heel erg in de stijl die je op de foto's hebt. Je zou van het hart van de pluis bloem misschien de vingerafdruk kunnen doen? De tekst dan met de flow mee? Mijn tattoo is vooral eigen gemaakt door kleur en dat soort persoonlijke dingen
Ik zag vandaag ergens op fb voorbij komen dat sommige mensen een tattoo van de hartslag van hun dierbare hebben. Dat vond ik wel een mooi idee.
Wordt ernstig afgeraden ivm niet steriel. Heb t overwogen met de as van mn zoontje, hadden destijds de navelstreng meegevraagd. Crematie zelf verliep via t ziekenhuis. Uiteindelijk een asdeel in onze trouwringen laten zetten. (heb nog meer liggen mocht ik wat anders bedenken in de toekomst) Mocht er toch nog een tatoo komen dan komt de deathly hallows voor die kleine (staat ook aan de binnenkant van de trouwring, as is op die plek aan de buitenkant ingeboord). Beetje schetsstijl niet te strak in elk geval. Allicht met een set vleugels er omheen als een soort half open wrap (vader).