Theïne en eet jij nu meer nu je zwanger bent?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door saraatje, 17 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saraatje

saraatje Actief lid

14 apr 2009
    105
    0
    0
    Hoi,

Ik had even een vraag over theïne.Nu drink ikzelf heel veel groene thee maar,heb gelezen dat je daar helemaal niet teveel van mag hebben.Nu heb ik gekeken op de verpakking maar daar staat helemaal niet op dat er theïne inzit.(beetje vreemd)
    Welke theesoorten behalve rooibos zit ook geen theïne in?

Ook had ik nog een vraag over de hoeveelheid eten.
    Nu heb ik gelezen dat het normaal is dat je 6-7 broden eet op een dag.Ik kom maar aan 4 toe.
    Ook met zuivel zit ik lang niet op het gemiddelde en met aardappels en groente ook niet.
    Voor mij betekent het schema dat ik juist meer moet eten.
    Wie heeft dit ook?
    Eten jullie nu meer nu jullie zwanger zijn?

Liefs Saraatje

2. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Groene thee mag je gewoon hoor! Volgens mijn vk heel gezond. Zeker als er in jou groene thee geen theine zit, want in groene thee zit veel verschil namelijk. Ik drink het de hele dag door!! Jammie :)

Ik heb me nooit aan die voedingslijstjes gehouden. Vond het helemaal niet bij mij passen en overdreven veel. Ik let wel heel erg op wat ik eet.
    In het begin en nu weer heb ik een periode waarin ik heel veel honger heb. Eet dan bewust veel brood/pasta's/zuivel. Dus niet gaan snoepen.
    Ik vind het belangrijkst dat je luistert naar je lichaam. Je moet opletten wat je eet en als je honger hebt, gewoon lekker wat pakken, maar je niet volstouwen ;)

3. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Bij de tuinen hebben ze heel veel soorten thee zonder theine, volgens mij heet het celestial ofzo. Bij sommige grote ah's hebben ze het ook.

4. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    In groene thee zit cafeine, dat is niet goed in grote hoeveelheden voor je kindje en voor je bloeddruk.
    beste is rooibos of kruidenthee zoals kamille thee te drinken.

Boterhammen is maar wat je in de ochtend eet, ik eet als ontbijt fruit met sojamek en havervlokken in de blender en anderhalf uur later zelfgemaakte muesli met appel en magere yoghurt. Dus dan eet ik tussen de middag 4 sneetjes brood.
    Je hoeft niet echt meer te eten dan anders, maar let gewoon op dat je gezonde dingen eet. Wel wordt geadviseerd 3 porties zuivel per dag, daar moet je je wel aan houden ivm calcium die je kindje voor de groei van de botten nodig heeft. Denk aan melk, karnemelk, bakje vla, bakje yoghurt, bakje kwark, dat valt allemaal onder zuivel.
    groente zou ik wel voor zorgen dat je iedere dag 200 gram eet, desnoods eet je komkommer, tomaat, wortel of paprika in een salade gemaakt erbij, dan kom je vanzelf aan de groentes. Aardappels eet ik ook niet zo heel veel van, vind ik ook niet zo belangrijk. Ik weet veel over voeding en het belangrijkste wat je kindje nu nodig heeft zijn:
    eiwitten (in zuivel, vlees, eieren en vis)
    calcium (in zuivel)
    vitaminen en mineralen (fruit, groente en noten)
    koolhydraten (volkoren producten)

maar je moet gewoon normaal eten, je niet volvreten en als je niet de hoeveelheden haalt maakt het ook niks uit hoor, als je basis voeding maar gezonde voeding is.

5. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    Sorry maar dat hoeft niet zo te zijn. Ligt er maar net aan welke groene thee. Gewoon even op de verpakking kijken...
    Wij halen hem uit de toko en daar zit echt niets in wat slecht is...

6. Noolaa

Noolaa Actief lid

6 mrt 2009
    186
    0
    0
    Den Haag
    Volgens mij kan je er alleen maar vanuit gaan dat er geen theine inzit als dat expliciet op de verpakking staat (behalve dan bij kruidenthee, daar zit het nooit in). Zelf drink ik veel Theinevrije thee van Zonnatura. Is wel gewoon zwarte thee zonder smaakje oid, maar weet tenminste zeker dat ik niks binnenkrijg. Maar dagelijks een kopje groene thee kan volgens mij echt geen kwaad hoor. Er zit wel wat theine in, maar ieg niet zoveel als gewone zwarte thee.

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Jep, als er niets op staat zit er sowieso theïne in. Nu is dat geen vergif hoor, dus als je het niet de hele dag door zuipt, dan is het geen probleem. Ik drink regelmatig een kopje thee (max 2 keer op een dag) en het verschilt wel wat voor thee ik dan drink. Rooibos is inderdaad theïne-vrij, maar je hebt ook wel van die avondmelanges waar geen theïne in zit. Gewoon even pakjes gluren!

Over eten, ik eet ook lang niet wat ze zeggen dat je moet hebben hoor. Maar als ik dan bij voedingscentrum mijn eten invul, dan kom ik meestal wel aan 2000 kCal. Ik eet zeker niet meer tijdens de zwangerschap. Over het algemeen een beetje hetzelfde, en soms wat meer vezels als het lukt.

8. saraatje

saraatje Actief lid

14 apr 2009
    105
    0
    0
    Bedankt allemaal voor jullie reacties.:)
    Ik zal wat meer rond gaan kijken naar andere theesoorten waar niks inzit.
    Ik drink groene thee nu met mate aangezien je dus niet van de verpakking kunt uitgaan of het erin zit of niet.Tenminste dat lees ik nu van het verhaal van Gentle.

Wat het eten betreft,ik eet gewoon wat ik anders eet alleen probeer ik wat meer zuivel te nemen want,dat schiet er nogal bij in.Voor de rest zo gezond mogelijk houden en af en toe wat lekkers kan best vind ik.;)

9. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

22 jan 2009
    1.847
    0
    36
    Hallo,

Je mag ook wel thee hebben waar theïne in zit of cafeïne hoor! Als je maar niet meer dan 4 koppen per dag drinkt. Gewoon met mate, net zoals koffie, daar mag je ook 4 kopjes per dag hebben.

10. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

#10 Polletjepiek, 19 jun 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 jun 2009
    Heb tijdens m'n zwangerschap ook wel(meestal) gewone thee gedronken. Het is dan geloof ik max 6 glazen per dag. En wat betreft de aardappels en groente en brood, de hoeveelheid die geadviseerd wordt kreeg ik ook niet naar binnen. Ook niet buiten de zwangerschap. Ik heb wel gezond gegeten en iedere dag nam ik een multivitamine voor zwangeren en een visoliecapsule. Heb een kengezonde dochter gekregen.

Het advies van het voedingscentrum geldt trouwens voor iedereen: Volwassenen
    19-50 jaar
    51-70 jaar
    Groente 4 opschep-lepels 200 g
    Fruit 200 g 2 stuks
    Brood 210-245 g 6-7 sneetjes
    Aardappelen, rijst, pasta, peulvruchten 200-250 g 4-5 aardappelen/opscheplepels
    Melk(producten) 450 ml
    Kaas 1 ½ plak (30 g)
    Vlees(waren), vis*, kip, eieren, vleesvervangers 100 - 125 g
    Halvarine 30-35 g 5 g/sneetje
    Bak-, braad- en frituurproducten, olie 15 g 1 eetlepel
    Dranken (inclusief melk) 1 ½ -2 liter

De onderstaande basisvoeding is gemiddeld per dag nodig tijdens de zwangerschap:
    Brood: 6-7 sneetjes (210-245 gram)
    Aardappelen, rijst, pasta of peulvruchten: 4-5 stuks of 4-5 opscheplepels (200-250 gram)
    Groente: 4 opscheplepels (200 gram)
    Fruit: 2 stuks (200 gram)
    Zuivel: 450 ml melkproducten en 30 gram (1 1/2 plak) kaas
    Vlees(waren), vis, ei en vleesvervangers: 100-125 gram (gaar gewicht)
    Halvarine, margarine, bak- en braadproducten: 30-35 gram (5 gram per sneetje brood)
    Dranken: 1,5-2 liter (inclusief melk)

Beide rijtjes zijn nagenoeg het zelfde.

Gewoon de hoeveelheden eten die jij zelf nodig hebt, als jij je goed voelt voelt je kindje zich ook goed.

Deel Deze Pagina