Al een hele poos krijgt drinkt onze dochter een bekertje (hele slappe) vruchtenthee bij de lunch. Ongeveer een klein half uurtje later gaat ze voor haar dutje naar bed. Nou is ze altijd al een rommelige slaapster geweest overdag en heeft ze wel even de tijd nodig om in slaap te vallen en haar draai te vinden, maar soms doet ze er een half uur of meer over. Ze is overigens tegen lunchtijd wel moe hoor en heeft haar middagslaapje wel nodig, ze gaat dankbaar haar bedje in maar ligt vervolgens een hele poos te rommelen, draaien, spelen en kletsen. Ik vroeg me dus ineens af of dit met theïne te maken kon hebben? Dat is natuurlijk hetzelfde als cafeïne, maar heb er mede door de kleine hoeveelheid nooit zo bij stil gestaan. Ik ga het uiteraard uitproberen of dat ze zonder thee beter in slaap komt en dan kom ik er waarschijnlijk wel achter maar was wel benieuwd of er andere moeders al ervaring mee hadden.
Ik denk dat de hoeveelheid theïne in slappe smaakjesthee verwaarloosbaar is. En als je wilt dat ze helemaal geen theïne binnen krijgt, dan neem je toch kruidenthee? Kamille, rooibos etc.