Hallo, De laatste tijd tref ik onze dochter van 17 maanden elke ochtend nat aan in bedje door een luier die de plas niet kan opvangen. We gebruiken overdag Kruidvat luiers maat 4 en voor de nacht hadden we Pampers Baby Dry maat 4+, maar dat werkte totaal niet. Afgelopen nacht maat 5 van Pampers aangedaan, maar vanmorgen was alsnog haar buikje nat... Wie heeft er de gouden tip?
Slaapt ze op haar buik? Dan de luier andersom aandoen. Ik hoor ook altijd positieve verhalen over de luierbroekjes voor snachts.
Waarschijnlijk een buikslaper? Hier altijd kruidvat luiers gebruikt en neem voor de nacht altijd 1 maat groter. Verder helpt het om ruim zittende kleding aan te doen. Weet niet of de rompers bv. aan de krappe kant worden? Die knellen dan de luier af en persen als het ware de plas uit de luier. Dus dan kan je een ruimere romper aan doen. Achterste voren heb ik nooit gedaan, maar lees de tip vaker en ook dat het werkt, dus wellicht kan je dat nog proberen? En verder zorgen dat je de bovenkant van de luier hoog genoeg doet (echt over de navel heen) en de plakkers elkaar in het midden ongeveer raken, dan is de luier namelijk helemaal afgesloten en lekt hij minder makkelijk door. Daarbij ging het hier beter toen hij van de fles melk 's avonds af was. Zeg niet dat je (als je dat nog geeft) daar mee moet stoppen hoor. Maar het was hier wel opvallend, ondanks dat hij nu nog steeds wat drinkt voor het slapen gaan. Waarschijnlijk toch minder dan met de fles. Hij lekt nu nog maar af en toe door, gebruik nu inmiddels 5+ voor de nacht en gaat super! Maar zoon is inmiddels 2,5.
bij een kennisje van mij, haar dochter had hetzelfde. die is toen overgestapt voor snachts van baby dry naar actifit van pampers. probleem was opgelost
de luier een maatje groter aandoen en het bovenste randje aan de voorkant naar binnen vouwen. dat helpt hier goed omdat dat randje altijd naar buiten vouwt en dan ligt de absorberende laag tegen de romper aan.
Bedankt voor de reacties! @Boommm: onze dochter is idd een buikslaper. Zal vannacht de luier eens achterstevoren aantrekken. En nog tips wat betreft die broekjes? Of maakt het merk dan niet echt uit? @Olifantje1991: zal eens opletten of de rompers verschil uitmaken! Volgens mij zitten de rompers gewoon prima, maar we hebben ook rompers liggen die wijd zitten en die we eigenlijk alleen maar aandoen in geval van nood. Toevallig heeft ze nu zo een wijde aan, aangezien alle goede in de was zitten door al dat plassen . Luier strakker en hoger doen is ook een goede tip. Zal erop letten. Wat betreft het drinken: onze dochter drinkt de laatste grote fles melk rond 16:30 uur en tussen 19:30 en 20:00 uur gaat ze naar bed. Na die fles drinkt ze niet veel meer. Hooguit wat slokjes water en verder natuurlijk avondeten en toetje waar vocht in zit, maar geen 200 ml of zo . Fijn dat jouw zoontje in ieder geval over het algemeen niet meer lekt! Ik zou voor de nacht natuurlijk ook gewoon nog Kruidvat kunnen proberen en dan maatje groter. @1981mama: bedankt, kan dat ook nog proberen! Ik heb het weleens gelezen, maar had het idee dat die active fit toch dunner zijn en durfde het daarom niet aan haha.
Maar dan maak je dus je kindje wakker? Dat is hier geen optie... Onze dochter zou hysterisch worden als ik haar wakker maak 's avonds laat. Bovendien gaat ze dan niet gelijk weer vredig slapen en ik ben juist zo blij dat ze eindelijk goed slaapt (we hebben nogal wat problemen gehad met slapen het eerste jaar )
Je hebt van de Kruidvat ook maat 4+ Deze gebruiken wij nu al een hele poos, omdat dochter bij maat 4 ook heel vaak doorlekte. Nu nog maar sporadisch.
Hier helpt het om direct bij het wakker worden een schone luier om te doen, de plas die hij doet na het wakker worden zorgt voor het doorlekken. Heb ook een periode hem direct op het potje gezet bij het wakker worden, maar dat wil hij momenteel niet graag en ik ben zelf niet zo wakker als het nog donker is. Maar ik wil er wel weer mee gaan beginnen.
ze hebben iets gedaan met baby dry. Mijn zoontje ging meteen s'nacht doorlekken, werd wakker van een nat buikje. Ik heb met pampers gebeld en ze rade me active fit aan, en sinds dien geen lekage meer.
Hier helpt dat helaas niet, want onze dochter is al doorgelekt zodra we haar uit bed halen... De luier doen we sowieso altijd verschonen zodra ze wakker wordt, maar ja meestal is ze dus al doorgelekt. Goed dat je al het potje oefent! Hij kan er maar aangewend zijn .
O, bedankt voor de tip! Wel heel raar dat Pampers dan reclame maakt voor Baby Dry terwijl Active Fit dan in feite beter werkt... Waarom veranderen ze een product ook dat gewoon goed was? Ik heb in de tussentijd wat tips gebruikt, maar tot nu toe zonder succes... Zo heb ik bij onze dochter een ruime romper aangedaan, luier strakker en hoger, randje omgeslagen... Lekken was overigens wel minder, maar dus nog niet opgelost. Luier achterstevoren nog niet geprobeerd, want weet niet zo goed hoe ik dan de luier omkrijg .
Hier een buikslaper die ook elke ochtend nat is. Wij geven hem 's avonds voordat wij gaan slapen een schone luier. Was enige wat helpt. Hij slaapt er gewoon doorheen.
Pampers zijn vreselijk. Hier altijd nat net als bij vele vriendinnen. Sinds ik de 4+ of 5+ van de kruidvat gebruikte niet meer doorgelekt. Kv luiers zijn gewoon beter!
Ik vind babydry nieuwe stijl ook niks Doe nu maat 6 kruidvat aan (kan naast mn dochter nog een heel gezin in kamperen maar dat gaat goed..) overdag draagt ze 4+ of 5.
Hier hetzelfde probleem sinds 2 weken, bijna elke ochtend kletsnat! Een buikslapertje hier. Altijd babydry maat 5 gebruikt en ging voordien prima. Heb vandaag met Pampers gemaild, en zij raadt me active fit maat 4 aan (Deze draagt ze overdag). Omdat deze hoger aan het buikje zitten en een elastieken band om het gehele middel hebben. Ze willen me zelfs 10 euro vergoeden omdat ik dit probleem heb haha Heb ze dus net een active fit aangedaan, ben heel benieuwd want ze plast echt veel 's nachts.
Bedankt voor alle reacties weer! Bizar hoeveel mensen klachten hebben met Baby Dry sinds de luiers veranderd zijn zeg. Nav jullie reacties toch maar kv luiers of Active Fit proberen! Hoe is de Active Fit bevallen? Ben benieuwd of je dochter droog is gebleven. Netjes van Pampers trouwens dat ze 10 euro willen vergoeden!