6-jarige aanrander

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door popje, 20 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    HILLEGOM - Een zesjarige kleuter van de Jozefschool in Hillegom is geschorst omdat hij telkens leerlingetjes aanrandde. Volgens ouders heeft het jongetje zeventien slachtoffertjes gemaakt.

De Sophia Stichting voor Katholiek Basisonderwijs, waar de Jozefschool onder valt, bevestigt de schorsing. Jeugdzorg en GGD en GGZ onderzoeken de zaak. De gemeente Hillegom is op de hoogte.
    Ouders van de school staan op hun achterste benen, vooral omdat al een jaar eerder bij de kleuterleiding alarm is geslagen over het gedrag van het jongetje. Ook die informatie wordt door de Sophia Stichting bevestigd.
    De school heeft vorige week de ouders ingelicht op een informatieavond. Alleen anoniem willen enkele ouders reageren. „Het jongetje sloeg overal toe. Hij pakte jongetjes en meisjes”, zegt een moeder. „We zijn er kotsmisselijk van”, zegt een vader, die het daar graag bij wil laten.

--------------------------

Het moet niet gekker worden 6 jaar :|

2. Hè?? Dit is gewoon bizar.. Weet een jongetje van zes jaar waar hij mee bezig is ook?

3. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.884
    396
    83
    6 jarige schorsen?????????? is het niet beter om kind uit huis te plaatsen en uit te zoeken hoe hij aan deze ideeen komt?

4. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Een 6-jarig heeft m.i. geen idee van wat ie doet of (verkeerd) heeft gedaan. Die dacht vast niet laat ik die mijn vriendjes/vriendinnetjes eens lekker 'aanranden'.

Dat sexuele bedenken volwassenen erbij

Kop op zeg; een 6-jarige aanrander;)

5. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    ik denk dat ze eens bij de ouders van dit jongetje moeten langsgaan.. een kind van die leeftijd bedenkt dit niet zelf...

6. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Psies mijn idee jah... Hij komt hier niet zomaar op toch?

7. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

er zijn genoeg kinderen die sexueel misbruikt zijn die anderen kindjes betasten.

ik ken helaas gevallen van kindjes van 5/6 in de pauze echt in de wc elkaar gaan betasten aan geslachtsdelen. deze ''daders'' zijn vaak veelal zelf het slachtoffer van seksueel misbruik

het gaat dan verder dan ''doktertje'' spelen

8. Dat dacht ik ook, voor dat jongetje is het misschien normaal.. omdat het bij hem gedaan wordt bijvoorbeeld :( jeugdzorg erop zou ik zeggen..

9. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

las op teletekst dat het jongetje vorig jaar al is geholpen door hulpverlening ivm dit gedrag, maar dat het helaas dus weer gebeurd is

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.797
    19.016
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Toch is dit niet altijd automatisch het geval hoor. Er zijn wel degelijk kinderen die wel zelf op dit idee komen. En zelfs als ze het van een volwassene hebben, vind ik het erg kortzichtig om dan de ouders maar de schuld te geven. Het kan ook op een kdv gebeuren, zoals we allemaal weten inmiddels.

11. momfertje

momfertje Bekend lid

8 jul 2011
    779
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Zuid Holland
    Ik hoop vooral dat dit kind goed geholpen gaat worden en dat duidelijk wordt waar dit gedrag vandaan komt!

12. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Precies, dit verzint een zes-jarig niet zelf.

Wil niet zeggen dat er thuis zulke dingen gebeuren, ms in de naaste omgeving!

13. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Zulke dingen gebeuren ook, ja. Zulke kinderen zijn zelf vaak misbruikt.

14. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Kindjes van die leeftijd verzinnen dit WEL soms zelf. Iedereen kent de gevalletjes doktertje spelen wel lijkt me? Dat is gewoon onderzoekend zijn naar jou en de ander zijn lichaam en gebeurt als het goed is met wederzijds toestemming (even daargelaten of de ouders dat ook een goed idee vinden ;) )
    Het probleem bij dit jongetje is alleen dat het verder is gegaan en het voor de andere kindjes geen spelen meer is.
    Aanranden hoeft niet om seksuele gevoelens te gaan. Sterker nog verkrachting gaat 9 vd 10x om de macht die je over de ander hebt ipv over het seksuele wat er bij komt kijken.
    Dit jochie zal er dan ook misschien geen seksuele ideeën bij hebben maar zodra je op bepaalde plaatsen gaat zitten en de ander er niet van gediend is is het aanranding (of als je binnen dringt verkrachting) of dat diegene die het deed nou onderwijl aan seks dacht of niet doet er dan niet toe.

Wat ik erger vind is dat dit van dat jochie dus al bekend was en het nu WEER gebeurt is. Wie heeft waarmee gefaald of dingen nagelaten of te makkelijk gedacht dat het nu wel over zou zijn?!

15. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Toevallig hoorde ik vandaag dat bij mijn zus op het werk ook aangifte is gedaan tegen een kindje uit de kleuterklas. Onzedelijke handelingen.. In de blokkenhoek. Kindje van een vriendin van haar blijkt ook een slachtoffertje. Mijn zus is er kapot van (niet haar groep gelukkig).

Echt onvoorstelbaar.

16. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Waar hebben we het over kinderen van 6 jaar!! Die weten echt niet wat aanranden is, zoals iemand al zei deze term plakken wij eraan vast. Weer iemand zei dat er aangifte is gedaan (ander verhaal als die van ts) Aangifte tegen een kind ik snap het niet. Ze hebben duidelijk hulp nodig ja, maar aangifte :(

17. adi

adi Niet meer actief

Ten eerste kan een kind van 6 niet zomaar geschorst worden, wegens onderwijsplicht. Dus dit maf alleen de onderwijsplicht-ambtenaar vd gemeente beslissen, en daar gaan veel stappen aan vooraf, waarbij bijna altijd de inschakeling van de jeugdzorg.

Ik denk eerder dat dit artikel kortzichtig is. Het is heel verschrikkelijk voor alle betrokken kindjes en voor dit kindje vooral, en ik kan me haast niet voorstellen dat er niet ergens juiste bellen zijn gaan rinkelen...

18. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Idd, het hoeft helemaal niet bij de ouders vandaan te komen!!
    Natuurlijk moet er gekeken worden waar het vandaan komt!!

Wij hadden een aantal jaar geleden ook een jochie van toen 7 jaar die tegen mijn toendertijd 5 jarige had gezegd "Geef me een kusje op lik mn piemel", dit jongetje schijnt ook in de klas dit soort dingen te hebben gezegd etc.
    Maar zijn moeder, zij maakte zich heel erg zorgen, bij diverse instanties geweest, psycholoog, maar het jongetje was echt niet misbruikt oid!
    Wat er wel aan de hand was was voor iedereen een raadsel.

19. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ik sluit me aan bij bovenstaande ergens, dat het op die leeftijd ook te maken kan hebben met macht over iemand, maar dat maakt het voor het slachtoffer niet minder erg.

20. thisisus

thisisus Lid

16 jun 2012
    80
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb altijd geleerd dat kinderen op een gegeven moment interesses krijgt in het andere geslacht. Maar dat dit voor de tweede keer voor komt vind ik ernstig! Z'n jongen moet niet geschorst worden maar geholpen worden.

Deel Deze Pagina