Amsterdam krijgt eerste plaswinkel

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Umm85, 28 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Amsterdam krijgt eerste plaswinkel

In de Kalverstraat in Amsterdam gaat over drie weken de eerste plaswinkel open. Het is de bedoeling dat er tien tot 15 winkels volgen. Ook wil de initiatiefnemer Europa veroveren.

Het is vaak lastig om even te gaan plassen in een winkelstraat, omdat het vaak niet kan of mag. In de plaswinkel kan niet alleen worden geplast, maar worden ook zaken verkocht als luiers en tampons.
    De ondernemer kwam een jaar geleden op het idee voor de plaswinkel toen hij met zijn gezin in Brugge stond en zijn dochter hoge nood had.
    © ANP

Goh vind ik toch best een uitkomst, zouden ze overal moeten doen. Hoop dat het er wel schoon is.

2. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nou idd. helemaal zo stom nog niet. denk dat dat best netjes bijgehouden wordt. zal wel gewoon personeel inlopen. en waarschijnlijk zal het meer kosten als een 20 cent. maar dat dondert niets. zolang het goed schoon is wil ik best betalen. geen probleem

3. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Lijkt me erg prettig als dat op meer plekker zou komen.

4. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.100
    2.251
    113
    Brabant
    nou mij ook, zeker toen ik zwanger was! en dadelijk met een kindje zonder luier!
    Wil best meer dan 20cent betalen voor een schoon toilet.

5. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Van mij mogen ze dat overal wel gaan doen.
    Het is echt helemaal niet makkelijk dat je nooit ergens normaal kan plassen.
    Bij een cafe moet je persee wat drinken als je wilt gaan plassen.
    Dus ik vindt het best eeng oed idee eigelijk.

6. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    Wat een super idee, hoeven we ook niet een of andere restaurantje of cafetje in om te plassen. Schoon zullen ze het idd wel houden, en ben best bereid te betalen voor een schoone wc

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    niks is zo erg als je kind moet plassen en je nergens mag. zelfs kinderen laten ze staan. meestal is het een van ons kind op de arm en holle naar de v&d of hema wat echt aan de andere kant van de stad is soms.

ik ben bereid 1,- neer te tellen voor een schone wc en een fatsoenlijke plek om mijn kind te verschonen.

8. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik ook wel hoor. Zolang het goed schoon is en ik mijn kind er makkelijk kan verschonen betaal ik dat wel.

9. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Ik zeg; Gat in de Markt!!!!
    Hoe vaak overkomt het je niet! je moet nodig plassen, en dan weer hopeloos op zoek naar een wc....
    Echt een uitkomst dit!

10. glimworm

glimworm Niet meer actief

Ik vind vooral de naam van de winkel geniaal bedacht LOL :D
    "2theloo" (toedeloe)

maar dt is zeker een gat in de markt ;)

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.862
    19.271
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Zoiets heet toch gewoon een openbaar toilet, of ben ik nu gek?? Maar ik vind het wel goed dat ze er komen. In het buitenland zie je ze meestal wel. (Niet altijd even schoon, maar dat terzijde.) Ik vind het echt raar dat je in Nederland vaak nergens "mag" plassen. Alsof je zelf kunt kiezen wanneer je moet.

12. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Vind het ook wel handig en heb dr ook nog wel een euro voor over, mits ze het goed schoonhouden.

13. mellepel25

mellepel25 Actief lid

30 apr 2010
    398
    1
    18
    Wat moet een plaswinkel nou in een "kakstraat". Hahaha flauw grapje :p

Vind het op zich wel een goed idee...wij hebben hier in het centrum wel een fijn openbaar toilet wat netjes bijgehouden en waar je voor 25 cent mag gaan...dus hier zou dat niet echt aanslaan denk ik...

14. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Kost dan zeker, net zoals overal in Nederland, wel weer 50 cent of zelfs een euro.
    Hier is dat gelukkig niet zo´n ramp, winkelen met een volle blaas. Je kunt hem overal wel legen.

15. danip

danip Niet meer actief

Nou ik zou daar ook wel meer voor over hebben. Net zoals die wc's in Duitsland bij de meeste benzinestations. Kost 50ct (die je terug krijgt in de vorm van een kop koffie) maar ze zijn echt super super schoon en netjes! Echt geweldig vind ik dat, kun je tenminste even fatsoenlijk naar de wc tijdens een lange autorit!

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Inderdaad! Vieze wc's vaak hier, ik word er vaak misselijk van.
    Ik wring me ook altijd in de meest onmogelijke bochten om maar niks aan te raken.

Echt een uitkomst. Ik leg ook wel een euro neer om fatsoenlijk naar de wc te kunnen zonder ranzigheid...
    Helemaal met kinderen!

17. BolBuikje34

BolBuikje34 Niet meer actief

Oh heerlijk! Ik heb veel last van m'n blaas en dat is vreselijk als je ergens aan het winkelen bent. In Duitsland is het allemaal veel beter geregeld. Grote openbare toiletten die gratis zijn,alleen je moet zelf pleepapier meenemen. Daar kan bijvoorbeeld Denemarken nog iets van leren. Mag je ook dokken en dan nog geen euro zodat je moet zoeken wat er nu in moet en vaak niet hebt.

18. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    heel goed iniatief, ook voor kinderen die moeten plassen bijv.

bij ons in het winkelcentrum staan ook borden waarop staat waar je naar de wc kunt gaan, dat is in een klein restaurantje/lunchroom achtig iets, daar hoef je dan ook niet te betalen als je alleen hoeft te plassen, erg handig!en het is schoon, als ik naar de wc in de hema ga waar je moet betalen is het gewoon vies!
    maar zo'n plaswinkel zal goed verzorgd zijn, wc's zullen netjes zijn denk ik

19. Yukl

Yukl Niet meer actief

Als het er heel schoon is vind ik het een prima plan!

Deel Deze Pagina