’Laat je kind niet vallen’

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door ppver, 12 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ppver

ppver Fanatiek lid

26 jul 2008
    1.789
    0
    0
    Ouders van jonge kinderen onderschatten vaak het gevaar van een trap, klimrek of balkon. Volgens Consument en Veiligheid belanden jaarlijks 25.000 kinderen op de eerste hulp na een val van grote of minder grote hoogte.

Daarbovenop lopen drieduizend kinderen per jaar zwaar letsel op zoals hersenletsel. Met de slogan ’Laat je kind niet vallen’ lanceerde de overheidsorganisatie maandag een campagne om ouders te wijzen op gevaarlijke situaties.

Zanger Eric Clapton verbond zijn naam aan de campagne. Claptons 4-jarige zoontje Conor overleed nadat hij van de 53e verdieping uit een raam was gevallen.

Op de site www.valwijzer.nl geeft Consument en Veiligheid adviezen aan ouders om hun kinderen valpartijen te besparen.

(bron: pagina vrouw Telegraaf)

2. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    ja z hebben zelfs een sire spotje nu!

3. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Kzou die link eigenlijk moeten mailen naar mijn buuf... :-#

Maar een goede campange inderdaad! Als ik om mij heen kijk, zie ik dat veel ouders heel laconiek met gevaarlijke situaties omgaan. Ik snap dat nooit zo goed :(

4. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik heb begrepen dat van die 25000 kinderen, er jaarlijks 3 sterven aan de gevolgen van een val.
    Het is een goed spotje, heb hem vanochtend gezien op de tv. Die spotjes van sire zijn altijd heel confronterend, maar wel duidelijk. Heel goed.

5. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Goede actie!

6. ppver

ppver Fanatiek lid

26 jul 2008
    1.789
    0
    0
    Via de link die in me eerste bericht staat dat je bij het consultatiebureau een gratis valwijzer kan halen..

Door het muziekje van Eric Clapton in combinatie met dat reclame spotje krijg ik echt kippevel..

Ik hoop dat door deze actie ouders er meer een oogje in het zeil gaan houden
    zodat er heel veel ongelukken voorkomen kunnen worden.

7. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    goede actie!
    het gebeurd teveel dat ouders niet goed opletten en er zulke ongelukken gebeuren :(

8. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik beken eerlijk, ik heb nog steeds mn sloten niet op mn ramen gezet :oops:
    Heb ze nog altijd op de kast liggen....
    Ze gaan er morgen gelijk op!

Idd goede actie, je weet maar nooit.
    Mijn meiden klimmen ook zo, laatst had de een ook t raam open dus idd, pas op en beveilig je ramen.

9. randi

randi Niet meer actief

het is niet altijd door onvoorzichtigheid dat je je kindje valt hoor. heb zelf meegemaakt toen ons tia 10 maand was dat ze van het verschoningskussen viel. recht van de tafel een meter naar beneden met haar voorhoofd op de tegels terwijl ik ervoor stond. was net hoestsiroop in een lepeltje aan het doen en zij zat vooor mij maar in een seconde draaide ze haar en viel ze tussen mijn armen door. gelukkig had ze niks ernstig( na een nachtje observatie in het ziekenhuis mocht ze gelukkig alweer naar huis) maar de arts zij me wel dat moest ze op de zijkant van haar hoofdje gevallen zijn , het een pak ernstiger was geweest. heb dagen erna nog gehuild erom en paar weken echt schrik gehad om ze te verschonen

10. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Ik vind het ook een goede actie. wij letten altijd erg goed op, op tijd traphekjes aangeschaft en deze dan ook altijd gebruiken, dus dicht!
    Ik zeg ook altijd tegen iedereen (we wonen nu nog eventjes boven, op eerste en tweede verdieping, hebben hele grote zolder ook, volgende week gaat de vloer er beneden in!) traphekje altijd dichtdoen! Al kijk ik dit altijd na.
    Schoonvader vertelde zo eens dat de oudere zus van mn man ook wel eens heel hard vand e trap was gevallen toen ze net 1 was geweest..ze hadden helemaal niks voor de trap staan ofzo en dachten we letten wel op..heel dom dus..was nog maar net goed gegaan..

11. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Woon zelf 3 hoog, ben als de dood dat er later iets zal gebeuren. Ben wel pro veiligheid! Zeker!

12. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Moet je alleen geen klein Michaelletje hebben zoals ik die echt ALLE beveiligingen zo door had ondanks zn leeftijd van anderhalf.
    Hij maakte traphekjes open waarvan ik de grootste moeite had die open te krijgen zo stroef en ingewikkelt tegelijk waren ze (had er boven EN beneden een voor de trap) Hij maakte de kastdeuren open ondanks dat ik daar van die speciale kinderveilige slootjes op had. En hij had door dat als je met die dingetjes in stopcontacten draaid dat er dan gaatjes tevoorschijn kwamen :confused:
    Ben echt n aantal jaar als de dood geweest dat er wat mis zou gaan.
    Soms bijna wat mis gegaan maar nooit iets ernstigs god zij dank.

13. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Goede campagne! Ik heb het net het spotje gezien op www.veiligheid.nl
    Pfff krijg er echt kippevel bij, zeker met dat nummer van Eric Clapton.

Maar ja... kindjes en vallen... het gaat soms ook zoooo snel! Mijn zoontje was denk ik zo'n 10 maanden oud en lag op de commode. Hij kwam net uit bad en omdat hij nogal last had van berg was ik dit uit zijn haartjes aan het kammen en stond ik aan de zijkant van de commode maar wel dus direct bij hem. Nou als in een reflex draait hij zich om en schiet er zo af! Mijn reflex was ook supersnel en kon hem nog net grijpen aan zijn broek. :confused: Pfff maar echt wel schrikmoment hoor. Zoontje huilen, ik ook.
    Hiermee wil ik maar zeggen: Het gaat ook zoooooo snel soms!

14. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België

Heb met Alyna een paar weken geleden iets soortgelijks meegemaakt. :pale:
    Ben me echt rotgeschrokken, kon haar net niet grijpen en ik zag haar zo plat op haar gezichtje gaan, als in slow-motion. :pale:
    Heb me echt weken schuldig gevoeld!(nu soms nog steeds)

Wel een goeie actie!

15. 4days

4days Niet meer actief

Ja het kan toch altijd gebeuren hoor, je kunt toch niet alles voorkomen...
    Maarja, sommige ouders gaan uitgebreid 15 meter verderop een pak luiers open maken terwijl hun kind om de commode ligt (heb het zelf meegemaakt!?!), en dat is natuurlijk vragen om problemen...

16. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Waar vinden jullie het spotje :(:

17. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ja en soms is het iemand die oppast die het kind op de commode neerlegd en verderop wat gaat pakken. Ik had dat met een vriendin van mij gelukkig zag ik het op tijd anders was Ryan er mss vanaf gevallen. Ze dacht dat ie wel zal blijven zitten

18. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder

19. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    ik heb een keer het dochterje van mn vriendin laten vallen...en ook echt niet uit onvoorzichtigheid

ze lag op de bank met de kat naast haar en de de kat springt van de bank en neemt haar knuffeltje mee en terwijl ik de knuffel ak wil zei de kat pakken....en boemm...op de grond...ik zat er bij! voelde me zooooo schuldig! dikke bult op haar hoofd!

Toen kwam ik wat later bij hun op visite zegt haar vader pestend... "aaccchhh....durf je niet bij Sarah...nee die laat jou vallen heh!"

ze was nog geen jaar geloof ik toen!

20. ppver

ppver Fanatiek lid

26 jul 2008
    1.789
    0
    0

Deel Deze Pagina