Reisbureau Oad failliet | nu.nl/algemeen | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl Benieuwd hoe nu verder, hebben een reis geboekt voor in mei...
OMG, dat heb ik toen ik net begon te werken nog gesolliciteerd, kon er beginnen, maar had ook ergens anders gesolliciteerd en dat leek me leuker! En ook regelmatig reizen geboekt.. Ook benieuwd hoe ze de geboekte reizen gaan oplossen..
De reis is paar dagen geleden geboekt en deel betaald, is het dan niet mogelijk om het bedrag terug te laten storten bij de bank?
Ik vrees dat je dat geld niet meer terug krijgt. Tenzij OAD inderdaad overgenomen wordt, maar dat lijkt me ook niet heel waarschijnlijk als ze failliet zijn verklaard. Balen zeg.
Vriendin van mij heeft Disney geboekt bij oad, en post net op fb dat Disney zelf haar reis gewoon uitvoert.
Kon dit stukje vinden ------------ Reizigers hoeven zich geen zorgen te maken. Dat liet een woordvoerster van de Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) weten, waarbij Oad is aangesloten. Mensen die al op vakantie zijn kunnen hun reis volgens haar zonder extra kosten afmaken. Iedereen die nog op reis moet gaan, krijgt ofwel zijn geld terug of krijgt een vervangende reis aangeboden. Oad zelf laat via zijn website weten dat er ook nog steeds nieuwe nieuwe boekingen, wijzigingen en annuleringen worden aangenomen. 'De aanbetalingen die vanaf nu worden gedaan, zullen door de curator, als de reis niet wordt uitgevoerd, worden terugbetaald', aldus de reizorganisatie.
Zo ik ben blij!!!! Het gaat gewoon door!! Alleen als je nog niet alles hebt betaald moet je afwachten.
Oad zal idd aangesloten zijn bij sgr, dus er komt sowieso een oplossing. Maar jammer vind ik het wel. Was altijd erg tevreden over oad en globe. Een van de betere reisburo's in mijn ervaring en ook voordelig. Hoop dat er een doorstart gaat plaatsvinden, maar zal in deze tijd moeilijk zijn.
Hier zullen we Maandag vertrekken voor een paar dagen Disney, man heeft Disney gebeld reservering staat er nog advies is Zondag nog een keer bellen voor echte zekerheid.
Valt vrij uit hier nou ook onder? Ving laatst volgens mij zoiets op namelijk en wij gaan zaterdag naar een park in Duitsland. Hebben dus via vrij uit geboekt.
Ja ik heb Disney gebeld. Hij vertelde dat alle boekingen gewoon doorgaan. Alleen niet betalen als je dat nog niet had gedaan dan moet je ff afwachten.
Goh als ik op vakantie wil, kijk ik vaak als eerste op de OAD website.. had niet verwacht dat ze failliet zouden gaan.