Roken in wachtrijen van grote pretparken verboden | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl Bij het lezen van dit bericht was ik eigenlijk verbaasd dat roken in pretparken nog niet verboden is, laat staan in wachtrijen! Want je zou maar in de wachtrij opgesloten zitten en verplicht moeten mee-roken, of je kind staat erbij en moet mee-roken. En hoe zou dat zijn als je een longaandoening hebt zoals astma? Ik vraag mij wel altijd af hoe rokers hierin staan. Zijn zij bewust van de overlast van hun eigen verslaving? Besef je dat iedereen in je directe omgeving er last van ondervind, ook als je goedbedoeld je rook een andere kant uitblaast?
Ik ben geen roker (al een poos niet meer), maar ik vind eigenlijk niet dat je zoiets kunt verbieden, het is immers in de buitenlucht. En ja je kunt dicht bij elkaar staan, maar kun je bij een bushalte ook.
Maar een bushalte is openbare ruimte. Een pretpark niet. Je betaalt grof geld om daar te kunnen zijn. Ik vind het een hele goede maatregel!! Het is eigenlijk net als perrons. Dat is ook vaak in de buitenlucht maar geen openbare ruimte en daar mag ook al lang niet meer gerookt worden.
Ik snap sowieso niet dat er nog mensen zijn die roken... Ik ben het wel eens met deze regel. Vooral om zoveel mogelijk te voorkomen dat kinderen het slechte voorbeeld krijgen.
Ik rook weleens en ben me zeker bewust van mijn omgeving. Ik neem altijd afstand van andere mensen als ik een sigaret op steek en ik zou zeker nooit roken in een wachtrij.
Goeie zaak! Ik ben zelf een roker (niet tijdens de zwangerschap !) maar ik heb ook nog nooit in een wachtrij van een attractie gerookt. Sowieso op plekken waar veel mensen zijn en ik niet kan inschatten of er iemand last van heeft zou ik het niet doen. Goed dat ze het nu gewoon verbieden!
Maar in de bushalte kun je er nog voor kiezen om aan de andere kant te gaan staan, zodat je niet in de directe rook staat (al vind ik dat persoonlijk ook heel vervelend). In een wachtrij kan dat niet of je moet uit de wachtrij stappen, maar dan is jouw dag verziekt door de verslaving van een ander. Dat is toch bizar? Bij mij in de buurt is een klein sprookjesbos, echt voor kleine kinderen (onder de 10 jaar). Dan vind ik het toch zo vervelend en gewoon dom dat volwassen mensen bij de attracties staan te roken. Vorig jaar was ik daar met een kindje met astma. Die kon dus niet verder spelen omdat hij anders een aanval zou kunnen krijgen. Dan leven we toch in een omgekeerde wereld?
Heel fijn dat ze dit gaan verbieden. Vind het ronduit asociaal door te roken in de wachtrij. Mensen daar omheen kunnen niet anders dan ongewild meeroken. Wat iemand zei over roken bij een bushokje, daar kun je er voor kiezen om aan de andere kant van het hokje te gaan staan. In een wachtrij kun je geen kant op.
Wilde dit onderwerp ook net gaan plaatsen . Ben er blij mee! Niet alleen voor kleine kinderen, ook voor mezelf
Hier een roker. ik snap sowieso niet dat je in een wachtrij bij een attractie gaat roken. Maar dat snap ik ook niet bij een bushalte of andere plekken waar veel mensen dicht op elkaar staan. Ik lig er niet wakker van in elk geval. Maar ik kan ook prima een dag zonder roken.
Goed plan. Met buitenlucht verdwijnt die rook niet direct, ik kan al benauwd worden als iemand die meters voor me loopt er 1 opsteekt, dan moet ik al oversteken of even wachten zodat ik nog verder er van af loop.
Niks mis mee vind ik. Dat sigaretje kan best even wachten tot zijn eigenaar klaar is. Zo blijft de wachtrij rookvrij en dat sigaretje zal voor de eigenaar vast beter smaken na lang gewacht te moeten hebben. Ik zeg win-win situatie
Dit dus. Ik zonder me in een pretpark altijd al af in een hoekje. In een wachtrij word ik er zelf misselijk van. En zal ik er ook wat van zeggen als de rook naar mijn kinderen komt.
Ik ontwijk die vieze rook ook altijd, tijdens winkelen bijvoorbeeld. Dan loop ik ook alle kanten op of houd mijn adem in. Niet omdat ik er klachten van krijg, maar omdat ik het super ongezond en smerig vind. En vind dat eigenlijk wel een hele vreemde gang van zaken, dat niet rokers er zoveel last van kunnen ondervinden.
Prima, in Legoland in Denemarken hebben ze dat al een tijd. Daar is 1 plek in het pretpark waar je mag roken en verder nergens. Ja, en ik vind het ook irritant dat ik op het station bijna altijd in andermans rook zit of sta te wachten. Er staat wel zo'n rokerspaal, maar veel houden zich er toch niet aan om daar in de buurt te gaan staan.