https://www.google.nl/amp/nos.nl/googleamp/artikel/2167073-truck-ramt-warenhuis-in-stockholm-zweedse-media-melden-doden.html Nu op het nieuws.
Het is een aanslag, het volgt steeds sneller achter elkaar op. Mijn broer woont in Stockholm!! Ik schok me kapot
En er wordt dus niks gedaan volgens jou? Beetje een belediging voor de mensen die hun leven op het spel zetten voor onze veiligheid. En niet alleen in militaire zin, maar ook de mensen die werken voor staatsveiligheid bijvoorbeeld.
ik bedoel niet dat er geen militairen ofzo lopen dat bedoel ik niet meer dat die Is-ers eens flink hard aangepakt moeten worden..
ik? ik had ze gebombadeerd, indien mogelijk.. in ieder geval overal in heel europa strak de mensen in de gaten houden die al op de lijst staan.. en me daarop geconcentreerd. ik snap best dat dat niet in een mum van tijd kan maar jeetje mensen er moet toch wat gebeuren
Het meest erge vind ik nog dat het mij niks meer verbaast....het lijkt gewoon te worden..... Het is inderdaad ook nog slechts een kwestie van tijd voordat er iets in Nederland gebeurt, vrees ik....
Vreselijk, het volgt elkaar ook steeds sneller op. Hoe zou je dit in vredesnaam moeten aanpakken.. Iedere randdebiel kan zich aansluiten/uitgeven voor IS'er. Beetje moeilijk te voorkomen als je niet weet wie de vijand is hé. Das nu juist het enge van IS (en precies hun bedoeling) angst zaaien.. En terwijl een grote groep de instroom van vluchtelingen als grootste risico aanwijst (want een terrorist zou zo wel makkelijk binnen kunnen komen uhum) Is het grootste gevaar misschien wel je eigen buurman, of die beetje stille verlegen jongen, die er de meest vreemde ideeen/gedachten op na houden. En inderdaad ook hier vooral het gevoel, wanneer zijn wij aan de beurt.? Zal vast niet lang duren meer.
als ze lekker met zn allen op een hoopje zouden zitten met de IS vlag hoog gehezen zodat we ze makkelijk zouden kunnen bombarderen zou dat ideaal zijn. helaas mengen ze zich onder vluchtelingen en is het onmogelijk te filteren wie een terrorist is. daarnaast winnen ze steeds meer aanhangers onder moslims die al hun hele leven in dat land wonen. er zijn er die naar het buitenland vertrekken om bij IS te vechten, en er zijn ook mensen die besluiten in eigen land een aanslag te plegen. als je echt wil voorkomen dat dit kan gebeuren dan moet je al je vrijheid en privacy inleveren, en laat dat nou net 2 dingen zijn waar we heel erg op gesteld zijn in europa
Wie zijn "ze" precies? En jij denkt dat "mensen" niet in de gaten gehouden worden? Dat de inlichtingendiensten uit hun neus eten? Dit is geen film maar het echte leven.
En de onschuldigen die daarbij gedood worden dan? Of is dat bijkomende schade? Het zit complexer in elkaar dan je denkt. Je kunt niet simpelweg zeggen dan bombarderen we de boel plat. De ideologie (of idiootologie) wordt ook door inwoners van westerse landen (al dan niet met buitenlandse achtergrond) aangehangen. Vergeet niet dat er veel geld gemoeid is met oorlog voeren, westerse landen verdienen geld met de wapenhandel. Daarbij bevinden zich onder de IS'ers strijders die mee hebben geholpen om bijv. taliban of andere extreme groeperingen te bestrijden.
Ja maar nu vallen er dus geen onschuldige slachtoffers volgens jou? dus alle mensen die overlijden tijdens de aanslagen zijn geen onschuldige slachtoffers? te krom voor woorden.. Daar mogen er geen onschuldige slachtoffers vallen maar in delen van europa wel? dat is toch krom.. in elke oorlog vallen er onschuldige slachtoffers, En ja dus ook in europa en als daar aangevallen word ook daar dat voorkom je niet.. Ja het is complex maar het moet toch een keer gestopt worden? of gaan we net zolang door totdat alle landen van europa aan de beurt zijn geweest van een aanslag?