Was advies?

Discussie in 'De lounge' gestart door Chanel, 12 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo,

Ik heb een vraagje en hoop dat jullie een goede tip hebben. Een aantal van me zwangerschapskleren zijn wit. Nu vraag ik me welk wasmiddel ik het beste kan gebruiken? Wil namelijk niet dat de kleur anders wordt. En dan had ik nog een vrag wat voor soort middel gebruiken jullie om eventuele vlekken uit kleding te krijgen? Een witte zwangerschapsbroek heeft een mosterd vlek. had deze al in de week gezet en gewassen maar zag vandaag dat de vlek er nog in zit, is wel wat lichter geworden. maar ik baal hier wel van. Hopelijk hebben jullie een goede tip.

Groetjes Chanel.

2. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Shout werkt wel goed vind ik..

3. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    Ik gebruik ook shout, en voor de witte was de laatste tijd ; vanish white (ofzoiets iig speciaal voor de witte was ;) )

4. Jeanet

Jeanet Actief lid

10 sep 2005
    224
    1
    0
    EVV+ in de thuiszorg
    Zuid Holland
    shout of quick en brite, en anders heb je bij de drogist kleine flesjes voor diverse soorten vlekken,
    om het wit echt wit te houden kun je ook "blauw" gebruiken, het zijn zakjes met blauw poeder die de witte was de witte kleur geven( toevoegen aan je wasmiddel), ik gebruik dit vaak voor mijn vitrages....met succes.

5. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    je kunt ook een halve citroen meewassen dat bleekt

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm die zakjes blauw.. werkt natuurlijk alleen met echt wit?

heb zelf wat ruzie met heel licht blauwe en heel lichtroze spullen
    dat ze toch niet echt DE kleur bljven waarom ik ze gekocht had :(

7. Niet meer actief

Mee eens, liters shout gaan hier doorheen.
    M'n twee jongens voetballen en klieren graag op de grond en in de zandbak.
    Zonder shout krijg ik die gras en donkere vlekken op de knieen er niet uit, hoor.
    Ik vind het wereldspul !

;)

8. Niet meer actief

Oh ja, Action verkoopt van die gele/roze potten met van dat bruisspul, kan er ff niet opkomen, je doet het gewoon bij je waspoeder, ook heeeeeeeel goed!

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    bij speciale en moeilijke vlekken helpt het ook als je zout erop doet met een beetje water en dan zo in het wasmaschine het is dan ook zo weg. zelf vetvlekken gaan er van uit je kleren.

10. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Uit het boekje "vlekkenverdriet bestaat niet"

Verse mosterdvlekken:

Schrap de mosterd eraf en haal de in de stof getrokken resten weg met lauw water of lauw water met een scheutje azijn. Ook kan een sopje van wasmiddel of geconcentreerd wasmiddel (deppen of spuiten) helpen.

Oude mosterdvlekken:

Inwrijven met glycerine, goed laten intrekken, dan behandelen met een sopje van wasmiddel of een stukje zeep (plaatselijk wassen).
    De glycerine lost op in water en laat geen kwalijke sporen na.

Marian

11. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    oxy vanish!!
    Geweldig spul, de vlek inderdaad eerst even met Shout bewerken en dan een schepje oxy vanish bij je waspoeder en schoon!
    (dit lijkt wel een reclameblok :) )
    Groetjes, Anakin.

12. Niet meer actief

Ja dat bedoelde ik, Anakin, van dat oxy spul, Action ( moet wel bij je in je in de buurt zitten ) verkoopt het ook, een grote pot voor 2,98 !

Hahaha, tis idd net een reclameblok ;)

13. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo allemaal,

Bedankt voor de tips. Ik ga morgen gelijk even kijken bij de supermarkt of drogist. En die tip van de Glycerine komt echt heel goed uit!

Groetjes Chanel.

14. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Heb gisteren van HG witter dan wit wasmiddel gekocht bij de drogist. Op de verpakking staat dat het helpt tegen verkleuren en vergrauwing van witte was. En dat het ook te gebruiken is voor ingedroogde vlekken. Ben benieuwd hoe het werkt. Ik ga het morgen proberen. Ik laat wel weten wat het resultaat is na afloop.

15. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik doe bij mijn witte was ook vaak een beetje Biotex voorwas - gewoon bij het wasmiddel niet als aparte voorwas. Werkt ook erg goed.

Pim

16. Saskia78

hmm zou dat spul ook werken op gekleurde dingen?
    want ik heb aardig wat heel lichtblauw of heel lichtroze
    en dat word dus ook helemaal grauw :(

17. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Hey dat van die biotex is nauutlrijk ook een idee. Ik heb het HG witter dan wit geprobeerd en de mosterdvlek er eindelijk weer uit. De rest van me witte was ziet er ook weer mooi wit uit.

18. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Dat HG witter dan wit waspoeder zou ik niet gebruiken voor andere kleuren. Misschien dat het dan gaat verbleken, misschien kan je dan biotex gebruiken.

19. Saskia78

hmm misschien toch maar eens proberen ja
    zou best nice ziijn als alles weer zo'n mooi baby-blauw/baby-roze kleurtje zou hebben
    ziet er toch stuk leuker uit ;)

20. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Voor de witte was gebruik ik altijd dato en voor lichtgekleurde was arielcolor en hoe vaak ik het ook was het blijft er mooi uitzien.

Deel Deze Pagina