Hansje

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Niekepiek, 24 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Joh! Hoop van harte dat het jochie nog een beetje goed terecht komt. En dat moeders haar verstand inmiddels weer terug heeft gevonden. Wat een toestand.

2. penseel

penseel Niet meer actief

Dit.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Een kat in het nauw maakt rare sprongen

4. Mamayo

Mamayo Bekend lid

18 sep 2014
    916
    0
    0
    NULL
    NULL
    + 1

5. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Toch niet ten koste van je eigen kind!?

6. mumija

mumija Niet meer actief

Ben het met jou eens.

7. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

de meeste mensen niet nee.

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Mee eens.

9. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Apart dat dit gelijk in de media verschijnt...
    Charme offensief van BJZ? Zij hebben weer gelijk?

Je kind zal maar afgepakt worden omdat je je kind niet wilt blootstellen aan zijn vader omdat die hem hem heeft mishandeld.

10. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik ben blij dat dit in het nieuws komt.

Altijd maar dat gezeur over BJZ. Ik ben bij dat ze er zijn en dat ze opkomen voor de kinderen.

11. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ik ook. En in verreweg het meerendeel van de gevallen doet BJZ goed werk, zo ook nu weer blijkbaar. :) Hoop dat het kleine jochie nu weer wat rust en stabiliteit in z'n leventje heeft.

12. Evientje

Evientje Niet meer actief

Dit dus... Er wordt voor het gemak niet bij verteld dat er door BJZ steeds na de zittingen ineens een hele grote verruiming van de omgang is... ;)
    Dat hij zelfs thuis met zijn moeder en vriendjes heeft gespeeld en dat hij daar ook volgens de instelling een heel stuk van opgeknapt is! Beetje jammer dit! Als ik me niet vergis was het namelijk juist BJZ die voorheen beweerde dat het met Hansje in de instelling niet goed ging incl het aanwijzen van de schuldige daarvan zijn moeder!

Voor diegene die het willen weten, rechters, jeugdzorg, jeugdzorginstanties (niet direct vallend onder jeugdzorg), etc doen niet aan waarheidsvinding. Overigens wordt je dit bij de intake danwel zitting over het algemeen gelijk gezegd! En als je ermee te maken hebt en vraagt waarom niet, krijg je of te horen dat ze daar geen tijd voor hebben, danwel ze dat niet in het belang van een kind achtte!

13. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.944
    113
    Vrouw

Nou ja zeg, doe niet zo generaliserend!!
    Tis eigenlijk bijna grappig wat je schrijft, ware het niet dat het om
    een serieuze zaak gaat..
    Dus volgens jou zijn ALLE rechters, jeugdzorg én jeugdzorginstanties in Nederland
    fout.
    Ik ben benieuwd,dus vertel, hoe zo dat?

14. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Mag ik vragen hoe je aan deze flauwekul komt?

15. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Ik werk niet bij BJ maar heb regelmatig met ze te maken via mijn werk. Naar mijn mening zijn de mensen die ik spreek (de rest ken ik niet) rechtvaardige mensen met het hart op de goede plaats die de kinderen echt willen helpen. Bij het zien van de, in mijn ogen, veel te kille en berekenende, moeder van Hans had ik dit gevoel niet echt. Ik zou hysterisch worden als ze mijn kind onterecht bij me weg haalden, denk ik. Deze dame bleef rustig om zo een goede beurt te maken en BJ zwart te maken. Ik twijfel er niet aan dat ze van haar kind houdt maar ik had wel een vermoeden dat BJ een goede reden had om Hans uit huis te plaatsen. Ik zie vaak genoeg vechtscheidingen waarbij de ouders elkaar echt vanalles in de schoenen schuiven om zo het kind bij de ander weg te houden en de ander zo te straffen. Het is dus alleen maar goed dat deze situatie goed is uitgezocht. Ik hoop dat het goed gaat met Hans en dat hij uiteindelijk een goed contact kan opbouwen met allebei zijn ouders.

16. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

+ 1, dikke onzin

17. Evientje

Evientje Niet meer actief

Zou dat misschien uit ervaring komen? Het is het eerste wat je te horen krijgt bij een zitting en het is hetgeen je ook te horen krijgt bij de intake...
    Overigens ben ik niet de enigste die dit te horen krijgt, heb er familie bij werken en ook die zegt exact hetzelfde!

@zoe123
    Ik zeg dat ze niet aan waarheidsvinding doen! Als je dat fout vind, hoop ik dat je nooit in mijn situatie beland.

18. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    De bjz medewerker die gefilmd werd is een super lieve meid met het hart op de goede plek. Ik vind het heel erg voor haar dat ze zo in de media wordt neergezet terwijl niemand het verhaal erachter kent.

19. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Dit dus..

Deel Deze Pagina