Dagje Luxemburg

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Smurfin90, Jun 26, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

Mar 17, 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij gaan begin augustus trouwen en helaas zit er niet een echte 'honeymoon' in.

Nu willen wij de dagen vullen met leuke dagjes weg, en kwam een dagje Luxemburg ook in ons op.
    Dit is voor ons prima in een dag te doen (wonen in midden Limburg)
    als ik alleen op Luxemburg google zie ik prachtige foto's van kastelen, dorpjes die verschillende hoogte niveau's hebben, mooie bruggen etc.

Nu heb ik paar steden proberen te googlen maar dan voldeden ze toch niet aan mijn eerste verwachtingen en de plaatjes die ik eerder vond.

Wij willen gewoon lekker rond slenteren door mooie dorpjes, evt kastelen bezoeken of andere bezienswaardigheden verder lekker terrasjes pakken en de dag afsluiten in een restaurant.

Wie heeft er tips voor ons? :)

2. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Ik ken Luxemburg alleen omdat we er vaak doorheen rijden richting het zuiden.
    Ik vind het niet echt spectaculair qua natuur.
    Ik zou dan eerder voor het Moezel gebied kiezen. In de omgeving van Cochem.

3. lablover

lablover Lid

Jun 14, 2015
    98
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gaan dit jaar 2 weken naar beaufort in luxemburg wat dus bekend staat om zijn mooie natuur ( klein zwitserland). Het ligt dicht bij de Duitse grens en zo'n 25 km van Trier en 35 km vanaf Luxemburg stad.

Wat ik gezien heb op de foto's en google maps moet het een prachtig gebied zijn met veel kastelen in de buurt. Maar kan je pas meer vertellen als we geweest zijn

4. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

Nov 17, 2014
    4,059
    21
    38
    Female
    La roche, dinant, Luxemburg zelf

Trier is ook mooie stad

Wat ik aanrader vind voor bijvoorbeeld 1 nachtje weg, saarburg! Net klein venetie

5. Uilenmama

Uilenmama Niet meer actief

Ik ben een halve Luxemburgse, mijn moeder kom uit een Luxemburgs dorpje.
    Mijn tips:
    Vianden: kasteel, stoeltjeslift, restaurants, openluchtzwembad met uitzicht op Vianden.
    Echternach: Abdij, winkelcentrum
    Diekirch: winkelcentrum, museum over Ardennenoffensief
    Dudeldange: is in het zuiden, Kolenmijn museum,
    Bettembourg: ook in het zuiden, Sprookjespark, anders dan de Efteling, kleiner.

Tips voor de hoofdstad heb ik niet, daar ben ik niet zo vaak geweest. Alleen op familiebezoek.

Ik hoop dat je hieraan wat hebt.

6. Casara

Casara Fanatiek lid

Aug 20, 2014
    2,267
    416
    83
    Sluit me bij je aan. Wij vonden trouwens Esch sur Sure ook wel leuk, maar dat heb je snel gezien. Als wij (omg Maastricht) een dagje Luxemburg doen toeren we wat rond. En gooien de tank natuurlijk tot de nok toe vol!

7. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,275
    2,035
    113
    +1, op Bettembourg na hebben wij ook bovenstaande stadjes bezocht. Clervaux vonden we ook wel leuk, hier is een kasteel en een abdij. In Echternach zit nog een Romeinse villa. Verder: Kasteel Bourscheid, Luxemburg Stad, een boottochtje over de Moezel tussen de druivenranken door.

8. Smurfin90

Smurfin90 Bekend lid

Mar 17, 2014
    829
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de tips!

Klinkt allemaal erg leuk, wij gaan uitpluizen wat voor ons erg leuk is die dag. Heb er nu al enorm veel zin in!

Share This Page