Vakantie Florida (begin mei), iemand tips?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Rosao, 14 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hoi,

Wij overwegen volgend jaar een vakantie in Florida. Willen dan een rondreis doen, van hotel naar hotel. Hier mensen dat al eens gedaan? Heeft iemand tips? We willen vooral veel natuur en strand (snorkelen, chillen) en niet te veel steden en cultuur.

Ben benieuwd :)

2. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.780
    3.907
    113
    Crystal River! Snorkelen met de manatees, vond ik erg leuk!

3. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.200
    10.805
    113
    Neem echt de tijd voor de everglades, zo mooi en afwisselend! En de keys zijn ook prachtig, zeker voor duiken en snorkelen. Miami beach is chill, de latin wijken van Miami zijn erg leuk om doorheen te lopen.

En op doorreis, laat dan de snelweg eens achter je en neem de mooie kustweggetjes.

Afhankelijk van het seizoen kan je of redelijk op de bonnefooi reizen, en een hotelletje zoeken wanneer je moe bent, maar in drukkere tijden moet je wel meer vooruit denken. Dan kan het zomaar zijn dat eind van de middag de dichtstbijzijnde kamer voor de nacht al 50 km verderop is!

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.343
    36.198
    113
    Lopend door Miami wijken wel rekenen op veel getoeter en gezwaai haha. Zusje en ik werden nogal nagestaard daar, deden niks raars.

5. Kiekske

Kiekske Actief lid

1 nov 2016
    383
    44
    28
    Wij zijn er april jl 3,5 week geweest en hadden 6 hotels/huisjes. Was superleuk! Miami was onze afsluiter en dat vonden wij echt het minst van allemaal.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.343
    36.198
    113
    Ja Miami vind ik ook het minste.

7. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Een airboat ride in de Everglades is heel leuk. Als je van natuur en snorkelen houdt moet je ook zeker naar de Keys gaan. Wij hebben een boottocht gedaan waar we dolfijnen hebben gezien, konden snorkelen en tot slot een fantastische zonsondergang hebben gezien. Een helikoptervlucht boven de Keys is trouwens ook super!
    O ja, als je naar Miami gaat zou ik Little Havana overslaan. Dat wordt nmm enorm overschat. Wij vonden er niks aan.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.862
    113
    Leuk, ik lees mee, wij gaan misschien dan ook, zelfde plan.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.343
    36.198
    113
    Oh nog wel een tip, wij willen zelf ook die kant op. Vanaf Düsseldorf kun je voor weinig geld rechtstreeks vliegen op Orlando. Laatst gekeken en voor 5 man zouden we rond de 1900 euro kwijt zijn. Wij kunnen helaas nog niet boeken, anders had ik dat zeker vastgelegd voor dat geld.

10. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.133
    12.106
    113
    Leuk! Wij begonnen destijds (10 jaar geleden denk ik) in fort lauderdale, heerlijk plaatsje, strand en boottocht langs grote huizen. We zijn bij het Kennedy space Center geweest, vond ik interessant, seaworld (al weet ik niet of ik het vanwege de slechte publiciteit nu weer zou doen, het was toen wel super gaaf) en vervolgens prachtig mooi wit zandstrand bij Sarasota en fort Myers.
    Everglades vond ik ook heel leuk, idd met zo'n boot het water op. Bij de keys hebben we met de dolfijnen gezwommen, heel leuk, maar ook daarvan weet ik niet of ik het vanwege slechte publiciteit weer zou doen. En toen naar Key West en uiteindelijk terug naar Miami gereden. Wat ik af raad is naar het holocaust memoriam te gaan in Miami, daar krijg ik spontaan weer de kriebels van, zo heftig.

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Leuke tips al! Thnx

Deel Deze Pagina